Volkswagen Group a înregistrat o creştere de 22% a profitului în primul sfert al anului

Publicat marţi, 29.04.2014 16:52 de Sebastian Toma

Profitul operaţioanal al Volkswagen Group a crescut cu 22% în primul sfert al anului curent, arată declaraţia oficială a concernului german. Rezultatele sunt datorate în special mărcilor Audi şi Porsche.

Volkswagen Group a reuşit o creştere de 22% a profitului operaţional în primul sfert al anului curent, arată un comunicat al companiei germane. Mărcile Porsche şi Audi au avut rezultate foarte bune, care i-au ajutat pe germani să-şi depăşească rezultatul din primul sfert al lui 2013. Încasările Volkswagen Group au atins 2.86 miliarde de euro în primul sfert al anului, o creştere însemnată faţă de cele 2.34 miliarde de euro din aceeaşi perioadă a lui 2013. Venitul în aceeaşi perioadă a crescut cu 3%, spun datele publicate de compania germană.

Presa germană: Volkswagen este pe cale să aprobe divizia low-cost

Cu excepţia celor de la Seat, toate mărcile din portofoliul Volkswagen Group au realizat profit în primul sfert al anului. Ibericii de la Seat au avut o pierdere de 36 de milioane de euro în primul sfert al lui 2014, un progres faţă de cele 46 de milioane pierdute în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterile de profit au venit atât de la Skoda, cât şi de la Porsche, în timp ce Audi a avut un profit identic cu cel obţinut în primul sfert al lui 2013, dar compania din Ingolstadt a motivat rezultatul prin investiţii masive în tehnologie şi modele noi, care se vor vedea în următoarele luni. Marca Volkswagen a avut la rândul său profit în primul sfert al anului, dar acesta a fost în scădere faţă de rezultatul din 2013.

Şeful Volkswagen: "Avem destule mărci pentru moment"

Marca Volkswagen a avut un profit operaţional de 440 milioane de euro, o scădere faţă de cele 590 realizate în sfertul 1 al lui 2013.

La nivel de concern, Grupul Volkswagen are planuri mari în 2014. Nemţii vor să vândă 10 milioane de vehicule în decursul anului curent, ţintă atinsă deja de japonezii de la Toyota în decursul lui 2013. Toate indiciile spun că VAG va reuşi să-şi atingă obiectivul anticipat, aşa cum previzionau cu precauţie la începutul anului curent. Iniţial, cei de la Volkswagen Group sperau să atingă acest obiectiv în 2018, dar au schimbat aşteptările în urma rezultatelor bune din 2013. Pentru 2018, cei de la Volkswagen nu au emis noi aşteptări de vânzări.

Şeful Volkswagen: "Vom vinde 10 milioane de maşini în 2014"

Via Volkswagen

  • unu, miercuri, 30.04.2014 08:40

    Vand mult si scump la cei bine dresati...pardon...pasionati :) Ca si Apple...produse mediocre la suprapret..E "normal" sa faca profit! Si vor continua sa faca atata timp cat lumea e plina de oameni "inteligenti" A ajuns un golf tdi sa coste +30000 euro si la f multa lume li se pare normal.WTF??!!

  • razvanis, miercuri, 30.04.2014 09:31

    Titlul se contrazice cu comentariu de jos de la ultima imagine. A crescut sau a scazut pana la urma ?

  • Crystyann, miercuri, 30.04.2014 09:35

    @unu : Ma intreb ce masina ti-ai cumparat tu astfel incat sa iesi din clubul celor aproximativ 10 milioane de "inteligenti" . Probabil nu ti-ai cumparat nici casa / apartament pentru a nu imbogati pe cel care a construit-o. Probabil nu mananci nici parizer sa nu cumva sa te tepuiasca fabricantul de mezeluri. Probabil nici chiloti nu porti astfel incat sa nu profite financiar Botezatu de pe urma lenjeriei tale intime. Acum serios, este o cerere si o oferta : exista masini de la 5.000 EURO in sus...fiecare isi alege , in functie de posibilitati, masina dorita. Cumparatorii de WV nu sunt mai prosti sau mai destepti ca cei de Toyota / Ford / Mazda etc...ci au considerat ca un WV le satisface in momentul cumpararii necesitatile . Atat. Toate companiile auto fac profit, nimen nu lucreaza gratis. Dar daca nu vrei, nu cumperi. Dar daca un om isi cumpara ce isi doreste nu inseamna ca ai tu dreptul sa il faci prost. Prost este cel care judeca lucrurile atat de simplist si de superficial. PS: Un Golf TDI pleaca de la 18.300 TVA inclus.

  • eee, miercuri, 30.04.2014 10:19

    @Crystyann: argumentul tau ca un vw e cumparat de cine si-l doreste mi se pare cat se poate de neinspirat. Mi se pare ca un vw este exact acea masina pe care o cumpara cineva care nu are idee despre masini si merge la sigur. INtr-adevar, nu o prea dai in bara niciodata cu un vw, fac niste masini foarte bune (mai ales golf) dar nu vad un care stie cate ceva despre masini cumparandu-si un golf. e prea ... "default"!

  • @ razvanis, miercuri, 30.04.2014 10:27

    Comentariul de la ultima imagine se refera la marca VW iar titlul articolului face referire la VW Group . In prezent 75 % din profitul VW Group este contributia a doar 2 marci, Audi si Porsche . In primele 3 luni ale anului 2014 marca Porsche a avut un profit mai mare decat marca VW, desi ca volum de vanzari Porsche se asteapta sa vanda in 2014 aprox. 200,000 de masini iar marca VW va vinde in acest an peste 6 milioane de unitati .

  • @Crystyann, miercuri, 30.04.2014 11:15

    Fugi si completeaza ulei-ul ca deja au mai trecut 1000km la vechitura si o sa bubuie tdi'u la bijuterie:)

  • inexorabil, miercuri, 30.04.2014 11:22

    Ideea si sacrificiul lui Hitler n-au fost zadarnice, nu? N-ar putea nimeni sa le stopeze ascensiunea...Nici macar Toyota cu botul acela aproximativ de Megane II sedan. VAG-istii se bucura de cele mai bune motoare, n-am cum sa neg, m-am tot convins...Pentru mine, selectiile din Ward's 10 Best Engines (unde VAG este nelipsit, an de an) sunt sfinte! Plus ca nemtii au progresat cu "sensibilitatea" vizuala, impresionandu-ma paradoxul ca, desi sunt abundente precum ploile, ucigand orice tentativa de exclusivism, VW si Skoda propun in ultima vreme niste "desene" (mai ales frontale) care nu ma mai lasa indiferent (singura obiectie ar fi ca genul de grila-radiator adoptat de Skoda ma duce oarecum cu gandul la...Buick, dar sper sa ma insel, adica cehii sa nu se fi inspirat de acolo) ca altadata...Consider ca Audi a ramas putin dator la acest capitol important, dar numai in directia lui A4 si A6 (la masinile Audi de la cifra 4 in jos nici nu ma uit, deoarece ma simt jignit direct si personal!), exceptand versiunile allroad ale ambelor modele (apropo, ultima generatie A6 allroad quattro mi se pare cel mai "bestial" break produs vreodata! - nu impartaseste puterea monstruoasa a confratelui RS6 Avant, dar, evident, il depaseste la abilitati off-road, ba l-as califica chiar inteligent pe acel fan Audi care ar prefera oricand un A4 allroad sau un A6 allroad fata de un Q7, nu numai la admirat, ci si la pilotaj!!). Ce mai! Ma inclin cu reverenta, oricat ar suferi orgoliul meu de GM-ist...De fapt, cine sunt eu ca sa contest ADEVARUL?! Asadar, zambetele triumfale ale lui Winterkorn se justifica din plin, deoarece VAG = liderul (auto)ritar al deceniilor viitoare. Nu numai prin prisma mercantila! Pentru o lamurire completa, intrebati-l pe specialistul @LauCalin; stie mult mai bine decat mine :)

  • mm, miercuri, 30.04.2014 12:48

    gauss

  • DanG, miercuri, 30.04.2014 12:57

    @inexorabil In afara de Hitler, zvastici si nazisti mai ai alte comentarii legate de masinile germane? Esti bolnav psihic.

  • bbb, miercuri, 30.04.2014 14:22

    Daca sunt asa de bune motoarele VW de ce le pica axe cu came, turbine, pompe ulei chiulase + consumuri de ulei egale cu cele de motorina..........

  • @ bbb, miercuri, 30.04.2014 14:43

    Daca masinile Honda sunt atat de bune, de ce doar 1 european din 100 cumpara o Honda comparativ cu 1 european din 4 ce cumpara o masina VW Group ? Iar ca fapt divers, Germania reprezinta 40 % din vanzarile europene ale VW Group, prin urmare fara vanzarile foarte bune din Marea Britanie, Franta sau Italia, grupul german nu ar fi ajuns sa aibe o cota de piata in Europa de aproape 26 % . Iar afirmatiile ca toti cei ce cumpara masini VW Group sunt analfabeti ce nu citesc review-uri si nu se pricep la masini sunt de-a dreptul hilare . Marca VW ( nu grupul ) surclaseaza detasat in Marea Britanie, Franta sau Italia orice marca japoneza sau coreeana desi nu ar trebui sa aibe niciun avantaj notabil, din contra ( in Marea Britanie Toyota, Nissan si Honda au principalele lor uzine europene ) . De ce oare ?

  • @danG, sâmbătă, 03.05.2014 17:36

    te-as ruga sa nu te mai iei de unul dintre polemicienii extrem de interesanti si de certa valoare beletristica ai acestui valoros forum, ca s-ar putea sa se supere si alti cunoscatori in ale apei de ploaie...de la poalele muntilor .... sau de prin ... Tuciuresti