Volkswagen Passat Bluemotion consumă 4.1 litri/100 km

Publicat marţi, 07.06.2011 16:21 de Bogdan Mirică

Volkswagen Passat Bluemotion, sedanul cu etichetă eco din Wolfsburg, înghite doar 4.1 litri la 100 de km şi emite numai 109 g/km.

Volkswagen garantează publicului european cea mai economică versiune a actualului Passat. Noul membru al familiei Bluemotion reconfirmă performanţele nemţilor în materie de reducere a consumului şi emisiilor. Sedanul primeşte deja popularul diesel de 105 cai putere, 1.6 TDI cu tehnologie common-rail, asistat de o transmisie manuală cu şase rapoarte.

Constructorul german nu face însă excepţii, motorul fiind prezent şi pe derivatul break, Passat Variant. Pentru a putea reduce valorile consumului, Passat Bluemotion include sistem start-stop, util în aglomerările urbane, elemente aerodinamice revizuite, o suspensie coborâtă, o grilă frontală redesenată, eleron posterior şi, bineînţeles, pneuri cu rezistenţă redusă la rulare. În interior, clienţii primesc climatizare automată, conexiune pentru iPod şi airbaguri cortină.

În cazul sedanului, VW anunţă un consum record de numai 4.1 litri/100 de kilometri şi emisii de 109 g/km. Pentru cei care preferă break-ul, oficialii din Wolfsburg promit o valoare medie de 4.3 litri/100 de km şi o rată a emisiilor de 113 g/km. Noul Passat Bluemotion va fi pus în vânzare la mijlocul acestei veri, mai precis în luna iulie. 

via | autocar

  • ProView, marţi, 07.06.2011 16:55

    Ce masina frumoasa.Un design atat de interesant.Nu am mai vazut asa ceva.

  • DAN_GRC, marţi, 07.06.2011 17:01

    Ce "super" arata in poza asta Passat...105 cp hmm...dc naiba si-ar lua cineva Passat de doar 105 cai cand poate sa-si ia Golf cu acelasi motor daca tot vrea un VW

  • Thor, marţi, 07.06.2011 17:05

    muica ce linii de dubita are :)))

  • GT-R, marţi, 07.06.2011 17:34
    @criticii de arta de mai sus

    VW nu si-a propus niciodata sa rupa tiparele in ce priveste designul. Interesati-va ce inseamna cuvantul "volkswagen"... Marca VW si-a propus sa ofere modele echilibrate, atat din punct de vedere al designului, cat si a performantelor, pentru neamtu' de rand care are nevoie de un minim de "premium" si performante decente, la un pret corect (cel putin pentru ei). Pentru exercitii de stil, jocuri de linii, imaginatie...au Seat... Voi latrati precum cainii la luna, iar Passat a fost si va ramane modelul de referinta, cu vanzari la care concurenta doar viseaza...

  • FloRx, marţi, 07.06.2011 17:51

    eu as lua cu placere unu din asta

  • DAN_GRC, marţi, 07.06.2011 17:52

    Mai GT-R, daca tu critici un anume model crezi ca nu te incadrezi in descrierea ta de mai sus? "cainii latra la luna.."?? Iti plac toate modelele din lumea asta?? Normal ca va vinde...dar apropo de performante echilibrate mi se pare penibili sa pui un motor de 105 cp in 2011 pe o masina cu pretentii si consum de 3,4%, asa ar putea sa puna un 1.2tdi de 85 de cp si consum de 2%, care-i faza? Oricum, de la VAG doar modelele Audi sunt cu adevarat premium, iar Skoda ofera calitate buna la preturi mai mici decat un VW, deci au asa multe oferte in grupul lor incat eu unul nu inteleg dc si-ar lua cineva Passat, prea scump pt ce ofera, dar asta e doar parerea mea, nu este o certitudine

  • GT-R, marţi, 07.06.2011 18:03
    @DAN_GRC

    Una e sa critici un model pentru pe care constructorul incearca cu fiecare generatie tot noi idei care numai nu reusesc sa creasca vanzarile, si alta e sa incepi sa insiri "defecte" de design unui model care din start are o vocatie bine stabilita si care a fost dintotdeauna un "cel mai" best seller, daca imi perimiti afirmatia... Referitor la comparatia ta cu 1.2... aici e vorba de fiabilitate. Un passat nu are acceasi masa cu o Fabia. Un motor de 2 litri, chiar daca pe hartie are aceleasi cifre cu unul de 1.2 gonflat,pe langa faptul ca e mult mai rafinat, rezista mult mai bine in timp. Cei care isi iau o versiune economica de genul acestuia, cu siguranta nu vor vinde masina peste 2 ani, pentru ca in cazul asta s-ar duce pe apa sambetei toata economia lor odata cu deprecierea masinii, ci o iau s-o tina ani, sa se foloseasca de ea... In timp sa consume putin si sa nu faca vizite dese la service...

  • DAN_GRC, marţi, 07.06.2011 18:27
    @GT-R

    A fost un exemplu cu motorul de 1.2, consider inoportun acest motor de 105 cp pe o masina mare ca Passat, au atatea modele pe care sa puna acest motor si sa scoata performante mai bune pe masini mai usoare, raman la parerea mea, dc mi-as lua aceasta motorizare pe un Passat, sa ma bucur de consumul de 3.4 % daca merg cu maxim 100 km /h , ca la viteze mai mari se duce mult in sus, mai mult ca la un motor mai mare , plus ca se va chinui mai mult.

  • octav_bmw, marţi, 07.06.2011 18:39

    nu zic ca nu-mi place dar parca m-as indrepta spre un bmw 320d eficient dinamics deoaece ca si consumul dat de producator este acelasi(acuma nu stiu realitatea) dar cu un design mai placut si performante mai bune.

  • @dan_grc, marţi, 07.06.2011 18:53

    e vai doar 105 hp...pff de asta e plin bucurestiul de 3'are din /2003 cu motoare de 105 hp

  • DAN_GRC, marţi, 07.06.2011 18:59

    @@dan_grc Pai 3-are din 2003, nu din 2011, treiarele din 2011 320d efficient dynamics ofera 163 cp:)

  • @dan_grc, marţi, 07.06.2011 19:18

    si 3-arul model 2011, 316 d cu motor de 2000 cmc si 115 hp cum ti se pare?? hai ca imi esti simpatic...

  • tzenu_bmw, marţi, 07.06.2011 19:56
    motoare de 2 lei

    io nu stiu pe ce se duc milioanele de euro aruncate pe dezvoltarea motoarelor otto si tehnologiile care presupun fabricarea lor........ pe aflam in anul 2011 tehnologia este extraordinar de avansata(pentru niste finte asa proaste cum este omul)si inca ne mai baga pe gat motoare de 1.6 la doar 100hp(+ ceva)...... daca ne uitam putin la passat 3(model din 80'-90')motoarele de 1.6 dezvoltau 101hp....... dupa parerea mea in anul 2011 pe masini in segmentu D (audi A4,Passat,3-ar,Mondeo,Mazda 6,Insignia) nu are ce cauta un propulsor sub 160hp......

  • ISUS, marţi, 07.06.2011 20:47
    @octav_bmw

    Si eu care simpatizez vw tot bmw ul ala l-as alege intr-o comparatie cu passatul asta...daor ca nu se compara ele asa... asta e cu multe mii de euro mai ieftin... iar cei care cumpara masini din acestea se uita la fiecare euro din cont.

  • DAN_GRC, marţi, 07.06.2011 20:56

    Despre 316d am aceeasi parere cu a Passat-ului de 105 cp, adica asa nu

  • zeuss, marţi, 07.06.2011 21:04
    @tzenu_bmw

    ar putea face constructorii ce spui tu , dar ar vinde mai putine masini, gandeste-te cum arata oferta volkswagen cu doar 2 propulsoare 1.4 tsi 170 CP, si 2.0 tdi 170 CP, si cele de mai jos nu ar mai fi ? atunci sigur s-ar gasi un hyundai sau alta marca care sa puna motoare de 1.6 mpi, de 101 cai , sau un diesel decent, pe la aceeasi putere, si sa il vanda in draci , la doar 2 treimi din pret. aici e "clientul cere.... constructorul furnizeaza"

  • Sergiu, marţi, 07.06.2011 23:00

    dar de ce sa alegi passat ?eu nu vad nici un motiv de ce as alege o masina atat de banala pe care sa dau o caruta de bani si cu un motor caruia ii da fum si un logan 1.6 16 v ?plus ca un motor atat de mic (1.6 mai merge) dar ma refer aici la 1.4 sau cum zicea cineva 1.2 - va dati seama ca doar in filme vei scoate acel consum de motoscuter ,masina fiind clar submotorizata si ca sa scoti ceva din acel motor trebuie sa il turezi in draci,cu toata tehnologia lor. daca un polo sau un aveo de 1.2 litri scoate intr-un oras ca bucuresti cel putin un 8-9 litri ,masini clar mai mici si mai suaore,imaginati-va o masina de gabaritul passatului cat o sa scoata.sa zicem ca are tehnologia bluemotion ,dar un 6-7 tot ia sigur. eu unul nu cred in basme.

  • daniel, marţi, 07.06.2011 23:51

    @ sergiu de ce ar fi submotorizata? TDI de 105 cp a fost si pe modelul pre-facelift..daca e vorba de un benzinar trebuie sa turezi, dar aceste motoare diesel au ca. 200-250 Nm, destul pentru a umbla in regim normal cu masina. Oamenii care cumpara, cel mai probabil nu o sa dea talpa la fiecare intersectie :)) @tzenu referitor la 101 cp in anii '80-'90.. diferenta face norma de poluare (euro 5 acum) + n-as compara motoare de performanta (relativ in anni 90) cu cele economice Passatul asta e doar o oferta, daca cuiva nu-i place gama e larga.

  • Sergiu, miercuri, 08.06.2011 00:10

    Nu e vorba de asta ca o sa ii dea talpa la fiecare intersectie dar aici e vorba despre o rezerva de putere ,sa nu iti stea inima la fiecare depasire,masina pe care o conduc acum are 280 de nm si cu 4 persoane la bord o depasire a unui tir o fac fara nici o emotie dar am si un motor de peste 2000 de cm3 si asta cred ca conteaza destul de mult. Sunt de acord cu ceea ce ai spus in ultima fraza,copetitia e acerba in acest segment .

  • daniel, miercuri, 08.06.2011 00:41

    Te inteleg Sergiu, ai dreptate fiind ca la noi sunt supraaglomerate drumurile. In vestul europei cicula mai putine camioane pe drumurile nationale sau regionale, ca au autostrazi. Acest model este doar o varianta, cine nu vrea nu cumpara:)

  • LauCalin, miercuri, 08.06.2011 03:57
    performante

    Pai avem ceva de genul asta: 0-100 km/h 12,5 secunde, 193 km/h viteza maxima, consum mediu declarat (nu real) 4,1. E chiar atat de rau? Pe ce autostrazi vreti fratilor sa zburati cu masina asta? Sau vreti sa faceti liniute cu Seria 3 diesel cumparata la mana a doua?! Masina asta e gandita pentru cei care parcurg un numar mare de km si vor o amortizare a banilor dati in plus, cat mai repde. Nicidecum cine vrea sa mearga cu 160-180 km/h pe autostrada nu alege asa ceva, ca se duce naiba economia de motorina.

  • octav_bmw, miercuri, 08.06.2011 08:42

    @ISUS eu nu vorbeam de o comparatie ziceam doar ce as alege daca mi-ar pune cineva cele 2 masini in fata @DAN_GRC noi nu vorbeam de 316d ci despre 320 ed

  • so, miercuri, 08.06.2011 09:07

    cine vrea talpa are varianta 2.0tdi 170cp 350nm (31.000E.), asa ca si VW are vaiante, nu numai bmw 3 (36.000E)... totusi varianta 105cp e de luat in calcul. asigurare mica. ipozit mic. taxa de inmatriculare mica. consum mic. pret mic. 21.000E. ce mai vreti?

  • @LauCalin, miercuri, 08.06.2011 10:13
    Passat B7

    Am passat b7 2.0 tdi 170 cp si am 1000 de km cu el iar consumul este ca in carte (mixt scot cu el intre 4.3 si 4.6 iar in oras intre 5.4 si 6 hai 7 daca plec primul de la semafor)

  • danutz, miercuri, 08.06.2011 11:32

    Degeaba va agitati. Passat-ul e genul de masina care se vinde bine chiar si daca ar arata precum un rahatoi pe bat. Asta e o certitudine. Mai departe, cati cai are, ce dotari are, ce pret are, e o chestiune subiectiva, care tine de fiecare. Pe de alta parte, numarul de masini vandute nu este niciodata o dovada ca masina respectiva este ceva nemaipomenit. Primul exemplu care-mi vine in minte este Logan-ul. Al doilea exemplu, dar in extrema cealalta, Subaru Legacy. Si astea sunt niste certitudini. Exista doua tipuri de constructori auto in lume: cei care ofera simple obiecte "casnice", masini solide care sa te duca de la A la B in conditiile pretului dat, si si cei care construiesc masini cu suflet si pasiune. Din tagma celor din urma au inceput multi sa dezerteze catre grupul primilor din ratiuni pur economice, vezi Honda si, foarte curand, Alfa Romeo (iar Subaru, ca tot am amintit de el, e cu cate un picior in ambele parti acum si inclina mult catre primii). VW, Toyota, Renault clar se incadreaza in primul grup, fara nici un fel de dubiu. Au toate calitatile necesare unor obiecte "casnice", insa nici nu se pune problema sa aiba un gram de pasiune (nici macar modelele sport, pentru ca a tranti un motor puternic, o suspensie intarita si niste beculete inrosite la bord nu inseamna pasiune, ci marketing).

  • Bogdan, duminică, 19.08.2012 20:56

    Penibili acesti critici ai Passatului. In Romania sunt 2 categorii de posesori de Passat: bussines, middle class si cocalarii. Din punctul asta de vedere ...pacat. Eu am un Passat de 1.9 TDI 105 si va pot spune ca nu este o masina submotorizata si nici proasta. Este spatioasa, comfortabila si destul de ok ca intretinere. Probabil ca imi voi cumpara anul viitor noul model si eventual tot 105 cai. Eu am mers cu masina mea pe autostrazile din Occident si pot spune ca acolo este in elementul ei. La clasa ei este ceea mai buna si va asigur ca mi-am facut toate calculele. Ca spatiu este peste BMW 3er, MERCEDES C etc. Consum, peste tot ce este in clasa medie, mai putin 3er ED. Fiabilitatea este foarte buna. Daca s-ar inventa o Honda Accord care sa consume cat un Bluemotion mi-as cumpara Honda. Dar asa, voi ramane mereu fan al marcii VW pentru ca imi ofera tot ceea ce imi doresc de la un automobil in deplasarile mele in strainatate. Asa ca numai latrati la luna, luati-va Passat, urat cum este el, mie imi place la nebunie. VW. DAS AUTO!!