Volkswagen Sharan primeşte un facelift discret

Publicat miercuri, 18.02.2015 15:41 de Sebastian Toma

Volkswagen a prezentat primele imagini ale versiunii restilizate a lui Sharan. Modelul va avea debutul public la Salonul Auto de la Geneva, iar listele de comenzi vor fi deschise în aprilie.

Volkswagen a restilizat gama Sharan şi i-a adus acesteia actualizări stilistice şi modificări tehnice. Prezentarea publică a acesteia va avea loc în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Cea mai importantă schimbare a gamei vine la nivelul motorizărilor, oferta având acum unităţi care sunt cu până la 15% mai economice şi care respectă normele Euro 6. În plus, Sharan facelift poate fi comandat cu două motoare noi TSI, un 1.4 de 150 CP şi un 2.0 de 220 CP. Oferta de diesel-uri a lui Sharan include trei unităţi de 2.0 litri, care asigură între 115 şi 184 CP. Cu excepţia versiunii diesel entry-level, Sharan facelift poate fi comandat alături de o transmisie DSG cu şase trepte echipată cu funcţie de coasting. Varianta 2.0 TDI a lui Sharan poate fi comandată şi cu tracţiune integrală 4Motion.

Exteriorul lui Sharan a fost modificat subtil odată cu facelift-ul, modificările implicând noi stopuri cu LED, blocuri optice frontale restilizate, o bară frontală modificată, un nou model de jante din aliaj şi două culori de caroseire noi (Hudson Bay Blue Metallic şi Crimson Red Metallic). Habitaclul lui Sharan primeşte noi ceasuri de bord, un nou volan şi trei tipuri diferite de ornamente la bord. Opţional, modelul poate fi comandat cu piele Vienna cusută cu un tipar diamant.

Facelift-ul îi aduce lui Sharan a doua generaţie a sistemului multimedia al concernului din Wolfsburg. Vorbim despre sistemul Composition Colour de cinci inch şi de sistemele Composition Media sau Discover Media, care au diagonala de 6.5 inch. Indiferent de sistemul de infotainment ales, acesta este oferit opţional cu suport Mirrolink, Apple Car Play şi Android Auto. Pachetul tehnologic este completat de sistemul de frânare automată post-coliziune (standard) şi de sistemele opţionale de frânare de urgenţă la detectarea unui accident iminent la viteze urbane, tempomat adaptiv şi sistemul front asisst de monitorizare a traficului.

Via Volkswagen

  • naspa, miercuri, 18.02.2015 18:24

    exista variante mult mai bune.

  • LUCCI, miercuri, 18.02.2015 21:29

    Cred ca este cel mai vechi model al VW aflat inca in productie. De la aparita sa Golful a schimbat 3 generatii. Oare este asa de bun?

  • vianu, miercuri, 18.02.2015 21:40

    @LUCCI da, e lider in clasa. Atat timp cat bifeaza bine nu au ce schimba....intind pelteaua cat se poate de mult cu investitii minime.

  • mntsn, joi, 19.02.2015 12:38

    @LUCCI: modelul prezent e la a doua generatie, care a aparut in 2010. Nu e chiar asa vechi zic eu.... @vianu: asa o fi, dar ce folos cand clasa asta a monovolumelor fullsize e cam pe duca. Anii '95-2000 au fost cea mai buna perioada pt monovolume, acum alte tipuri de caroserie sunt cerute.

  • vianu, joi, 19.02.2015 12:59

    @mntsn segmentul MPV-urilor mari a crescut cu 5% in 2014 fata de 2013, iar noutatile anuntate ma fac sa cred ca exista potential. interesanta miscarea Renaului de a renunta la un MPV pur si a-l tranforma intr-un crossover de mari dimensiuni

  • mntsn, joi, 19.02.2015 13:54

    @vianu: posibil sa fie cum zici. Ar fi interesant daca ai niste statistici cu vanzari pe modele/marci....ma gandeam ca VW Sharan joaca de unul singur si atunci normal ca-i lider, dar intr-un segment aproape mort. In afara de Renault care si el s-a indepartat de conceptul clasic de monovolum, mai nimeni (ma rog, mai sunt 2 stingheri Ford Galaxy si un MB V-Class) nu mai produce si vinde monovolume mari, ba chiar si unele compacte dispar (Mazda 5).

  • vianu, joi, 19.02.2015 14:42

    @mntsn http://left-lane.com/