Noua Lada Kalina - un concurent de segment B venit din Rusia

Publicat duminică, 23.06.2013 11:50 de Dragoș Băltățeanu

Rușii de la Lada au lansat noua generație a modelului Kalina, o automobil de clasă mică. Nu va face furori în Europa, dar este un model important pentru piața din Rusia.

Lada a prezentat oficial noua generație a modelului de clasă mică Kalina. În gama producătorului rus, Kalina este poziționată chiar deasupra modelului entry-level Granta. Noua Lada Kalina este disponibilă ca hatchback cu cinci portiere sau break și se bazează pe o platforma modificată serios a primei generații Kalina. Noul model a fost rafinat cu ajutorul inginerilor Renault-Nissan, compania care deține o parte din firma AvtoVAZ, cea care deține marca Lada.

Vizual, noua Kalina este cea mai frumoasă Lada produsă în ultima vreme. Partea frontală este suficient de modernă, cu blocuri optice agresive. La interior însă situația este destul de spartană, însă modelul de top LX poate fi comandat cu ștergătoare automate, sistem infotainment cu touchscreen și aer condiționat.

Kalina va fi propulsată de un motor pe benzină de 1.6 litri disponibil în trei variante de putere între 87 și 106 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, iar opțional poate fi montată o cutie automată cu patru trepte. 

Acest model va fi folosit și pentru readucerea la viață a mărcii Datsun. O versiune modificată a acestei generații de Lada Kalina va purta marca Datsun după 30 de ani de la ultimul model japonez produs de acest brand. Noul Datsun bazat pe Lada Kalina va fi model gândit pentru piețele emergente și va fi lansată în curând în India. 

Via LeftLaneNews

  • Gabi, duminică, 23.06.2013 13:53

    Spate de sandero, faruri de impreza. Pare un sandero ca si sasiu

  • VladyF, duminică, 23.06.2013 14:02

    Marfa buna! Uitati-va la esapament :)

  • BaditzaEx, duminică, 23.06.2013 14:18

    @VladyF , buna observatie - RUGINA !!!! =)), Dacia Sandero este absolut superba pe langa ragalia asta

  • Mitica, duminică, 23.06.2013 15:59

    Arata dubios, aspect frontal relativ modern ce aminteste de i20, o caroserie din anii '90 si un spate adus de pe fostul CR-V. Sa nu uitam de bordul, extrem ieftin, copilul mutant al celui de pe Micra si versiunile rusesti Logan/Sandero. Datsun va incepe cu strangul daca vor lansa asa ceva, o marca cu un anumit renume revine cu niste masini vai de capul lor...

  • _Max_, duminică, 23.06.2013 17:38

    Mai conteaza ca (probabil) ofera o siguranta de 2 stele, principalul este sa aiba interface cu touch screen...

  • Rik, duminică, 23.06.2013 17:41

    @VladyF : LOL, e deja ruginit. Masina de noua arata ca si cum ai fi luat-o la mana a doua acum 5 ani.. Cu cat mai ieftina ar putea fi fata de Sandero?Daca o dau la juma de pret poate ca se merita daca nu..mai bine iti un Sandero la mana a doua.

  • Rik, duminică, 23.06.2013 17:43

    Masina sa inteleg ca o primesti cu interiorul gata murdarit =))))))))))))))

  • americanski, duminică, 23.06.2013 18:39

    Dap Inspirata de Priza de aer si proiectoare de Peugeot 308 Faruri de Golf Stopuri de Citroen C4 Ce mi-e china ce mi-e rusia Poate generatia urmatoare va fi mai originala...

  • nu conteaza, duminică, 23.06.2013 18:54

    @VladyF sa nu crezi ca loganul e cum mult peste lada.....doar ca lada e mult mai ieftina (achizitie si pretul pieselor) in Rusia fata de cum este loganul la noi

  • tzenu_bmw, duminică, 23.06.2013 18:56

    toba ruginita:))))))) obtional cutie automata de 4?????in anu 2013??????serios acuma inteleg ca masina se adreseaza saracului care vrea sa scape de bicicleta insa masina asta e varza frate..... as comparao cu prima generatie de logan de prin 2005........

  • Adrian, duminică, 23.06.2013 21:59

    @tzenu_bmw Masina mi se pare chiar OK. Loganul e mai gunoi ca asta. Apropo de biciclete...acum se poarte sa mergi cu bicicleta prin oras. Si sunt biciclete premium si lux care costa mii si chiar peste 10 mii de euro. Deci e mai amarat unul cu un Logan sau una din asta decat unul cu o bicla scumpa chiar daca are 2 roti si e fara motor.

  • Andi, duminică, 23.06.2013 22:07

    Si promite ca porneste din maxim 3 incercari! :)

  • ztele, duminică, 23.06.2013 23:04

    @tzenu: "obtional", "comparao" in 2013? Serios acum???

  • Prruteanu', luni, 24.06.2013 07:55

    @ztele: Ce te miri asa, n-ai observat bine nick-ul lui: ..._bmw???

  • cenzurat0005, luni, 24.06.2013 09:23

    asteptam filmulete cu crash test facut de rusi pe drumurile publice )))

  • M, luni, 24.06.2013 09:37

    Faceti voi misto copiilor, dar ce nu realizati e ca Lada e o marca ce vinde peste 500.000 unitati anual, adica o cifra respectabila, demna de luat in seama pentru orice mare grup auto. Ok, e o marca low-cost, dar atat timp cat exista cerinta care-I problema voastra? Putina maturizare nu v-ar strica.

  • Mother Russia, luni, 24.06.2013 14:30

    Ce nu stiu cativa comentatori amatori de aici e ca Lada e marca nationala a Rusiei, iar asta inseamna ca are acces la una dintre cele mai mari si mai dinamice piete de pe planeta. O piata ruseasca ce e mentionata intotdeauna alaturi de China, India, Brazilia samd. Deasemenea orice comparatie cu Dacia e puerila, din moment ce amandoua fac parte din acelasi grup : Renault-Nissan. Doar ca cele doua marci sunt destinate unor regiuni diferite, cu cerinte diferite. Asta inseamna ca Renault-Nissan inca odata isi dovedeste experiza intr-un sector tot mai popular si mai invidiat. In consecinta, nu-i ceva neobisnuit ca avem Lada pe platforma B0 a aliantei, folosita si la gama Dacia. Oricum actualmente, fata de ce conduceau rusii (vechia Lada 2107), e diferenta de la cer la pamant.

  • CapitanuBurtaMare, luni, 24.06.2013 14:42

    @Pruteannu ce vrei sa zici cu asta?Daca omului ii place BMW ce te iei de el...

  • Azazel, luni, 24.06.2013 14:49

    Da, nene! Asa e. Rusia este o piata foarte importanta la nivel mondial. Si mai stim ca cei de la Renault au doua capete, de-asta iau decizii atat de bune si fac masini fenomenale cum spun cei ca tine. Dar tot cei de la Renault care au ochiul format in domeniul asta, nu au vazut si ei toba aia ruginita? Ca deh, sunt poze oficiale. Sau in Rusia se accepta. :)) Oricum Renault e bagat serios in Rusia pentru ca in general acolo se cer masinii medii cu pret acceptabil. Iar Renault se pricepe de minune la asa ceva. De-asta are el mai mare profit cu masini de pana in 20-25000 de euro. Si apropo de diferenta ca de la cer la pamant, acea vechitura numita Lada 2107 a fost o masina foarte fiabila. Si ghici ce, la origini era un Fiat.

  • inexorabil, luni, 24.06.2013 15:50

    Cine rade de Lada? Mie imi placea mai mult decat Dacia pe vremea "impuscatului". Si Skoda era considerata de amarasteni peste marca nationala. Cel putin asa le priveam eu! Industria auto a lui Ivan nu va pieri, fiind sustinuta de numarul relativ mare de doritori amarasteni. Si, apropo, am constatat in trecut ca Lada se asternea frumos la drum. Bine, ma refer la celebrul model Classic, disponibil si la noi atunci, chit ca parea leit Fiat 124. O masina practica si cu stil. Asa cum se pricep rusii sa faca.

  • @inexorabil, luni, 24.06.2013 16:16

    Lasa istoria si impresiile vremii, pt ca n-au nicio relevanta in contextul auto actual. Vad ca se cade in extreme: de la aruncarea cu noroi in marca ruseasca, la sentimentalisme. Ceva obiectivitate putem cere? Totusi ai expus in mod evocator, sugestiv si deosebit de realist, un lucru esential: "Industria auto a lui Ivan nu va pieri, fiind sustinuta de numarul relativ mare de doritori amarasteni" Perfect de acord !

  • @@inexorabil, luni, 24.06.2013 17:04

    Ia spune-ne tu ceva obiectiv despre trecutul unei masini foarte bune numite Lada, care la origini era defapt un Fiat fabricat aproape la fel cateva zeci de ani.

  • LUCCI, luni, 24.06.2013 17:30

    E decenta pt. rusul zilei de astazi( nu vorbim de oligarhi si mafioti) iar daca dpdv tehnic nu va da rateuri, va avea succes pe pitele emergente.Eu as da 4500 pe una full.

  • Misha, luni, 24.06.2013 20:33

    Doamne fereste sa mai apara o masina low-cost, ca se vor gasi fanii Dacia sa decreteze ca "tot al nostru-i mai destep". Cat despre traditia producatorului de la Togliati, nu pot decat sa le reamintesc cunoscatorilor ca, in anii '70 Lada 1500 era dotata cu un motor de 1500 cmc si 75 cp, putere pe care maritul Logan o afisa in anul de gratie 2006.

  • eu, luni, 24.06.2013 23:16

    :)))))) acest @inexorabil=neinduplecat (conform DEX) alterneaza ''groasnic'' de la amarasteni la nostalgii... :))))))) Nici nu ma mira extremele de care spune @@inexorabil.

  • Mother Russia, marţi, 25.06.2013 02:01

    @Azazel Oare de ce toti astia ca tine tind sa puna cuvinte noi in gura altora? "masini fenomenale" ?! Am spus doar ca Renault-Nissan face o treaba foarte buna in segmentul low-cost sau cel al masinilor abordabile, ia-o cum vrei ("masinii medii" inseamna cu totul alticeva) si ca-i o latura a industriei tot mai populara si mai invidiata. Poate asta te deranjeaza. Faptul ca Rusia e o piata importanta de deja un aspect banal, cunoscut de majoritatea oamenilor informati, dar "ironizat" se pare de cei ca tine care fac o obisnuita din a se pi5a contra vantului. Sa te exprimi asupra profitului mi se pare iar o idiotenie pt ca are mai multe coordonate si e greu de determinat pt piata ruseasca. Renault ca marca vinde binisor, insa din cadrul Aliantei, Nissan face grosul vanzarilor acolo. Cu siguranta nu stiai lucrul asta. Ma faci sa rad cu inca un lucru... Lada 2107 a fost si este o rapandula de masina. Oricine stie ca masinile rusesti erau si sunt groaznice cu o fiabilitate ce tinde spre zero. Nici Fiat nu statea prea grozav la fiabilitate in anii 80, insa masinile astea rusesti modificate erau absolut deplorabile ! Alooo !! Contactul cu realitatea!!

  • @Mother, marţi, 25.06.2013 09:50

    Lada 2107 n-a avut o fiabilitate chiar deplorabila, lasa fabulatiile de la Top Gear, adevarul este ca cine a mers cu ea si-a dat seama ca nu se compara cu Dacia 1300 la spatiu si tinuta de drum plus constructia mai robusta.

  • Misha, marţi, 25.06.2013 10:01

    @@@inexorabil Iti voi raspunde eu in locul lui inexorabil. Pentru ca mi-a fost dat sa ma folosesc o Lada 1500 in Moscova, iarna la -25 de grade. Si nu mi s-a intamplat niciodata sa nu porneasca sau sa nu bage caldura. Pentru ca ceea ce nu ati inteles voi, amatorii de confort si tehnologie, este faptul ca in zona respectiva oamenii au o filosofie mult mai pragmatica. Vor doar o masina care sa-i poarte din punctul A in punctul B fara sa se strice si in care sa nu moara de frig.

  • Eko, marţi, 25.06.2013 10:41

    Cand a aparut Loganul, ceva mai tarziu am luat contact si cu Lada Kalina sedan, din pacate nu am condus-o, dar am putut sa vad motorul, interiorul si sincer mi-a placut, avea chiar de toate inclusiv scaune fata incalzite (acuma daca iei foc cu totul nu stiu) la 8000 si ceva euro, mai era A/C inca vreo 700E. Motor 1.6 80 cai vad ca nu au progresat prea mult nici acum, unde e motorul de 1.4 90 cai de Opel? Pt. 2006 ca masina low cost la finisaje era ok, tabla groasa si nu arata rau. La toba unde ziceti ca e ruginita, s-ar putea sa fie o coloratie data de sudura, inclusiv la Logan se vedea o coloratie la toba portocalie-albastra unde s-a facut sudura.

  • Vasilievici, marţi, 25.06.2013 11:28

    @Azazel Prietene, nu-I vorba de o comparative cu Dacia 1310 aici ! Tot n-ai inteles?? E vorba de faptul ca ce au acum rusii prin Lada e chiar f ok, in comparatie cu masinile de acum 30 de ani.... asta din toate punctele de vedere: FIABILITATE, dotari, tehnologie, design etc. @Misha si altii Nu ne spuneti noua povesti cu zane cum masinile rusesti sub licenta de acum 30-40 de ani ar fi mai fiabile decat masinile modern actuale. Asta-i cea mai mare cretinitate pe care o puteti sustine... V-a apucat dintr-o data dragostea de masinile rusesti ? :)) Ce a fost a fost... E doar gura de voi oricum... e ipocrizie... nu v-as vedea intr-o masina veche ruseasca , cand ati avea banii necesari cumpararii unei masini noi, mai moderne. Asa sunt si rusii... vreo 150 de milioane la numar... puterea de cumparare le creste si odata cu ea si necesitatile... tocmai de aceea Rusia e considerate o piata cu potential.

  • dan, marţi, 25.06.2013 12:40

    Toate ca toate, dar meniul ala tip jocuri Sega de la touch screen face toti banii.

  • Misha, marţi, 25.06.2013 13:09

    Vasilievici tata, ce masini conduc este fix problema mea. In ce masini m-ai vedea tu, chiar nu ma intereseaza. Ce imi permit? Iar nu-i treaba ta. Insa ma simt mai bine stiind ca imi permit si o masina moderna si una veche ruseasca. Fiecare are farmecul ei.

  • Mother Russia, marţi, 25.06.2013 18:10

    @Misha Cai putere? Serios!? :)) Pot sa te intreb cati ani ai ? Vrei sa zici ca o Lada 1500 din 1973 era superioara unui Logan echipat cu defunctul 1.4 mpi, doar pentru ca avea o varianta de putere cu ~75 CP???? Hai ca esti amuzant ! Si complet ATEHNIC ! Sunt 2 aspecte aici: -unul e legat de faptul ca tu compari un motor pe carburator conceput acum 50 de ani (!!!!) cu un motor pe injectie, gestionat electronic, infinit mai eficient, atat dpdv al consumului, cat si al poluarii, atat atmosferice, cat si fonice... -al doilea aspect e legat de faptul ca existau atunci, asa cum exista si acum diverse variante de putere, in functie de buzunarul si nevoile fiecaruia. Actuala Lada Kalina vine si cu motor 1.6 16v 106 CP care-i net superior oricarui produs Lada din trecut ! Hai sa ne intoarcem in epoca de piatra, doar de dragul vostru ! Ma lasi!

  • in completare..., marţi, 25.06.2013 19:37

    as spune ca o Lada sub licenta de acum 30-40 de ani nci nu suporta comparatie cu noua Lada Kalina sau Dacia Sandero de exemplu la tinuta de drum (directie, suspensie etc), siguranta, ergonomie, vizibilitate, confort, design, aerodinamica sau intretinere (una e sa faci reviziile la 20-30.000 km cu o masina lansata in 2013 si alta e sa stai cu sarma-n buzunar si sa faci reviziile la fiecare 5.000 km...asta apropo de fiabilitate). De ce sa trebuiasca sa dau spaga la RAR din 2 in 2 ani? De sa trebuiasca sa ridic capota sa ma murdaresc pe maini sufland in jicloare? Suntem in secolul 21 sau nu suntem?! Nu stiu de ce trebuie sa le spun... sunt chestii evidente, de bun simt. Misha nu esti tu buricul pamantului. Rusii merita mai mult. Asta era ideea.

  • Azazel, miercuri, 26.06.2013 10:57

    Inteligentilor, asta ati inteles voi din ce am scris eu si Misha? Ca se compara Lada 2107 cu Logan? :))) Foarte trist pentru voi. Si apropo, sa compari Lada de acum 30 de ani cu Dacia 1300 nu este nici o exagerare. Ambele isi au originile in niste masini proiectate in anii '60 care mai erau si in aceiasi clasa. Si numai cine nu a avut de-a face cu Lada spune ca Dacia 1300 ii era superioara, vorbeste aiurea. Ca tinuta de drum, stabilitate, confort, poate si spatiu, sau tabla Lada era peste 1300. Sa mai spunem ca Lada avea si o cutie in 5 trepte? ;)

  • Cineva, miercuri, 26.06.2013 16:48

    @Azazel cui naiba ii pasa de comparatia lada-dacia1300? :)))))) Greu la deal cu boii mici, huh..

  • Azazel, miercuri, 26.06.2013 17:09

    Ce e dragule, ai obosit? Poate tie nu iti pasa. Daca ai fi un pasionat de masini ai fi inteles ceva din comparatie spusa de Misha. Dar te cam depaseste subiectul. obositule! 7 voturi negative in 10 min... pana pe la 17:00 nu era nici unul. Fa-o si tu mai cu stil, ca ne prindem. :))

  • Azazel, miercuri, 26.06.2013 23:07

    Lasa, ca ai tu timp maine sa dai maine 10 manute rosii in 10 minute. Asta daca nu te enervezi si dai 20, in 20 de minute. :))

  • Cineva, joi, 27.06.2013 10:31

    @Azazel Frustrarea te face sa-ti inventezi tot felul de scuze. :) O luasei pe aratura demult, dar acum ai prins viteza se pare. Poate vorbesti si tu de AUTOMOBILE... pentru ca asta-i subiectul...dar alta data, acum ai pierdut. Mai invata, copilu'.

  • Azazel, joi, 27.06.2013 17:10

    Ce frustrare, baietasule? Ce scuze? Se vrobeste de comparatie unei masini Lada care a fost in productie pana nu demult si o masina care a fost proiectata in aceiasi perioada cu ea. Mai invata ce inseamna domeniu auto si apoi sterge-te la gura. Apropo, Lada si Dacia 1300 erau si ele AUTOMOBILE, dar poate ca tu ieri te-ai urcat la volan. Evident, tu ai inteles de aici ca pentru mine AUTOMOBILE inseamna Lada si Dacia 1300. :)) Oricum mi-ai demonstrat ca in afara de arogante nu spui nimic concret. Esti paralel cu domeniul, dar te dai destept. Ah, si daca te referi la automobile ca asta-i subiectul, nu stiu ce automobil este unul care in pozele de prezentare are toba ruginita. ;)

  • Cineva, joi, 27.06.2013 22:06

    Dupa cum spuneam, greu la deal cu boii mici. Am spus sa scrii de automobile, nu de frustrarile tale cu "voturile". Subiectul a fost dezbatult pe larg de Mother Russia si Vasilievici, dar esti prea tolomac sa-ti dai seama despre ce e vorba. E vorba de ce au nevoie rusii si de evolutia pietei pe segmentul asta. Ne doare fix in pix de "pasiunile"tale pentru rable. Delirare placuta in continuare!

  • Azazel, vineri, 28.06.2013 18:40

    Adica subiectula fost dezbatut tot de tine. Ti-am spus sa ai grija ca ne prindem. :)) Deci pentru tine o masina precum Fiat 124 in care isi are originile Lada si Renault 12 din care s-a tras Dacia 1300 consideri ca au fost niste rable. Asta denota ca ai o cultura auto 0 barat si o aroganta care tinde spre maxima nesimtire. Pur si simplu esti un prost care habar nu are cu se mananca domeniul astia si te dai destept. Conform mentalitatii tale de miner, ar trebui sa le dam dracu' pe masinile din anii '60-70 pentru ca sunt niste rable. :)) Habar nu ai ce fel de masini se faceau atunci si habar nu ai ca de foarte multe ori au stat la baza inovatiilor din ziua de azi, din orice domeniu. Dar ai dreptate, greu la deal cu boii mici. Asta tine de cultura si istorie auto care tie iti lipseste cu desavarsire. Practic masini precum Dacia 1300 au fost o forma de versiune low cost fata de Renault 12. Daca te-ai fi urcat sau ai fi condus si un Renault 12 ai fi vazut ca erau diferente destul de mari fata de Dacia 1300. Dar nu iti cer sa intelegi lucruri de genul asta, pur si simplu nu poti decat sa te dai destept. Hai, sictir! Fac ceva pe tine si pe parerea ta despre mine. Meriti!

  • Cineva, joi, 11.07.2013 17:37

    E o diferenta aici: tu vorbesti de dacia 1300 si lada de acum 40 ani ca UTILIZARE ZILNICA, ceea ce mi se pare adevarata nesimtire ptr semenii tai. Dupa cum am mai spus: poluare fonica si atmosferica din plin. Nu am spus ca nu sunt de acord cu masinile astea, insa locul lor e intr-un muzeu si la eventuale defilari pentru pasionatii masinilor de epoca. Hai sictir tie!

  • Stelian, marţi, 10.09.2013 11:17

    Masina e frumoasa,nici nu conteaza foarte mult daca se va vinde sau nu in Europa,Rusia oricum e enorma!Masinile astea sunt in continuare foarte solide(ofera protectie din punct de vedere al sigurantei)si vad ca avanseaza si ei cu tehnologia lucru care este foarte important.Din punctul meu de vedere Lada e peste Dacia.