Volkswagen schimbă strategia în lupta cu producătorii chinezi: dezvoltarea unei mașini se va face în 3 ani
Volkswagen a anunțat o nouă strategie în încercarea de a contracara ofensiva producătorilor chinezi de mașini electrice. Noua strategie constă într-un timp de dezvoltare mai rapid, dar care este și mai eficient în același timp.
Nu mai este o surpriză faptul că mai mulți producători chinezi, în special de mașini electrice, au început să apară în numere foarte mari în Europa. Ascensiunea mărcilor din țara asiatică pe Bătrânul Continent deja începe ușor să destabilizeze poziția mărcilor consacrate de pe continentul nostru. Printre aceste mărci care ale căror poziție este în pericol se numără și Volkswagen.
În încercarea de a da o replică ofensivei venite din partea chinezilor, marca germană anunță o schimbare importantă de strategie. Mai exact, noul plan prevede un timp de dezvoltare mai mic, dar mai rapid și mai eficient, un plan asemănător cu cel folosit de unii producători chinezi, precum BYD. Astfel, timpul de dezvoltare a unui model complet nou va fi redus de la 54 de luni la 36 de luni. Această strategie nouă va fi pusă în aplicare odată cu apariția versiunii de serie a lui Volkswagen ID.2all, un model cu o lansare programată pentru 2025.
De asemenea, Volkswagen va construi și mai multe facilități de simulare în timpul dezvoltării, iar unele cicluri de testare, precum cele de iarnă, vor fi reduse de la două sau trei ierni la doar o singură iarnă. Alături de acestea, potrivit spuselor lui Kai Grunitz, șeful departamentului de dezvoltare tehnică a mărcii, Volkswagen va întări colaborarea cu furnizorii săi pentru a elimina o mare parte din incertitudini din timpul procesului de dezvoltare și de a crește nivelul calitativ al modelelor.
via Motor1
Si uite asa incepe dezastrul ! Producatorii europeni isi vor pierde si ultimul atu pe care-l mai aveau - calitatea constructiei , care rezulta binenteles in urma celor 54 luni de planificare si testare sau in urma celor 3 sezoane de iarna pt teste. De aici venea si increderea in continuare a cleintilor europeni in masinile cumparate de la producatori europeni. Odata ce pierzi acest lucru , nimic nu-i va mai opri pe chinezi sa intre cu adevarat pe piata. Trebuie sa fii idiot sa te pui la mintea chinezilor si sa crezi ca poti fi competitiv in raport cu ei in materie de planuri de dezvoltare vs costuri vs preturi ! Si eu lucrez intr-un domeniu in care suntem afectati de importurile masive din China , ca mai toate domeniile de altfel. Dar in continuare vindem la preturi chiar si cu 50% mai mari fiindca oferim o calitate si service customer net superioare si sunt multi clienti pt. care asta conteaza mai mult decat pretul , fiindca ei stiu ca o calitate mai slaba poate sa-i genereze probleme si pierderi enorme si irecuperabile. Noi , ca europeni, nu avem nici-o sansa in fata chinezilor , decat daca ne pastram si chiar imbunatim continuu standardele de calitate . Exista ( inca) piata pt toti , de fapt chinezii pun o presiune continua pe preturi si asta de multe ori este un lucru bun , fiindca altfel preturile ar fi chiar mult mai mari , dar nu trebuie intrat in jocul lor .