Volkswagen Golf TDI Bluemotion consumă doar 3.2 litri/100 de kilometri

Publicat marţi, 25.06.2013 11:32 de Bogdan Mirică

Noua generaţie Volkswagen Golf TDi Bluemotion va fi capabilă să consume doar 3.2 litri/100 de kilometri şi să emită doar 85 de g/km. Asta deşi sub capotă se ascund 110 cai putere oferiţi de un motor diesel.

Volkswagen a publicat astăzi detalii complete despre cel mai economic Golf din istorie. Este vorba despre deja populara versiune Golf TDI Bluemotion, care vine acum cu tehnologii noi şi o serie de modificări menite să îmbunătăţească cifrele de consum şi emisii.

Noul Golf Bluemotion este propulsat de un motor TDI de 1.6 litri, cu patru cilindri, capabil să producă 110 cai putere între 3200 şi 4000 de rotaţii. Cuplul motor are o valoare generoasă, de 250 Nm, livrată între 1500 şi 3000 de rotaţii. Configuraţia a fost completată de o transmisie manuală cu şase rapoarte, modificată, cu rapoarte mai lungi, pentru a optimiza consumul.

Cu o masă totală redusă cu 49 de kilograme, un sistem Start-Stop, o funcţie de regenerare a energiei cinetice, un set de pneuri cu rezistenţă redusă la rulare şi o serie de modificări aerodinamice importante, noul Golf TDI Bluemotion reuşeşte să obţină un consum mediu de numai 3.2 litri la 100 de kilometri. Este o valoare cu 15% mai mică decât cea a generaţiei trecute. Şi la capitolul emisii au fost aduse îmbunătăţiri, ele fiind estimate acum la doar 85 de g/km, cu 14 g/km mai mici decât în cazul predecesorului.

La nivel estetic, imaginea noului Golf Bluemotion este influenţată de noul pachet aerodinamic, care include o suspensie coborâtă cu 15 mm, un eleron pentru acoperiş, o grilă a radiatorului aproape etanşă, un spoiler cu o curgere a aerului optimizată şi panouri sub maşină. Toate acestea garantează un coeficient aerodinamic de 0.27cX şi conferă stabilitate chiar şi la viteza maximă de 200 km/h. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează şi el în 10.5 secunde.

Noul Volkswagen Golf TDI Bluemotion va fi oferit publicului alături de două niveluri de echipare: Trendline şi Comfortline. Printre dotările standard se numără jantele de 15 inch din aliaj, aer condiţionat, frână de mână electrică, display tactil de 5 inch, senzor de monitorizare a presiunii în pneuri, geamuri electrice şi cu tentă.

via Volkswagen

  • Lucian, marţi, 25.06.2013 13:15

    Texte... vise... aberatii... minciuni....

  • edrany, marţi, 25.06.2013 13:59

    @lucian: Nu cred ca sunt minciuni. Eu am un Megane 3 Sport Tourer 1.5 dci care imi consuma 4.1% mixt..deci cu Start-Stop si alte modificari Golful e posibil sa ajunga la consumul ala.

  • H&M, marţi, 25.06.2013 14:14

    la fel scrie si-n cartea tehnica la golf 3, 1,9tdi(modelul scurt) ...adica ...3,8l\100km...dar eu am scos si 2l/100km.cum? simplu ,se stie.

  • dan, marţi, 25.06.2013 14:43

    Asteptam cu interes replicile unor adevarati asi ai volanului de la noi, care au scos consum mult mai bun cu un Logan dci.

  • auto-x, marţi, 25.06.2013 15:26

    In momentul de fata sunt trei motoare diesel care scot acest consum, daca se merge cu 110 km/h pe autostrada.Obligatoriu de respectat aceasta conditie. Le-am testat pe toate trei. dci75 si dci90 de la Renault. tdi din articolul de fata. 1.3 multijet de la Fiat.

  • dan, marţi, 25.06.2013 15:37

    @auto-x La fix! Te asteptam!

  • Lucian, marţi, 25.06.2013 16:48

    Daca o masina consuma X l/100 km declarati de producator in conditii ideale, asta nu se poate numi un consum real. Consumul real este cel obtinut in conditii mixte de trafic/drum/anotimp etc. Ce relevanta are ca cineva a scos un consum de 1 l/100 km, mergand constant cu 100 km/h, pe o distanta de 10 km, din care 8 km s-a mers la vale si cu vantul batand din spate? Acum, ca sunt unii care cred tot ce spun producatorii auto este alta poveste... care pe mine ma amuza.

  • Andy, marţi, 25.06.2013 17:10

    Pana se schimba legislatia care va obliga producatorii sa specifice niste consumuri mai apropiate de realitate (deocamdata doar consumul extraurban se apropie de realitate) ne multumim cu aceste teste ideale. Media Golfului e realizata probabil dintr-un 3.6 urban si un 2.8 extra. Acum 3.6 urban cu AC intr-un trafic ca cel bucurestean inseamna 5-7 ceea ce oricum e bine tinand cont ca motorul are totusi 110 cp si o acceleratie bunicica. In final tot pretul de achizitie va dicta daca merita sau nu investitia in functie de cati km face proprietarul cu ea (pentru cineva care face sub 10000 km anual diferenta de pret fata de 1.2 TSI se va dovedi prea mare.

  • Vasilica, marţi, 25.06.2013 17:47

    Cu un logan de 1.5 Dci (modificat) am tras o raba plina cu nisip , si am avut media de 2,7L/100. Putem si mai putin dar, am vrut eu sa tin aeru deschis. Pe serpentine le luam cu 90-100 si statea teapan. Este vorba de Logan 2.

  • iulian, marţi, 25.06.2013 19:13

    @vasilica: ce modificari ai facut la logan? ai umblat la turbina ,la ecu?ai varianta de 90 cp? roaba cu nisip cam ce tonaj avea? astept raspuns,am si eu logan 1 1.5 dci 85 cp si m-ar interesa modificarile pt ca locuiesc la tara si il folosesc foarte mult la carat materiale de constructii si legume de la ferma mea si cred ca ar fi binevenit un plus de putere.

  • LUCCI, miercuri, 26.06.2013 22:51

    Acum 3 ani aveam un Panda 1.3 Multijet si ,la drum, cu 90/h intr-a V-a eu,nevasta si copilul in masina, am scos 3,3% cu plinul facut la pompa. Computerul de bord arata acceasi valoare.Pe mine m-a impresionat acel motor care a tinut in spate Fiatul (ca firma) in anii 2000.Si-l tin si azi ,dar cu puteri marite,75-95 CP.

  • LUCCI, miercuri, 26.06.2013 22:56

    PS-Diferenta ar fi de 12-13000 de euro fata de Golf si faptul ca Pandei nu-i trebuiau 1000 de sisteme de recuperare a energiei, anvelope cu...cip samd. Si avea 900 de kg.Oricum ,de departe Panda 1.3 Multijet a fost cel mai bun produs al Fiatului, cel putin in ultimii 20 de ani.Stiind ce panarame fabricau si in anii 80(mai putin prima Croma), cred ca a fost best of the best!

  • Vasilica, joi, 27.06.2013 09:56

    @iulian RABA nu ROABA si avea cel putin 40 Tone incarcata. Ma jucam cu ea, imi aduc aminte ca i-am dat blana si a inceput sa patineze si spatele.

  • rov, luni, 01.07.2013 22:55

    Energia se pierde prin franare. Cei care crosetati in oras cei 450 ml intre semafoare nu va uitati la consum, Semnaliti macar schimbarile de benzi...