Volkswagen Group a prezentat noul său motor W12: 6.0 litri şi 608 CP

Publicat luni, 11.05.2015 10:51 de Sebastian Toma

Reprezentanţii Concernului Volkswagen au prezentat noul motor W12 al grupului german. Unitatea va fi folosită în gama Bentley şi dezvoltă 608 CP şi 900 Nm.

Volkswagen Group a prezentat noul său motor W12 în cadrul unui eveniment derulat la Viena. Unitatea este descrisă de reprezentanţii concernului drept cel mai eficient motor cu 12 cilindri din lume oferit vreodată pe un automobil de lux. Propulsorul îmbină tehnologia FSI de la Audi cu sistemul de injecţie TMPI de la Bentley şi se bucură de sistem Start-Stop şi de sistemul ACT de dezactivare a cilindrilor implementat de concernul german. Pentru a asigura nivelul de rafinament aşteptat de la un motor care intră in echiparea unui model de lux, unitatea are suporţi adaptivi cu actuatori electromagnetici pentru a contracara vibraţiile. Odată cu prezentarea noului motor, cei de la Volkswagen Group au specificat faptul că unitatea este echipată cu un circuit de ulei pretabil folosirii în regim off-road, ceea ce ar sugera implementarea noului W12 în gama Bentley Bentayga.

OFICIAL: SUV-ul Bentley va costa peste 160.000 de euro

Noul W12 6.0 TSI al concernului Volkswagen anunţă o putere maximă de 608 CP şi un cuplu maxim de 900 Nm. În compania unui model nespecificat, propulsorul asigură o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puţin de patru secunde şi o viteză maximă de peste 300 km/h. Motorul atinge puterea maximă la 6.000 rpm, în timp ce cuplul maxim este asigurat între 1.500 şi 4.500 rpm.Lansarea unei noi motorizări W12 în portofoliul concernului german arată hotărârea nemţilor de a păstra tradiţia prin dezvoltarea unei noi generaţii de propulsoare în configuraţia W12 în detrimentul unor soluţii downsizing preferate de unii rivali din industrie.

Bentley a stabilit un nou record în 2014: peste 11.000 de limuzine vândute

Blocul motor al motorului W12 este tratat cu laser, o tehnică inovatoare pentru producţia de serie.

Comparat cu primul motor W12 al concernului, lansat în urmă cu 13 ani, puterea maximă a crescut cu 45%, în timp ce cuplul maxim a crescut cu 64%. În tot acest timp, emisiile de CO2 ale unităţii W12 de 6.0 litri a concernului german au fost reduse cu 28%, la o valoare de 248 de grame pe kilometru în regim mixt, fără a preciza în echiparea cărui model se întâmplă acest lucru. Printre îmbunătăţirile aplicate motorului se numără şi un nou sistem de răcire, care permite atingerea rapidă a temperaturii optime de funcţionare, sistemul de injecţie directă care aduce o ardere mai precisă şi mai eficientă fără a reduce nivelul de putere oferit şi numeroase optimizări pentru reducerea frecărilor interne.

Via Volkswagen Group

  • Stefi, luni, 11.05.2015 11:33

    Sunt sigur ca si japonezii vor dezvolta asa ceva! Cand n-o sa mai fie nevoie! :)

  • vianu, luni, 11.05.2015 13:55

    eu as zice ca nici nu vor construi vreodata asa ceva. Se concentreza pe hibrizi, hidrogen, etc... "chestii" d'astea de care va fi nevoie...

  • @Stefi, luni, 11.05.2015 14:21

    Japonezii nu-s asa idioti, sa se arunce in garla fara colac. Oricum in caz ca nu stiai GT-R NISMO dezvolta din 3,8 cmc v6 cat dezvolta gunoiul asta de la BAG de 6.0 la un loc , asa ca mucles :))))))

  • yellowstone, luni, 11.05.2015 14:59

    Slabut! Dodge scoate din propulsorul Hellcat 6.2 V8 vre-o 717cp. Americanii prefera aspiratele,dar cand pun turbina pe un monstru Hemi rezultatul este si mai monstruos.

  • zexe, luni, 11.05.2015 15:25

    cine dracu mai face azi motoare de astea de locomotiva americana...?da grozava evolutie daca o ti tot asa poate-i ajung pe americani ....cu motoare de 8L

  • boris, luni, 11.05.2015 15:32

    ...cred ca au apelat la un benzinar asa de mare pt. a obtine cuplul care e...destul de mare pt. un benzinar...

  • @ @Stefi, luni, 11.05.2015 15:38

    Tot la Viena cei de la VAG au lansat un motor in 3 cilindri de 1.0 L, 272 CP si 270 NM ...... Daca japonezii sunt atat de tari de ce Toyota nu a castigat nicio cursa in F1 in ciuda investitiilor de peste 2 miliarde $ ? De ce pana in prezent doar Mazda este singurul brand japonez ce a triumfat la LeMans ? Dupa cum au aratat primele 2 curse WEC din 2015, victoria de la LeMans din acest an tot in curtea VAG va ajunge ......

  • zarnesteanu, luni, 11.05.2015 17:26

    Comparat cu generatia precedenta, motorul are caracteristici impresionante. Sunt sigur ca va fi o bujuterie pe orice Bentley si de ce nu, pe un Phaeton sau Passat. @Stefi si ceilalti :) Ceea ce nu stie multa lume este ca si taiota are un motor de ... 5,7L. Pe tundra si sequoia. Cat de performant este comparat cu unitatea de la VW, va las pe voi sa aflati si sa va distrati. Atata doar ca ridicolul nu va fi niciodata sesizat de fanii de japo ... pentru ca lipseste cu desavarsire acel ceva numit ... In fine, discutia asta nu mai are rost. Comparatia cu gtr de la nisan e si mai ridicola. Asa putem spune si de Bugatii ca are un 6.75L plus vreo 4 turbine si ajunge la 1500CP. Etc etc. Ceea ce vor clientii la clasa asta este cu totul altceva decat ce ofera taiota cu 5,7L. Si inca ceva. Zicala aia veche si tocita cu "there's no replacement for displacement", e cat se poate de adevarata si de actuala. Un motoras turbo sau cu supercharger, nu va fi niciodata la nivelul unui monstru de genul asta. De ce? Daca un motor mic desi e mai vioi si mai fasnet pana in 60-80 km/h, dupa aia isi pierde foarte repede suflarea. Eu am un 2,3L cu kompressor (supercharger), dar la peste 140-160 km/h deja nu mai urca la fel de repede ca un BMW 750 sa zicem, care la 160km/h inca trage relaxat ca locomotiva si pur si simplu nu da semne de oboseala. Acolo se vede cine ce si cat poate. Credeti ca degeaba a pus Chrysler 8,4L pe Viper? Poti sa iei o taiota supra si s-o tunezi la 1500CP dar aia o sa te tina maxim 10,000km tras de ea cum se cuvine, pe cand la un motor mare ii schimbi uleiul si distractia continua pana la adanci batraneti.

  • @zarne...., luni, 11.05.2015 18:44

    ti s-ar fi parut normal sa puna pe tundra un 2L?precum vw pe tiguan 1,4...

  • vianu, luni, 11.05.2015 20:11

    ciudat, nicaieri nimeni nu face vorbire despre Toyota :))

  • tyd, luni, 11.05.2015 21:33

    in articol e vorba de bentley nu de masini pt cei ce scriu aici comentarii; are cineva dintre noi rols si bentlei ca sa putem compara?

  • Nelu.Pantofaru, luni, 11.05.2015 22:33

    Apropo de Volksvagin , sa ma anuntati si pe mine de cate ori schimbati injectoarele sau reconditionati turbina in 2-3 ani si maxim 100000km sau de cate ori se rupe distributia pana in 50000 km la motoarele alea de aspirator cu turbina.

  • zarnesteanu, luni, 11.05.2015 22:48

    @ @zarne ... Nu, nu este normal sa puna un motor mic pe un truck sau SUV full size. Dar nu mi se pare deasemenea normal sa vina tot felul de naivi cu impresia ca japo sunt fecioare nevinovate care se ocupa doar de chestii d-alea hibrizi, hydrogen, care sa cere. Buaha-ha. Japo au motoare mari de foarte multa vreme dar cum nu prea le cumpara lumea, normal ca nu s-a auzit de ei. Sa nu mai pomenesc de esecul nisan/infiniti ca iar li se infierbanta capetele de Luni.

  • Nelu.Pantofaru, luni, 11.05.2015 23:03

    @Zarnesteanu dacu tu chiar crezi ca lumea nu cumpara japoneze si aici chiar nu e ceva personal sau nu e intentionat sa jignesc ,insa in cazul acesta esti prost.

  • 53rgiu, luni, 11.05.2015 23:07

    Nu își are rostul comentariul meu legat de articol... Însă... @Nelu.Pantofaru Dețin un Passat din 2009, 2,0 TDI, are 261,000+ KM și nu am schimbat absolut nici o componentă menționată de dumneavoastră. Ca fapt divers... am schimbat doar un senzor de temperatură, care se află imediat după DPF și EGR-ul, în rest doar consumabilele care le fac la timp cu strictețe(lucru care l-am făcut la orice mașină am avut-o, indiferent de ce grup a aparținut); aici făcând parte: distribuție, role, curele, filtre, plăcuțe, discuri, uleiuri, antigel, ... tot ce înseamnă consumabil. Am și un Renault Trafic, 2,0 cdi, are 589,000+ Km și la fel!!! Fără nici o problemă!!! Doar că aici am schimbat și kitul de ambreiaj și întradevăr am început ca între schimburile de ulei să fac complectări cu 1-1,5 litri de ulei... Dar... Am ajuns să cred că toate mașinile sunt bune!!! Contează foarte mult cum îți respecți mașina și o întreții!!! Revenind la acest motor... Am avut ocazia să fiu pasagerul unui Audi A8 cu un astfel de motor... Și vreau să vă spun că la 130 km/h, pe autostradă, când șoferul a făcut un kickdown, m-a lipit înapoi în scaun, mașina fiind plină cu 5 pasageri și bagaje la refuz. Dacă o să aveți ocazia să vă aflați într-o astfel de mașină...cu un astfel de motor... nu o să doriți să mai încercați altceva... Senzația nu se compară!!! Sunetul... o adevărată simfonie!!!

  • @pamflesteanu, luni, 11.05.2015 23:25

    Pai aici iti dau dreptate . La cati tantalai ca tine sunt, e si normal sa nu auda lumea de Tundra si Sequoia de 5.7 G-Force . Stai jos. Iar te cauta brancardierii de la 9?

  • vianu, marţi, 12.05.2015 00:03

    cu siguranta faceam referire la o arhitectura de tipul 12W si nu la cilindreea monstruoasa....pentru ca asta era "shpilul" acestui motor, configuratia deosebita. nu asa? PS. auzi, naivi...tz, tz, tz :))

  • mowgli, marţi, 12.05.2015 01:11

    @Nedelcu.Pantofaru.Ivanon Din pacate pentru tine (caci detii sigur actiuni la toate brandurile Japoneze) nu, lumea nu cumpara japoneze. Piata auto de lux este dominata si in 2015 de 3 constructori Germani, inclusiv in SUA, China, India sau Japonia. Daca ne uitam in Europa, vanzarile marcilor Japoneze sunt foarte slabe, asta pentru ca Europenii au alte pretentii, pretentii la care Japonezii nu se ridica. Sigur ca exista 3-4 fani Fast and Furious, pentru ca masini si pentru ca Paul Walker, care o sa sara de fund in sus si o sa ma scuipe. Hidratati-va bine inainte baieti, ca cifrele spun totul. Lexus a vandut 53.000 de unitati in Europa lui 2014, cu tot cu Toyota ajung pe la 850.000 de unitati. Doar BMW + Mini au vandut 913.000 de unitati in aceeasi perioada. Daca mai aduce PSA sau VW Group in discutie... ne dam seama ca Totyota nu prea vinde, si daca Toyota nu vinde, atunci nici restu nu vand.

  • @mawgli, marţi, 12.05.2015 10:38

    tu ai impresia ca vanzarile si succesul toyota tine doar de europa?

  • @53rgiu, marţi, 12.05.2015 11:36

    Si prietenul tatalui tau, care mai are alt prieten ti-a zis asta ?

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 12.05.2015 12:06

    @Mowgli Cum dracu poti sa spui ca Toyota nu vinde cand sunt primii cu cele mai multe automobile vandute din lume de cativa ani incoace , te asculti macar?!Lumea nu se rezuma la Europa baiete!

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 12.05.2015 12:24

    @53rgiu Masinile despre care vorbesti le detii de noi?Daca da atunci te felicit , insa din experienta mea si mai mult din experienta lui tata cu un Passat 2006 pot sa iti spun doar ca l-a vandut acum o luna si de aproape 1 an ne era frica sa mergem la drum lung cu masina aia doar cumva sa nu ne lase in drum (nu ca ar fi fost prima data) si da Passatul era cumparat din 2006 de nou si foarte bine intretinut , bineinteles ca masina are o varsta si trebuia schimbata insa tot timpul a facut probleme si a necesitat o sumedenie de reparatii care mai de care mai costisitoare motiv pentru care masina pe care si-a luat-o acum este una de origine Japoneza tot de noua.Ironia face ca si eu conduc un VW luat sh la care nu am intampinat probleme pana acum insa incet incet sigur o sa apara.

  • @mowgli, marţi, 12.05.2015 12:38

    I-a o gura de aer sa te racoresti, ca ti-a afectat neuronii :)))) Cum sa spui bai nene ca Toyota nu vinde, cand modelul Mirai singurul din lume alimentat pe hidrogen, s-a vandut in cateva mii de exemplare pana acum, desi japonezii sperau sa vanda mai putin intr-un an. Tu te auzi ce spui ? Nu vezi ca spui numai baloane ? TCM este singurul constructor din lume care foloseste cele mai extensive procese de testare din intreaga industrie auto, cu tehnologii din domeniul NASA . Uita-te la simulatoarele TCM pe youtube si ai sa iti dai seama . Primul model cu propulsie hibrid din lume a fost Prius. Prima masina cu airbag pt genunchi pus pe coloana volanului a fost Avensis. Primul offroader care a castigat campionatul Trial Cross a fost Land Cruiser. Unde e BMW in offroad ? sau VAG ? Nici macar Mercedes G nu bate Land Cruiser 200 sau 150 Prado in offroad. @zarnesteanu, Passat nu va avea niciodata disponibil acest motor, nu mai bate campii ca devii iar un rahatel puisor. Hai besi de-acilea ca vb baloane.

  • zarnesteanu, marţi, 12.05.2015 17:17

    @pantofare, cateva observatii. 1. Era vorba de taiota cu motoare mari. Atat. In rest bati campii. 2. Din poza inteleg ca esti popo... sau transgender, ca se poarta. 3. Vezi ca Romania a mai avut un cizmar in fruntea satului, culmea, tot nelu si n-a sfarsit bine. Inteleptii invata din greselile altora, prostii nici dintr-ale lor. 4. Ia pantoful ala si trageti niste spitzuri zdravene in c.r. Desi la cata nesimtire afisezi pe-aici, ma indoiesc c-o sa simti ceva. Ba chiar avand in vedere punctul 2, s-ar putea sa-ti placa.

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 12.05.2015 22:48

    @zarnesteanu nu te mai chiunii sa intelegi ceva , ne-am dat seama cu totii cat esti de prost.

  • Andrei, miercuri, 13.05.2015 01:15

    Toti ciocoii au sarit cu motoarele japoneze si americane..."aia scot dintr-un motor de 3-4 l cu 20% mai multi CP", si magarul meu il incarc cu 500 de kg, dar se opinteste rau...una este sa ai 600 de CP batuti,echilibrati si care sa poata fi folositi la cuplu maxim pe orice plaja de turatii, si alta e sa ai 800 CP fara vreun rost. Dar toata lumea e atotstiutoare si are ceva cu VW,de ce nu mi-as da si eu putin cu parerea asa in baliverne!

  • zarnesteanu, miercuri, 13.05.2015 20:14

    @nelu.poponaru Continua cu suturile-n c.. . Mai tare si mai pe centru. Daca obosesti, roaga pe cineva sa te ajute.