Volkswagen pregăteşte o marcă low-cost pentru pieţele emergente

Publicat joi, 22.03.2012 12:57 de Sebastian Toma

Volkswagen pregăteşte o marcă low-cost pentru pieţele emergente, care va vinde maşini de 5000 de euro. Noua marcă ar putea fi construită alăuturi de un partener chinez.

Volkswagen vrea să lanseze o marcă low-cost pe pieţele emergente, a declarat Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al mărcii din Wolfsburg. Marca low-cost a celor de la Volkswagen va avea un model care va costa aproximativ 5.000 de euro. Respectivul model va avea dimensiuni compacte şi va fi destinat exclusiv pieţelor emergente, a declarat Hackenberg în cadrul unui interviu acordat nemţilor de la Auto Motor un Sport.

"În India construim Vento şi o versiune locală a lui Polo, modele care costă doar 7.000 de euro. În china pregătim un model şi mai ieftin, care va avea dimensiuni comparabile cu cele ale unui Seat Toledo. Există un segment de piaţă între 5.000 şi 7.000 de euro care prezintă o provocare adevărată. Secretul este să găseşti elementele la care să renunţi pentru a face maşina accesibilă. Trebuie să fim atenţi la ce renunţăm, dar tocmai de aceea nu le vom comercializa sub sigla Volkswagen, ci sub altă marcă, destinată exclusiv automobilelor low-cost.", a declarat Ulrich Hackenberg în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Auto Motor und Sport.

Volkswagen ia în considerare şi un vehicul comercial low-cost, tot pentru pieţele emergente. Acesta ar putea fi construit cu sprijinul unui partener chinez. Reprezentantul mărcii germane nu a specificat dacă modelul low-cost va fi construit în propriile fabrici sau dacă va apela la un partener pentru a construi acest vehicul.

Via | AutomotiveNews (înreg.) | AMS

  • Tembelus Rex, joi, 22.03.2012 14:21
    EHe he - multi vor sa se imfrupte din low-cost......

    E simplu tata .....la ce sa renunti ...va spun eu......fara trapa. fara piele, geamuri cu deschidere manuala, oglinzi cu reglare manuala, fara inchidere centralizata, fara sistem audio/media - si asa suntem frecati/manipulati la icre de mass-media in toate felurile posibile si imposibile - , jante pe 13 sau 14, bari nevopsite, FARA BRICHETA SI SCRUMIERA care ma dispera- cine are nevoie sa si le cumpere......fara senzori si alte nebunii electronice, FARA AER CONDITIONAT, MOTOARE PE BENZINA SOLIDA CA SI CONSTRUCTIE SI FIABILE AMORTIZATE DE MULT DE PRIN ANII '90, norme de poluare mai reduse - nu CO provoaca efectul de sera etc. .....E NECESAR DOAR: SERVOFRANA, SERVODIRECTIE, ABS, AIRBAGURI FRONTALE SI LATERALE.....restul sunt mofturi care tin de imagine si chipurile de confort ........

  • GT-R, joi, 22.03.2012 15:35
    Nu le mai ajunge averea...

    Oricum din lowcost prea putin profit se scoate... Nu stiu de ce insista VW pe tema asta cand le merge atat de bine cu vanzarile si oricum vand de rup si in China...

  • ironR, joi, 22.03.2012 16:35
    copy-paste

    reteta e simpla, se ia una bucata tehnologie din anii '95-'99 si se pune o carcasa cu design patratos in 7-8 versiuni de culori, pt ca a 9 si a 10 nuanta de culoare sa fie noutate, iar ca bonus dupa 10 ani de profit maxim se da si la clienti un motor 1.2 TSI

  • LUCCI, joi, 22.03.2012 18:35
    Totul pt. client,totul pt. victorie!

    Nu se scoate profit putin decat daca nu vinzi in volum mare,GT-R! Mai tineti minte cat costa in 2007-2008 o masina bine echipata? Una de 18000 atunci, acum e 14500-15000. Au avut de unde sa scada si dealerii si fabricantul pt. ca aveau adaosuri exagerate.Toti! E de preferat sa castigi 2000 la o masina vanduta cu 7000 si care se va vinde mai usor decat una de 15000 la care castigi un 3000-3500 dar vinzi de 5 ori mai putin.

  • AndreiRN, joi, 22.03.2012 19:44
    Smechereala

    Pai ce inteleg eu din acest articol este ca VW o sa permita unei firme sa foloseasca numele lor si ceva technologie sa construiasca o masina ieftina si nimic mai mult. Oricum in China se produc miliarde de componente VW asa ca sa aleaga dintre ele si sa faca o masina de 3500 pe care sa o vanda cu 5000. Daca nu participa cu nimica la aceasta activitate chinezi tot o fac si fara aprobarea lor ca doar e pe piata lor dar asa ca isi dau si ei consimtamantul poate primesc 10% din profit.

  • VAG fan, vineri, 23.03.2012 13:26

    Adica o sa cumparam masini chinezesti cu sigla VW. Oricum la fiabilitate si calitate se cam incadreaza de pe acum in categoria low cost, doar pretul fiind din categoria medie.