Volkswagen raporteaza scaderi ale profitului

Publicat duminică, 01.11.2009 10:00 de Cornel Șocariciu

Volkswagen a inregistrat in ultimul trimestru o scadere a profitului mult mai mare decat cea preconizata de analisti. Germanii se asteapta la asemenea scaderi si in urmatorii ani.

Constructorul german Volkswagen AG a raportat o scadere a profitului pentru cel de-al treilea trimestru al acestui an mai mare decat preconizasera analistii la inceputul lui 2009. Conform oficialilor constructorului german, anul acesta profitul operational a inregistrat o scadere de 81 de procente, dintre care 277.5 milioane de Euro s-au “pierdut” in ultimul trimestru din 2009.

Intr-un raport al companiei, oficialii subliniaza cauzele acestor scaderi: “Veniturile grupului din 2009 vor fi mai mici decat in anii precedenti datorita volumului de vanzari mai slab”. Alte cauze care au generat aceste scaderi sunt costurile de refinantare, pierderile inregistrate in dreptul constructorului spaniol Seat, dar si veniturile slabe inregistrate in dreptul brandului de lux Bentley.

Un capitol la care Volkswagen nu a inregistrat scaderi este fluxul de trezorerie, acesta inregistrand 5.1 miliarde de Euro, in timp ce lichiditatile companiei au crescut la 13.4 miliarde de Euro. In ceea ce priveste situatia financiara pentru viitor, germanii se asteapta la scaderi ale profitului de la an la an.

via | Automotive News

  • Victor, duminică, 01.11.2009 12:33
    @ Automarket

    VW se asteapta la scaderi ale profitului doar in 2010, din articolul dumneavoastra se intelege ca pana in 2020 VW va inregistra scaderi, ori nu este cazul deoarece Germania, SUA si multe tari din vestul Europei dau semne de iesire din criza . La aceste piete adaugam China, Brazilia, piete in crestere unde VW are o pozitie dominanta . Asa cum ati spus si dumneavoastra lichiditatile companiei au CRESCUT la 13.4 miliarde euro, la fel si cota de piata la nivel european si mondial . Desi are lichiditati suficiente in visterie, VW va propune actionarilor sai in decembrie 2009 pentru a aproba o marire de capital de 10 miliarde euro pentru achizitia Porsche AG si alte operatiuni, evitand o scadere a credit-ratingului companiei care este cel mai bun dintre toate companiile auto din lume . In 2009, VW si-a surclasat toti concurentii directi din punct de vedere a situatiei financiare, doar grupul Hyundai-Kia avand rezultate asemanatoare grupului german .

  • ptr Victor, duminică, 01.11.2009 14:01

    alooo domnule Victor degeaba tarile din Vest ies din criza daca acolo principala marca care vinde nu e VW....acolo lumea mai gandeste, nu sunt nationalisti precum nemtii sa cumpere vw, si nici nu au mentalitatea romanilor sa copie ce e nemtesc, adica ce face neamtul sa fac si eu....ei gandesc....ei cumpara ce e bun, daca ai mers prin Vest vreodata (Spania, Italia, Franta) ai fi vazut ca acolo vw nu valoreaza nimic si alte marci sunt cele care predomina...pentru ca ei vor masini bune, care sa le ofere confort, nu vor zgomot de tdi cand merg cu 120 constant, vor liniste, vor tehnologie noua, apoi ei nu dau 15 mii pe un polo (cata minte trebuie sa ai?)...ei cumpara ceva ceea ce merita....mai o sa dureze ceva timp pana ne "desteptam" si noi romanii.

  • Victor, duminică, 01.11.2009 14:32
    VW are o pozitie forte in toata Europa, nu numai in Germania

    Grupul VW este puternic in toata Europa nu numai in Germania, avand o cota de piata de doua ori mai mare decat ocupantul locului 2, grupul PSA ( care in momentul de fata poate lua bani doar de la guvernului francez, datorita credit-ratingului foarte scazut nici o banca nu-i imprumuta cu bani ) . In Italia, a treia piata din UE, VW domina autoriar clasa compacta si cele superioare, FIAT dominand doar clasa mica si mini . Italienii au raspuns cel mai bine la intrebarea cat de bun este FIAT Bravo, acest model fiind surclasat categoric atat de VW Golf, cat si de Ford Focus. Intrati pe www. unrae.it si la date statistice ve-ti vedea exact vanzarile pe piata italiana . In Marea Britanie si Franta, VW ocupa locul 3 la vanzari, pe celelalte piete fiind lider autoritar .

  • ptr Victor, duminică, 01.11.2009 15:06

    tu chiar ai ochelari de cal...daca inteleg ceea ce spun....dute frate in afara (nu numai in germania sa iti cumperi golf cu 120 de mii de km reali) si o sa vezi care e realitate....iar faza cu creditele pentru psa...aberezi total, faci parte din staff-ul lor, lucrezi pentru ei si te-au refuzat? Astfel de informatii nu sunt disponibile pentru noi oamenii de rand....deci nu avem cum sa ne pronuntam, asa ca numai abera. Cert e ca VW e nimic in Europa de Vest iar asta o vezi doar daca treci prin tarile mai sus mentionate. Bafta

  • @victor, duminică, 01.11.2009 15:10

    bravo victor! unii au in cap doar zgomot tdi doar pt ca mintea lor proceaseaza doar vw-manele-tdi-tigani ca si cum politica de markenting a grupului vag are radacini in romania seculara! "amicul" de mai sus face parte din aceasta categorie de oameni si se baga in discutii doar pt a-si refula dusmania pe care o are in suflet pt aceasta marca, cunostintele lui in domeniu tinzand spre 0 .Eu propun sa ii dam linkul direct catre acele statistici http://www.unraeservizi.com/dati/bk_o/file_pdf_unrae/set09_top10_seg.pdf (cu siguranta internetul a navalit in casa lui azi si se descurca mai greu cu tastele)

  • @amicul, duminică, 01.11.2009 15:17

    Cand mai pleci pe afara sa nu le spui strainilor ca inca nu ai invatat sa citesti si sa scrii romaneste! "Volkswagen, the brand, remains Europe’s biggest-selling auto manufacturer. " http://www.twine.com/item/12frdq2ft-4wb/vw-golf-still-the-sales-leader-in-european-market-the-motor-report-auto-news-and-reviews trebuie sa fi total rupt de realitate incat sa nu cunosti astfel de "detalii". Multa bafta "in afara"

  • ptr tarani, duminică, 01.11.2009 15:21

    sunteti niste tarani cu passaturi tdi.

  • "noi taranii", duminică, 01.11.2009 15:25

    palalilaaaaaa ai dreptate!

  • Victor, duminică, 01.11.2009 17:11
    VW vs concurenta

    Agentia de rating Fitch Ratings a acordat pe 25.03.2009 constructorilor PSA, Renault si FIAT statul de "junk", aceste companii avand mari probleme in a-si plati creditele si nici o banca privata nu ar acorda vreun credit acestor constructori ( cauta pe Google " Fitch cuts PSA, Renault, FIAT to junk status " si ve-i vedea adevarata realitate) . Tot la inceputul anului guvernul francez a acordat in regim de urgenta atat lui PSA cat si lui Renault cate 3 miliarde euro, bani fara de care cel putin PSA intra in incapacitate de plata ( la acea perioada PSA ajunsese sa aiba o valoare de piata la bursa de numai 4 miliarde euro, deci este firesc ca numai statul francez a avut bunavointa sa-i ajute) . In acest sens cauta pe Google " French government to lend automakers 6 billion euros " si o sa te convingi ca daca cauti ceva ve-i gasi, nu trebuie sa fii directorul financiar al unei companii ca sa stii aceste lucruri, toate companiile listate la bursa avand obligatia legala sa faca publice toate detaliile financiare ale companiei . In aceiasi situatie se afla si FIAT care are datorii de 7 miliarde euro si care a cerut guvernului italian sa mentina programul Rabla si in 2010, altfel grupul italian riscand grave probleme financiare .

  • Geo, luni, 02.11.2009 09:47
    Inca un colos aproape de buza prapastiei

    Lipsa unei strategii pe termen lung al VW isi va spune cuvantul. Banii pompati in aproape defunctul Seat, miza pe tehnologii depasite si fara viitor, sustinerea cauzei pierdute numita diesel, politica de asamblare foarte costisitoare cu flexibilitatea mult prea mare in alegerea optionalelor, lipsa unui program concret de hibride/electrice si intarzierea implementarii acestor noi tehnologii precum si suma imensa pompata in salvarea Porsche, aflat pe marginea prapastiei, vor duce inevitabil la rezultate financiare din ce in ce mai sumbre. Daca in tarile europene vanzarile sunt inca destul de bune avand in vedere imaginea de marca inca ancorata in trecutul glorios (o 'piatra' cam subtire pentru 'fundatia' care trebuie consolidata), in afara Europei vanzarile aproape ca nu conteaza, cu exceptia Chinei. In State, perceptia asupra brandului este foarte negativa, mai ales din cauza fiabilitatii precare raportata la concurentii japonezi. Unde mai pui ca noul val coreean va zdruncina cu siguranta din temelii dominatia europenilor in propiul fief.