Volkswagen plănuieşte două SUV-uri mai mici decât Tiguan

Publicat luni, 07.05.2012 17:29 de Mircea Meșter

Saga SUV-urilor mici şi foarte mici abia începe în Europa. Ultimii intraţi în horă sunt germanii de la Volkswagen, care plănuiesc două modele de acest tip bazate pe Up! şi pe Polo.

Publicaţia germană Handelsblatt susţine în ediţia apărută astăzi pe piaţă că Volkswagen dezvoltă şi va lansa în următoarea perioadă două SUV-uri ultracompacte. Împinşi la spate de cererea foarte mare pe aceste segmente, nemţii se vor orienta spre o versiune SUV a citadinei Up! şi de un alt SUV de segment mic care va fi construit pe platforma lui Volkswagen Polo şi care se va bate direct cu Nissan Juke.

Conform unor surse interne din cadrul Volkswagen citate de Handelsblatt, apariţia unui SUV bazat pe Up! este "aproape sigură", în timp ce SUV-ul construit pe platforma lui Polo nu va fi altceva decât versiunea de serie a conceptului Rockton, pe care Volkswagen l-a prezentat acum patru ani, care ar fi trebuit construit în comun cu japonezii de la Suzuki şi care ar fi fost bazat pe actualui SX4. Din cauza divergenţelor apărute la nivelul colaborării dintre VW şi marca niponă, germanii au hotărât să îşi construiască SUV-ul fără ajutorul japonezilor.

Intenţiile celor de la Volkswagen nu sunt o surpriză pentru lumea auto. Dacă Rockton prefigura deja un modelul de SUV mai mic decât Tiguan, conceptul Cross Up!, afişat de germani la standurile ultimelor saloane auto importante, este punctul de plecare pentru SUV-ul de oraş.

"Un SUV bazat pe Up! este o zonă la care trebuie să reflectăm", spune directorul Volkswagen Slovacia, divizia care construieşte citadina Up! Contactaţi de Automotive News, oficialii Volkswagen au refuzat să discute despre acest subiect, un purtător de cuvânt mărginindu-se să anunţe că "SUV-urile sunt o variantă interesantă, iar platformele modulare Volkswagen permit multe versiuni diferite. Nu am luat însă o decizie în acest sens".

SUV-urile ultracompacte reprezintă un trend foarte des întâlnit în gamele constructorilor auto în ultimii ani. Ultimul venit în acest segment pe care Nissan Juke defilează deja de un an şi jumătate este Opel Mokka (SUV bazat pe Corsa). Peugeot şi Citroen plănuiesc de asemenea modele de acest tip bazate pe gama subcompactă C3/208.

via | Automotive News (înreg.)

  • edi80, luni, 07.05.2012 18:36

    o sa il faca pe up suv!!superb....

  • Ionut.M, luni, 07.05.2012 18:43

    O sa-i modifice garda la sol si ii pun niste plastic pe lateral si Tada! motiv sa umfle pretul cu cateva mii de euro...

  • @edi80, luni, 07.05.2012 19:21

    de panda 4x4 ai auzit?

  • ScorpyonVAG, luni, 07.05.2012 20:17
    @

    @Edi: SUV-ul asta o sa faca de kakao Volvo XC90-ul in offroad. Daca nu ma crezi uita-te putin la FIAT PANDA VS RANGE ROVER offroad sa vezi. Si ca motorizari o sa aibe mai mult ca sigur: 1.0 de 75cp (varianta entry level) 1.2TDI de 75cp 1.6TDI 1.2TSI 1.4TSI

  • antonny, luni, 07.05.2012 20:32
    *****

    numai un necunoscator ar cumpara asa ceva sau unu care vrea ' VW SUV ' cu motorizarile 1.0 ,1.2 tdi si tsi ,1.4 tsi si cu un pret de peste 15000 euro

  • @antonny, luni, 07.05.2012 21:02

    up-ul este cea mai ieftina masina din segmentul sau, ce te face sa crezi ca un UP crossover/suv va fi mai scump decat ceea ce ofera concurenta? (panda, sx4 samd)

  • antonny, luni, 07.05.2012 21:55
    *****

    cine te-a mintit ca e cea mai iefina in segmentul ei UP ????.......ce ma face sa cred ca o sa fie mai scumpa ......ca e VW ......iar concurenta ,panda 4x4 pret peste 15000 euro ,sx4 4x4 peste 15000 euro .......ce sa iti mai zic ca skoda yeti 1.2 tsi 4x2 placa de la 16700 e sau 1.4 tsi 18400

  • Mihai, luni, 07.05.2012 22:36

    Mai repede as considera drept SUV modelul Octavia Break + plastice + garda inaltata (oferita asa, optional) adica Scout. Frumoasa masina dar ilogica decizie de a o cumpara, la pret de un SUV veritabil...

  • Gilau, marţi, 08.05.2012 01:59
    nu e chear asa

    VW UP cu motorul de 25 de cai putere in versiunea Trendline costa 25 000 de euro fara TVA. Oare este asa de ieftin? Eu zic sa va mai ganditi.

  • unckle, marţi, 08.05.2012 06:22

    in curand or sa vanda numa rotile ... si o sa le faca mai "mari" ca sa para suv ... ce draq ma, ajungem sa facem un jipan din orice cacat de masinuta ? . . . vorba aia.. daca cere publicul facem ... mama lor..

  • Crystyann, marţi, 08.05.2012 08:56
    25.000 EURO????

    Stimate domn Gilau, respectuos va sugerez sa nu mai fumati diverse plante aromatice ilegale. :::))) . Auzi si tu, UP la 25.000 - poate doar placat cu aur! :))

  • io, marţi, 08.05.2012 10:45

    m-au mintit aticolele de pe acest site si pretul dealerului! fata de c1, 500 si alte 'surate' din clasa e mai ieftina ....dc vrei sa compari cu matiz sau nano ai dreptate...

  • LauCalin, marţi, 08.05.2012 18:04

    Asa ceva poate fi un off-road-er cu abilitati mici spre medii. Cine cumpara asa ceva si crede ca si-a luat Tuareg, cine nu intelege de ce ar fi posibil sa apara masina asta nu a inteles nimic, doar crede ca stie (tot). In acest momet doar o singura masina de clasa mini are 4x4 si se descurca binisor in teren accidentat. Acea masina e Fiat Panda. Practic este un target pe piata care ar putea cere o astfel de masina. Iar in privinta pretului, cu cat e mai scumpa masina asta decat un Ford Ka, un Fiat Panda, un 107 sau un Twingo? Cate masini de clasa mini au in serie ABS, ESP si sistem complet de airbag-uri? De ce puneti problema numai cum vreti voi?

  • Baciu, marţi, 08.05.2012 21:53
    VAG=WC

    Volkswagen Touareg 3.0 TDI 90CP 200Nm Confortline costa 75.000 EuroDDP ( nu are ABS, ESP sau geamuri electrice ) Volkswagen Passat 2.0 TDI 60CP - 130Nm Trendline costa 48.000 Euro DDP Nu ii mai ridicati in slavi ca sunt degeaba.