Volkswagen nevoită să oprească producția lui ID. Buzz și Multivan la fabrica din Germania

Publicat miercuri, 22.10.2025 11:53 de Silvian Irimia

În perioada 20–24 octombrie, Volkswagen va întrerupe producția modelelor ID. Buzz și Multivan la uzina sa din Hanovra, Germania.

Compania a declarat pentru agenția de presă germană DPA că această decizie îi va permite să adapteze flexibil procesele de producție la condițiile schimbate ale pieței.

Când ID. Buzz a fost lansat, Volkswagen susținea că fabrica din Hanovra ar putea produce până la 130.000 de unități anual, însă realitatea a fost departe de această țintă. În ultimii doi ani, modelul a reușit să atingă doar aproximativ 30.000 de vânzări globale pe an.

Evident, aceste cifre sunt mult sub ambițiile inițiale. Între timp, cererea pentru vehicule electrice în Europa a scăzut, concurența chineză a explodat, iar producătorul german reduce costurile și orele de lucru în fabricile sale germane.

Constructorul afirmă că va intensifica eforturile de marketing și va oferi stimulente pentru a crește interesul față de gama sa de vehicule comerciale ușoare.

via Automotive News Europe

  • Mihai, miercuri, 22.10.2025 13:23

    Cred ca e bine sa nu dezinformati. Cererea pentru electrice in Europa a crescut: "EV sales in Europe are surging in 2025, with battery-electric vehicles (BEVs) accounting for approximately 15.8% of the market share by August 2025. The first eight months saw 1,132,603 new BEVs registered, a 15.8% market share that represented significant growth. Hybrid and plug-in hybrid vehicles also grew, but BEVs remain the primary driver of growth in the alternative fuels market" Unele marci nu pot tine pasul cu chinezii pentru ca initial au fost contra electrificarii pentru ca anumite"genii" au zis ca nu sunt bune. Acum China are un avantaj major si europenii iau chinezarii in loc de produse din Europa. Poate daca le explicati corect la isteti cum sta treaba cu vanzarile Diesel in Europa si cum e cu cele electrice, se mai lumineaza si fanii diesel.

  • Mofo, miercuri, 22.10.2025 14:33

    Cu un 2.0 diesel ar fi rupt piața. Chiar și un 2.0 benzină ar fi fost excelent

  • @Mihai, miercuri, 22.10.2025 15:19

    Cum se cheama cand europenii cumpara Sandero, T-roc si Golf la greu, iar tu ii dai cu chinezii care rup tot ? Aia este dezinformarea, electricele au o crestere, dar nu la toti, cei care au o scadere a cererii pun pauza, cei care au cresteri nu pun pauze, ca doar nu sunt nebuni sa opreasca productia degeaba, deci esti prajit rau de tot, curentul woke si cancel culture te-au afectat prea tare, asa cum i-a afectat pe ceilalti conservatorismul dus la extrem, oamenii normali sunt tot mai putini .

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 22.10.2025 17:10

    Asta mi se pare cel mai frumos VW din cele actuale. Pacat ca nu are macar un range extender. Nu toti sunt pregatiti pentru full electric. Se pierd clienti. Multi clienti.

  • Dutz, miercuri, 22.10.2025 21:00

    Deci 23% VS plan… un “succes” total!!! Am exemple și cu 5% de la Stellantis. În fapt cei care stau cel mai bine sunt la 50%. Dar în viitor totul ok. Succesul se măsoară individual pe fiecare model în parte, degeaba avem creștere per total cu o grămadă de noi modele la vânzare. Luate la bani mărunți este un mare rahat care se ține sub preș. Este clar un subiect “emoțional” și putem explica până ne albastrim că-i bubu, pentru obsedați nu și nu… SH-uri, diesel scade, trăncăne, cocalari etc. Mi-mi pare ca discutam de o religie ideologica și nu de ce se întâmplă in realitate. Avem un dușman, avem ură, avem clișee… adevarul este doar o încercare a răului da ne “clătina” ideologia.