Presa germană: Volkswagen este pe cale să aprobe divizia low-cost

Publicat vineri, 21.03.2014 10:54 de Sebastian Toma

Publicaţia germană Manager Magazin anunţă că Grupul Volkswagen este pe cale să aprobe dezvoltarea unei mărci low-cost. Aceasta este aşteptată să lanseze primul model în 2016 sau 2017.

Volkswagen Group este pe cale să aprobe dezvoltarea unei mărci low-cost, informează germanii de la Manager Magazin citaţi de Reuters. Potrivit acestora, compania germană a rezolvat problemele legate de costurile ridicate de dezvoltare ale viitoarelor modele şi vor putea să lanseze primul model în 2016 sau cel târziu în 2017. Divizia low-cost de la Volkswagen va fi marca cu numărul 13 din concernul din Wolfsburg şi ar putea avea modele produse în China, cu ajutorul partenerilor FAW sau SAIC, ca apoi să fie comercializate în principal pe piaţa respectivă. Primul model va avea un preţ de bază situat în jurul valorii de 7.500 de euro, dar este posibil ca acesta să fie chiar mai ieftin.

OFICIAL: Volkswagen lansează un brand low-cost, dar nu ameninţă momentan Dacia

Speculaţiile precedente anunţau că versiunea berlină a lui Polo ar putea fi modelul de pornire pentru dezvoltarea mărcii low-cost de la Volkswagen.

Marca de buget a celor de la Volkswagen este aşteptată să debuteze apoi pe alte pieţe emergente, cum ar fi India. Planul de vânzări al acestei mărci va fi de 500.000 de unităţi pe an, dacă toate vor merge conform aşteptărilor conducătorilor Grupului Volkswagen. Până în prezent, compania germană a refuzat să comenteze speculaţiile legate de introducerea pe piaţă a noii mărci. Surse din cadrul mărcii germane anunţă aprobarea noii mărci în vara anului curent, în cadrul unei întâlniri generale a acţionarilor.

Şeful Volkswagen: "Avem destule mărci pentru moment"

“Ştim că vom construi această maşină doar dacă va îndeplini standardele noastre de siguranţă, ţinută de drum, comfort, totul într-un regim de profit. Noul sau noile modele trebuie să fie durabile, precise şi să respecte standardele de calitate pe care publicul şi clienţii le aşteaptă din partea noastră. Dacă vom lansa această marcă, nu o vom numi Volkswagen, ci va avea un nou nume, special în concernul nostru.”, explica Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare de la Volkswagen, într-un interviu acordat la Salonul Auto de la Tokyo şi citat de Autocar.

Şeful Volkswagen: "Vom vinde 10 milioane de maşini în 2014"

Via ManagerMagazin | Reuters | Autocar

  • endless zone, vineri, 21.03.2014 12:17

    7500E si va avea in dotarea standard, atentie!!!, parasolar pentru sofer si pasager.

  • Dacia Plant, vineri, 21.03.2014 12:31

    Poate ca, concurenta va reduce putin preturile. Deja si Dacia isi ia lumea in cap. Pretul initial era undeva la 5500 cu toate dotarile, iar acuma deja treci lejer de 11-12.000.

  • DOP, vineri, 21.03.2014 12:54

    cand o reusi vw sa faca un low-cost mai ieftin decat dacia, promit sa devin fan-ul lor. daca reusesc ei o masina de 7500EUR care sa nu aiba in optionale pana si parasolarul, cum bine zicea un cititor mai sus, inseamna ca am trait "treijde" ani degeaba si tot ce-am invatat pana acum a fost o in van (nu transporter) :)).

  • @ endless zone si DOP, vineri, 21.03.2014 14:32

    Sursele Manager-Magazin sustin ca aceasta noua marca low-cost VW Group NU va fi importata in Europa ci va fi prezenta in China si in alte tari emergente din Asia ( ex. India ) . Tot presa germana a scris recent ca Porsche Automobil Holding SE ( principalul actionar VW Group, a nu se confunda cu Porsche AG, constructorul de masini sport ) va cumpara in 2014 aprox. 20-30 % din Suzuki ceea ce impreuna cu cele 20 % din actiuni detinute de VW Group in cadrul Suzuki ar inclina balanta in cadrul companiei nipone in favoarea celor de la VW Group . Din 2011 Suzuki se judeca cu VW Group, sperand sa poata rascumpara cele 20 % din actiuni dar sansele de reusita sunt practic egale cu zero . Pana cand nu se finalizeaza procesul de la Londra, VW Group nu poate cumpara direct actiuni in cadrul Suzuki dar principalul sau actionar nu are nici un fel de restrictii . Martin Winterkorn care conduce si Porsche Automobil Holding SE a spus saptamana aceasta ca este o chestiune de timp pana cand vor anunta noua achizitie fara a da alte amanunte ( http://europe.autonews.com/article/20140319/ANE/140319816/porsche-se-has-2-61-billion-euros-available-for-acquisitions ) . Daca VW Group va prelua controlul Suzuki, marca japoneza poate deveni un rival puternic pentru Dacia in Europa cu sprijinul VW Group .

  • vianu, vineri, 21.03.2014 14:36

    a 13 a marca!!...pai sa fie cu..."noroc" :)) vor fi facute in Rusia si se vor numi....T-90, dupa standardele de siguranţă, ţinută de drum si comfort ale concernului. Totul într-un regim de profit, ce dreaku'

  • Fopel, vineri, 21.03.2014 17:52

    Cat mai LOW COST???? ca si asa nu iti ofera NIMIC in pachetul de baza.

  • @Fopel, vineri, 21.03.2014 20:23

    Mai nea Opele, uite dotarile de baza pentru Polo- varianta Trendline (basic): Sistem electronic de control al stabilităţii maşinii (ESC), ABS cu asistent frânare, ASR, EDL, EDTC Bare de protecţie în culoarea caroseriei Jante de oţel 5J x 14 cu anvelope 175/70 R14 Servodirecţie electrohidraulică reglabilă în funcţie de viteză Grilă radiator neagră Roată de rezervă din oţel Geamuri laterale şi lunetă termoizolante în tentă verde Pregătire Isofix pentru 2 scaune copil pe bancheta din spate Cheie de contact cu imobilizator electronic Centuri de siguranţă în 3 puncte pentru toate locurile Caroserie în 2 uşi verticală şi avertizare acustică şi luminoasă pentru centuri scaune faţă Lampă ceaţă spate Triunghi reflectorizant Volan cu 3 spiţe, reglabil pe înălţime şi adâncime Scaun şofer reglabil manual pe înălţime Scaune faţă cu spătar rabatabil Radio CD „RCD 210" 2 x 20W, cu redare fișiere MP3 şi 4 incinte acustice (faţă) Spătar banchetă spate rabatabil nefracţionat Lumini de drum permanente cu intensitate scăzută Tapiţerie din stofă „Metric" Geamuri acţionate electric faţă 3 tetiere spate Închidere centralizată Pachet fumători Oglinzi exterioare reglabile din interior Oglindă retrovizoare interioară cu sistem manual antiorbire Oglinzi make-up stânga - dreapta situate în parasolare Airbag frontal pentru şofer şi pasager Instalaţie de ventilaţie în 4 trepte Airbag-uri laterale faţă pentru cap şi torace Filtru de praf şi polen Asistent pornire în rampă Stergătoare parbriz / lunetă cu temporizator Mai bine vezi-ti de Opelurile tale care consuma cat Daewoo din anii 90 si sunt grele precum tancurile T34, cu performante de Trabant.

  • AlinC, vineri, 21.03.2014 22:00

    Mai jos de Skoda Rapid nu or sa mearga. Doar s-o produca intr-o tara saraca.

  • vianu, sâmbătă, 22.03.2014 09:31

    @@Fopel adevarul este ca iti i-au ochii toate "dotarile" unui Trendline mai ales ca jumatate din ele nu le gasesti mai niciodata evidentiate la alti constructori. E de-a dreptul ridicol sa te lauzi cu un metru de lista de optionale de tipul: - Grilă radiator neagră - Cheie de contact cu imobilizator electronic - Centuri de siguranţă în 3 puncte pentru toate locurile - Lampă ceaţă spate - Triunghi reflectorizant - Scaune faţă cu spătar rabatabil - Închidere centralizată - Pachet fumători - Oglinzi exterioare reglabile din interior - Instalaţie de ventilaţie în 4 trepte Fara indoiala are si dotari de serie pe care nu le gasesti la altii dar nu inseamna ca ii sunt rezervate in exclusivitate. La unii gasesti unele optionale la altii altele.....

  • LEE, sâmbătă, 22.03.2014 21:17

    Cand vor intelege ca o masina gen DACIA se poate fabrica, ACUM, doar in Romania, atunci o sa le iasa planul!!! - oameni pregatiti avem - mana de ieftina avem - firme care sa produce piesele, avem - profit maxim pentru ei - avem :) deci, vrei marca LOW-COST, o fabrici in Romania. Scurt !!!

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 22.03.2014 21:37

    Pt. ce ? Nu au Skoda ? La ce sa faca si VW low ? Mai au sa spuna ca fac si Audi low si gata....am rezolvat cazul cu VAG.