Volkswagen Golf a ajuns la borna 30.000.000
30 de milioane de Golf-uri în 39 de ani. Aceasta este, pe scurt, cariera unuia dintre cele mai iubite modele europene din istorie.
Volkswagen a anunţat oficial că uzina proprie din Wolfsburg a produs exemplarul Golf cu numărul 30 de milioane. Borna este atinsă la 39 de ani de la startul producţiei oficiale a modelului Volkswagen, timp în care maşina europeană cel mai bine vândută din istorie a ajuns la şapte generaţii şi la milioane de fani din întreaga lume.
Momentul de sărbătoare a fost onorat de prezenţa lui Martin Winterkorn, preşedintele Consiliului de Administraţie Volkswagen AG, cel care a primit cu această ocazie premiul Car of the Year 2013, acordat lui Golf în cadrul Salonului Auto de la New York, în luna martie. "Istoria lui Golf este în acelaşi timp istoria progresului auto. Cu tehnologii precum tracţiunea faţă a primei generaţii, debutul TDI-ul pe cel de-al treilea Golf, ESC şi cutia cu două ambreiaje pe Golf 4 şi cu sistemul de frânare automată post-coliziune de pe cea mai recentă generaţie, această maşină continuă să democratizeze progresul", a declarat oficialul german.
Prima generaţie Golf a fost prezentată oficial în 1974, designul şi dispunerea motorului (frontală în loc de posterioară) subliniind o diferenţă majoră faţă de ceea ce există până atunci în gama Volkswagen. Semnat de Giorgetto Giugiaro, primul Golf a continuat să stea pe piaţă până în 1983, primind o serie de derivate interesante. Astăzi, Golf se află la a şaptea generaţie, aceasta fiind lansată pe piaţă în toamna anului trecut.
Modelul care va purta numărul 30.000.000 - un Golf TDI BlueMotion, cea mai eficientă versiune din istoria compactei germane - va fi prezentat sâmbătă publicului şi angajaţilor uzinei din Wolfsburg, fiind vedeta unui eveniment Porţi Deschise. Evident, maşina va ajunge ulterior la muzeul Volkswagen.
via VW
Giugiaro, Pininfarina......Scoala italiana de design ramane cea mai inzestrata din istoria auto! Fireste, si nemtii au gustat din izvorul ei nesecat de resurse. Teutonii raman asi in mecanica, suedezii in siguranta, americanii in tehnologie, japonezii in fiabilitate, dar ora exacta in design se da in Italia. Care jongleaza si cu celelalte aspecte invocate, desi nu la superlativ. Primele trei generatii de Golf mi s-au parut si mie de vis. Pe urma.......s-a abatut asupra lui amprenta "vremurilor", adica VW s-a complacut intr-o abordare "boring". Transmisa si confratelui A3. Oricum, felicitari lui VAG pentru aceasta atingerea acestei valori uriase de vanzari. De fapt, Golf-ul semnifica un complex exceptional de factori favorabili, care maguleste standardele omului postmodern. O reusita isteata, utila, nu estetica, nici romantica. Foarte rar il veti auzi pe @inexorabil proslavind abundenta mercantila......