Volkswagen întoarce spatele Grupului Fiat-Chrysler, dar semnează un parteneriat cu Tata Motors pentru piața din India
Volkswagen urmărește de multă vreme extinderea zonei sale de influență pe piața din India. Pentru a avea mai mult succes pe o piațăîn care prețul primează în alegerea unei mașini, germanii și-au unit forțele cu Tata Motors.
După ce a tratat destul de tranșant ideea unui posibil parteneriat cu Grupul Fiat-Chrysler, vehiculată de Marchionne, Volkswagen semnează o înțelegere în cealaltă parte a lumii.
Potrivit Autocar India, grupul german și indienii de la Tata Motors au semnat o înțelegere în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Cele două entități s-au aflat în discuții avansate în ultimul an și se pare că abia la Geneva au decis să semneze colaborarea.
Anunțul oficial este așteptat în cadrul unei conferințe de presă, programată în data de 10 martie. Înțelegerea dintre cele două grupuri presupune împărtășirea unor componente între brandurile Tata, Volkswagen și Skoda.
Germanii vor folosi arhitectura Advanced Modular Platform a celor de la Tata pentru a dezvolta o gamă de modele noi, dedicate pieței din India. Astfel, VAG economisește mai mult decât în situația în care ar fi dezvoltat alături de Tata o platformă MQB-A de la zero. Tot indienii vor furniza și motoarele mașinilor rezultate din joint-venture, întrucât propulsoarele Volkswagen ar face ca mașinile să fie prea scumpe pentru posibilitățile pieței locale. Cu ce mai rămân germanii? Cu furnizarea unor componente electronice, de care ar urma să se bucure și Tata.
Modelele produse de această alianță Volkswagen-Tata vor ținti doar piața locală, aflată în continuă expansiune. Volkswagen și Skoda vor avea astfel ceva mai multe șanse în fața unor constructori care s-au afirmat deja în India, cum este Suzuki. Cu care, de altfel, Volkswagen a încercat un parteneriat în urmă cu câiva ani, soldat cu un divorț răsunător.
Cu TATA cu MAMA sa vedeti ca astia de la Volkswagen o scot la capat pana la urma.Ca neamtu nu e tampit si nici pagubos.Deh...ce sa-i faci au o alta mentalitate.Te faci frate cu o tara din lumea a treia ca sa poti merge mai departe.Si sa vedeti ca isi vor plati si amenda uriasa de cateva miliarde de dolari incasata in urma scandalului cu motoarele pe motorina.Pai PSA le cam sufla in ceafa acuma dupa achizitionarea Opel.Si daca"se enerveaza"un pic si Renault-ul sa vezi ce show o sa iasa.