Mazda MX-5 va avea un motor de 1.5 litri şi 100 de cai

Publicat vineri, 21.03.2014 11:55 de Bogdan Mirică

Mazda a finalizat detaliile noului MX-5. Roadsterul va ajunge pe străzile din Europa la începutul lui 2015, pus în mişcare de motorul de 1.5 litri regăsit acum pe Mazda3.

Poate cel mai popular roadster din istorie, actualul Mazda MX-5 se pregăteşte de un schimb de generaţii. Modelul japonez va lăsa loc unui urmaş spre sfârşitul acestui an, showroom-urile urmând să demareze comercializarea începând cu 2015.

A patra generaţie a modelului japonez va utiliza o platformă uşoară, dezvoltată de Mazda după noile principii SkyActiv. Nu e de mirare că ea promite o reducere a masei totale cu aproape 100 de kilograme faţă de modelul actual. Folosind multe elemente din aluminiu, platforma cu propulsie posterioară va găzdui o caroserie uşoară, modelată după filosofia de design Kodo, regăsită deja pe Mazda3 şi Mazda6.

Pe lista motorizărilor se va afla motorul normal aspirat de 1.5 litri, SkyActiv-G, regăsit deja pe Mazda3. El livrează 100 de cai şi 150 de Nm. Chiar dacă resursele nu sunt foarte generoase, agregatul promite să se revanşeze cu o eficienţă demnă de invidiat, preluând exemplul fratelui său compact, care reuşeşte să bată chiar şi motoare turbo de cilindree mai mică.

Mazda va garanta însă şi o motorizare mai generoasă, un SkyActiv-G de 2.0 litri, modificat pentru a oferi mai mult de 150 de cai putere.

Debutul oficial va coincide cu aniversarea a 25 de ani de la introducerea primului Mazda MX-5, prilej pentru japonezi de a celebra cum se cuvine. Chiar şi aşa, noua generaţie va sta sub semnul unei incertitudini financiare, constructorul nipon fiind oarecum nesigur de succesul pe care îl va avea roadsterul într-o piaţă aflată în declin şi populată de tot mai mulţi concurenţi.

Tocmai din raţiuni economice, Mazda a acceptat să îşi unească forţele cu Alianţa Fiat-Chrysler pentru a da naştere lui MX-5. La rândul lor, italienii vor folosi platforma pentru a dezvălui un roadster sub logo-ul Alfa Romeo. El va fi construit însă în Italia, în încercarea lui Sergio Marchionne de a-şi respecta angajamentele faţă de ţara mamă.

via autocar