Volkswagen lansează noul sistem ID Software 3.0: parcare cu memorie a manevrelor, încărcare cu maxim 135 kW
Volkswagen a lansat un nou sistem software pentru modelele sale electrice, numit ID Software 3.0. Noul sistem aduce mai multe funcții noi, cum ar fi un sistem de parcare automată cu memorie pentru manevre.
Toate modelele electrice Volkswagen ID au primit un sistem software nou, numit ID Software 3.0. Viitoarele exemplare ale tuturor acestor modele vor fi dotate cu acest sistem din fabrică. Modelele deja existente vor primi și ele noul software printr-o actualizare cloud.
Noul ID Software 3.0 aduce îmbunătățiri importante și funcții noi. Primul lucru care iese în evidență este interfața nouă, care va putea reda un număr mai mare de informații relevante despre mașină și drum într-o manieră mai clară. De exemplu, nivelul bateriei (State of Charge) va putea fi văzut în permanență și va alerta vizual și sonor șoferul atunci când acumulatorul este aproape descărcat.
Noul software aduce și o funcție nouă pentru parcarea automată, care are și capacitatea de a memora manevrele. Astfel, sistemul de parcare poate învăța până la 5 manevre de parcare, în funcție de preferințele șoferului. El trebuie să parcheze doar o singură dată manual, pentru ca apoi să poată salva în sistem manevra de parcare. Noua dotare funcționează până la viteze de 40 de km/h și distanțe de până la 50 de metri față de locul de parcare. Odată salvată manevra, mașina o va putea repeta de fiecare dată când este necesar.
O altă dotare nouă este un asistent de călătorie avansat, care menține vehiculul pe mijlocul benzii de rulare și poate vedea celelalte mașini cu ajutorul unor radare. Sistemul, numit Traffic Assist with Swarm Data, poate să schimbe poziția mașinii în cadrul unei benzi, adică să ruleze mai la stânga sau la dreapta și va monitoriza inclusiv comportamentul șoferului. Cu ajutorul a două radare amplasate în spate și prin folosirea ultrasunetelor, sistemul supraveghează în timp real traficul din jurul mașinii.
Mai mult, la viteze de peste 90 de km/h, mașina va putea schimba singură benzile. Șoferul trebuie doar să semnalizeze, iar mașina va efectua manevra de una singură. Sistemul inovativ mai poate prelua date și de la alte vehicule Volkswagen și va putea menține mașina pe bandă chiar și pe șoselele cu marcaje lipsă.
Nu în ultimul rând, noul software a mărit capacitatea de încărcare a mașinii de la o priză rapidă: aceasta a crescut de la de la 125 la 135 de kilowați.
Printre alte noutăți ale sistemului ID Software 3.0 se numără: un Head-Up Display cu realitate augmentată, comandă vocală îmbunătățită, localizare îmbunătățită și un planificator de călătorii inteligent, care poate alege drumuri unde sunt prezente stații de încărcare.
via Volkswagen