OFICIAL: Pasajul Doamna Ghica de la București a fost deschis, după o întârziere de 3 ani
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a anunțat oficial deschiderea pasajului Doamna Ghica. Lucrările la pasaj au durat 4 ani.
Începând de astăzi, pasajul Doamna Ghica din București este deschis circulației rutiere. Anunțul oficial a fost făcut chiar de către Nicușor Dan, primarul general al Capitalei. Inițial, pasajul trebuia să fie inaugurat în 2020, însă lucrările, care au început în septembrie 2019, nu au fost terminate la timp.
În cadrul ceremoniei de inaugurare, la care a mai participat și Radu Mihaiu, primarul sectorului 2 din București, Nicușor Dan a declarat: „Sunt bucuros să deschidem azi circulația pe podul Doamna Ghica. E un calendar pe care ni l-am asumat acum 1 an și jumătate și pe care l-am respectat. În calendar am spus că dăm drumul înainte de începerea școlii, ne-am ținut de cuvânt. Asta înseamnă exact că atunci când primăria este serioasă și plătește, există în România firme serioase care se țin de cuvânt. Podul e parte din inelul median și marea lui utilitate se va vedea atunci.”
Valoarea totală a lucrărilor de proiectare și de execuție a pasajului depășesc 110 miliarde de lei. Alături de acestea, pasajul încorporează și un sistem de senzori care detectează vibrațiile pasajului. Aceste vibrații vor fi monitorizate de către Facultatea de Construcții, aflată în apropiere, iar studenții din cadrul facultății vor putea vedea cum se comportă o asemenea structură în timp.
Pasajul Doamna Ghica va fi deschis circulației rutiere pentru un an și jumătate. După această perioadă, pasajul va fi închis pentru a se putea construi o linie de tramvai pe ambele sensuri. Lucrările pentru noua linie de tramvai vor mai dura încă 2 sau 3 ani.
via Hotnews
Un lucru ii trebuie bucurestiului acum, foarte important. La intrarea de pe A1, iesirea catre centura la Hornbach e dezastru, omoara traficul. Acolo trebuie create 2 benzi NUMAI pentru iesirea de pe centura dupa ce se coboara de pe podul ala rupt (de zici ca e din ucraina). AU spatiu destul sa creeze 2 benzi, si sa fie separate cu despartitoare de beton, a.i. sa nu mai fie depasitori smecheri pe benzile de autostrada sa se bage ei in fata. Zice pe pod limitare la 100km/h, si masinile stau ca in oras, merg cativa metri, mai stau, merg cativa metri mai stau.