Volkswagen pregătește îmbunătățiri pentru platforma sa electrică. Autonomia va crește la 700 de kilometri

Publicat duminică, 17.04.2022 12:46 de Tiberiu Safta

Volkswagen a anunțat o serie de îmbunătățiri pentru platforma MEB, dedicată modelelor electrice. Printre noutăți se numără o autonomie mărită la 700 de kilometri, capacitate de încărcare de maxim 200 de kilowați și un timp de accelerație mai mic.

Platforma MEB este folosită la majoritatea modelelor electrice din cadrul Grupului Volkswagen. Noua serie de modele ID.3, ID.4, ID.5 și ID.Buzz, precum și Skoda Enyaq, Cupra Born, Audi Q4 e-tron și Audi Q5 e-tron sunt bazate pe această platformă, dezvoltată încă din 2015.

Chiar dacă platforma este deja un succes comercial major, grupul din Wolfsburg planifică o serie de îmbunătățiri importante pentru aceasta. În primul rând, noua versiune a platformei va permite o autonomie de până la 700 de kilometri în regim WLTP.

De asemenea, capacitatea de încărcare va fi mărită la 200 de kilowați. În prezent, modelele electrice actuale pot trage curent de până la 135 de kilowați la o stație de încărcare rapidă. La final, se dorește și o îmbunătățire a performanțelor. Astfel, Volkswagen dorește ca cele mai rapide modele electrice ale sale să sprinteze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5.5 secunde. Cel mai rapid model de până acum este ID.5 GTX, care are un timp de accelerație oficial de 6.2 secunde.

Conform planului, Volkswagen va lansa noile modele ID Life și Aero B până în 2025, alături de o versiune alungită a lui ID Buzz pentru piața din America de Nord. Actualele modele ar putea beneficia de îmbunătățiri fie printr-un upgrade major, fie în momentul în care acestea vor primi facelift.

În încheiere, grupul german dorește ca cel puțin 70% la din vânzările de mașini noi să fie reprezentate de modele electrice până în 2030 în Europa. Din 2035 sunt preconizate vânzări de mașini electrice în proporție de 100%.

via Volkswagen

  • ACE - Craiova, duminică, 17.04.2022 13:53

    Pana una-alta RENAULT s-a blocat datorita crizei semiconductorilor pentru circa 10-15 zile...iar despre NISSAN Ariya se aude ca va avea (din nou) o intarziere a lansarii....

  • Dutz, duminică, 17.04.2022 16:58

    Hai ca încet încet se dau pe fata… din 2035 preconizează, iar alții preconizau Bitcoin la 1.000.000 de dolari in 2025, doar ce este greu sa “preconizezi”? 2035 nu este mâine… Toate îmbunătățirile sunt praf in ochi, nimic cu adevărat notabil, iar prețul? cum e cu prețul?

  • @Dutz, duminică, 17.04.2022 23:59

    Ce-ti mai place sa iti dai tu cu parerea despre ce se va intampla... Iti pare rau ca se misca prea repede treburile? Se pot face multe in scurt la electrice si asta nu iti convine? Stai linistit, tu poti importa in continuare Sh-uri germane diesel. Sunt ieftine si din ce in ce mai multe pe piata. Ei evolueaza si cineva trebuie sa ii ajute. Daca nu ar fi EST europenii, s-ar descurca mai greu.

    Dutz, luni, 18.04.2022 21:28

    Nu-ți fa tu griji referitor la cum ma deplasez, conduc masini noi de peste 15 ani ca si masini de companie (la 3 ani alta si toate peste 45.000 euro, ultima 60.000), dar nu este despre mine. Am părinți, prieteni, colegi si văd ce se întâmpla si ce poate omul. Nu ma dau cu părerea, chiar de loc… dar nu accept marketing fals si denaturat. Facem zoom pe o cifra ca sa para mare, pentru cine. Tocmai s-a achizițonat un Spring in familie, doar pentru ca este subvenționat. Asta tot dat cu părere este? Câți si-ar fi luat Spring fără subvenție? Ei aici ar fi datul cu părerea. Pana la urma despre ce vorbim aici dacă nu datul cu părerea? Altceva relevant ai mai observat?

  • Seriff, luni, 18.04.2022 11:56

    Nu evolueaza cu nimic, Dutz are dreptate, masinile electrice sunt scumpe, autonomiile sunt mici, timpii de incarcare sunt imensi, cifrele de vanzari arata asta, nu reprezinta nici 25% din total, termicele raman baza.

  • Seriff, marţi, 19.04.2022 09:27

    @Dutz, nu si-ar fi luat nimeni evident Spring cu 18000-19000 euro cat este de fapt, dar asa la jumatate de pret merge ca a doua sau a treia masina, e orasul plin de ele, se vrea sa nu mai fie trafic si ei scot masini strict de oras, se duc oamenii si la paine peste drum cu ea, ca na, e frig afara.

  • rov, marţi, 19.04.2022 10:28

    Cel mai bine ar fi sa se renunte la subventia pentru electrice, dar sa se introduca taxe mari pentru utilizare in oras a masinilor poluante. 100 euro/ an pentru euro 6 200 euro/an pentru euro 5 samd.........................................600- non euro. Cu scutiri pentru persoanele varsnice, si eventual o perioada de gratie de 1-2 ani. Iar masinile cu modificari la sistemele catalitice sa primeasca interdictie pentru un an de la reparare. Natural ar scadea poluarea din oras, fara subventii, etc.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 19.04.2022 12:55

    @ @Dutz Nu, lucrurile nu se misca. Doar preturile se misca in sus. Orice electrica decenta se apropie de 40k euro si nu este nici un indiciu ca preturile isi vor schimba trendul. Bateriile deja se produc in masa iar multe modele electrice sunt la nivel de sute de mii de exemplare pe an. Scaderi de costuri prin productia in masa s-au produs deja si ce vedem acum sunt cu rezultatele ei incluse. Mai jos de atat nu se vor duce. Si mai este un aspect trecut cu vederea: cresterea in complexitate a electricelor in ultima vreme. Invertoare peste invertoare de inalta si joasa tensiune, racitoare, incalzitoare cu apa sau freon, pompe de caldura etc. Asta e noua normalitate. Masini clasice care costa 15-20-25k euro au echivalenti electrici pe la 35-40k euro.