Volkswagen domină topul investiţiilor în cercetare şi dezvoltare la nivel mondial
Volkswagen Group este compania care investeşte cel mai mult în cercetare şi dezvoltare la nivel mondial. Clasamentul primelor 2000 de companii din toate domeniile este însă înţesat de corporaţii auto.
Un studiu realizat de Institutul de Studii Tehnologice Prospective din Europa (IPTS) arată că Grupul Volkswagen a fost în compania care a investit cel mai mult în cercetare şi dezvoltare (R&D, Research and Development) în cursul anului 2012. Clasamentul IPTS a luat în calcul cele mai mari 2000 de companii ale lumii, acestea adunând 90% din totalul investiţiilor R&D de pe planetă în cursul anului trecut.
Cu 9.5 miliarde de euro investite în cercetare şi dezvoltare, Volkswagen Group profită astfel de cumpărarea mărcii Porsche pentru a se aşeza confortabil pe prima poziţie a topului mondial. Compania germană a crescut volumul de investiţii în această zonă cu 32.1% faţă de anul precedent şi reuşeşte să devină prima corporaţie europeană care deţine primul loc în acest top din anul 2004 încoace.
Pe locul al doilea în clasamentul constructorilor auto şi pe cinci la general se află Toyota, cu 7.07 miliarde de euro şi o creştere de 3.5%. Japonezii sunt urmaţi de Daimler, constructor care a investit 5.64 miliarde de euro, ocupă poziţia a 11-a la acest capitol între companiile lumii indiferent de domeniu şi care lasă în afara podiumului General Motors (5.56 mld euro, locul 12 la General), compania americană care a terminat anul trecut pe locul al doilea într-un alt clasament important, cel al vânzărilor auto la nivel mondial.
Poziţiile pe care le ocupă Volkswagen Group şi Daimler în clasamentul absolut al companiilor care investesc în cercetare şi dezvoltare este definitoriu şi pentru zona europeană, acolo unde companiile auto deţin cea mai mare proporţie a bugetelor topire în zona R&D (38 de miliarde de euro, 25% din total). Printre celelalte companii auto sau conexe care au investit sume importante în zona cercetării se numără Bosch (4.92 mld euro, locul 14 la General), Honda (4.9 mld euro, locul 16), Ford (4.16 mld euro, locul 23), BMW (3.95 mld euro, locul 27) şi Fiat (3.29 mld euro, locul 34).
LOC | COMPANIE | INVESTIŢIE ÎN R&D 2012 | TOTAL ANGAJAŢI | |
Miliarde euro | % Evoluţie 11/12 | |||
1 | VW Group | 9.51 | +32.1 | 525.245 |
5 | Toyota | 7.07 | +3.5 | 333.498 |
11 | Daimler | 5.64 | +0.2 | 275.087 |
12 | General Motors | 5.58 | -9.3 | 213.000 |
14 | Bosch | 4.92 | +16.1 | 305.877 |
16 | Honda | 4.90 | +7.8 | 190.338 |
23 | Ford | 4.17 | +3.8 | 171.000 |
25 | Nissan | 4.11 | +9.8 | 160.530 |
27 | BMW Group | 3.95 | +17.2 | 105.876 |
34 | Fiat | 3.29 | +51.5 | 214.836 |
39 | Denso | 2.94 | +12.4 | 132.276 |
48 | PSA Peugeot-Citroen | 2.48 | -5.8 | 204.287 |
58 | Renault | 1.89 | -8.5 | 127.086 |
60 | Continental | 1.83 | +7.9 | 169.639 |
73 | Tata Motors | 1.49 | +77.6 | 62.716 |
91 | Aisin | 1.18 | +11.2 | 83.378 |
108 | Suzuki | 1.04 | +8.6 | 55.948 |
119 | Hyundai | 0.93 | -36.2 | n/a |
120 | Delphi | 0.91 | 0.0 | n/a |
129 | ZF | 0.85 | +12.5 | 73.867 |
143 | Mazda | 0.79 | -1.9 | 37.867 |
152 | Bridgestone | 0.73 | -1.4 | 143.448 |
155 | Valeo | 0.71 | +14.3 | 72.600 |
159 | SAIC | 0.69 | -4.1 | 6.146 |
169 | Michelin | 0.62 | +5.1 | 113.443 |
172 | Yamaha | 0.61 | +7.2 | 53.958 |
173 | Kia Motors | 0.60 | +127.3 | n/a |
226 | Fuji Heavy Industries | 0.43 | +2.6 | 27.509 |
-
da da da, marţi, 19.11.2013 13:50
Atat de mult au inovat si au investit in cutiile DSG incat acum ii cred dc au vrut sa se faca ca ploua la interventia chinezilor. DSG-urile de la VW sunt atat de bune si de tehnologizate incat chiar poate sa te tina 2 saptamani fara interentii. Bun, bun,
-
vrajeala, marţi, 19.11.2013 14:00
unde naiba sunt alea 10 miliarde??? masinile lor sunt ca papusile matrioska....nu am vazut nimic nou de ani buni...fiabilitatea lasa de dorit...tehnologia a cam ramas in urma...iar ce au zis baietii de mai sus e f adevarat VAG nu a mai inovat cu adevarat de la tsi-uri care au aproape un deceniu!
-
razvanis, marţi, 19.11.2013 15:03
Nu te plictisesti sa postezi de trei ori aceleasi comentarii, tre sa te plictisesti in showroom la tine acolo la Toyota, nu ?
-
boriss007, marţi, 19.11.2013 15:16
da ... mega progres la volkswagen ... vorba unuia .. au reusit sa inventeze cheia rabatabila ... altele au keyless de multa vreme ... am ramas surprins ... placut surprins cand am vazut la un prieten care si-a luat Q3 ca are acceasi cheie obosita ca la skoda fabia ... dezamagitor Felicitari progresului ... e un fel de progrs comunist Si cand vad romanul ahtiat dupa volkswagen ma infioara ... dar e de inteles ca romanii inca nu stiu ce insemna progres si inovatie ... la noi nu exista nicaieri asa ceva ...
-
eee, marţi, 19.11.2013 15:16
Daca va uitati atenti scrie la evolutie ca au investit cu 30% in plus anul asta fata de anul trecut, un lucru care intr-o companie de asemena talie nu se aproba in nici un caz. +/- 10% este credibil, restul este facut din raportari financiare la sfarsitul sau inceputul anului fiscal. O asemenea crestere brusca a investitiilor poate fi folosita pentru ascunderea unui profit foarte mare care nu este bine sa fie declarat pentru ca e impozitat. Asa cred eu ...
-
blast, marţi, 19.11.2013 15:22
Se plictiseste si nu a vazut ca porsche 918 spyder e cea mai rapida masina pe Nurburgring tocmai datorita acestor investitii in tehnologie! Cat despre common rail cand a aparut era mult inferior tehnologiei Pompe-Duse (vezi ce presiuni ofereau in rail si ce presiuni oferea pe fiecare cilindru in parte TDI-ul ... C-R a ajuns tehnologia PD prin 2005 , moment in care au fost nevoiti sa treaca si VW la CR pt ca erau singurii care investeau in acea directie). DSG-ul ...adica cutia de viteze care a lansat trendul acum vreo 10 ani incat acum pana si cei de la Ferrari pun cutii dublu ambreiaj pe masinile lor ... in rest sa lasam oamenii cu probleme sa debiteze ce vor ei!
-
@blast, marţi, 19.11.2013 16:33
baiatu, posche 918 spyder e doar un GT invechit si demodat si putin restilizat la interior. Adica un hibrid anost care cand va ramane fara curent in acumulatori ii va cara dupa el ca un magar obosit.....penibil again.
-
blast, marţi, 19.11.2013 16:39
e asa invechit cum e sa vedem cand ajung si altii la aceleasi performante cu un hibrid ...batu (cartier balta alba??)
-
@blast, marţi, 19.11.2013 17:52
Ia uite cum a ajuns VW as si in materie de transmisii, cu DSG :))) . Oare americanii de la BorgWarner ce-or avea de spus ?! :)))))
-
@da da da, marţi, 19.11.2013 18:18
Lasa ca se vede la toyota, au cele mai moderne si sf-uri interioare cu cele mai bune materiale.
-
blast @blast, marţi, 19.11.2013 19:10
Cam cate grupuri auto isi dezvolta cutiile de viteza si cam cate le iau sub licenta de la alti producatori, la cerere, avand anumite cerinte/specificatii in spate? Pot sa iti pun intrebarea asta pt mai mult de 50% din componentele oricarui automobil! Mai acum ceva timp citeam ca anumite componente de pe Ferrari sunt produse prin romania ... intelegi aluzia? De ce nu au venit alti producatori sa introduca dual clutch-ul pe modelele de serie in felul in care a facut-o VW-ul? Si au fost cutiile astea facute asa fara o cerere ? S-au gandit cei de la BW ca fac niste cutii si sparg piata cu ele fara ca cineva sa le solicite ....
-
blast @blast, marţi, 19.11.2013 19:14
poti sa pp ca vw a dezvoltat motorul/caroseria samd fiecarui model din gama in functie de specificatiile tehnice/dimensiunile cutiei celor de la BW si nu invers :)))
-
SPP, marţi, 19.11.2013 19:42
Da mah, VW a inventat apa calda. Estri multumit ?
-
blast@spp, marţi, 19.11.2013 20:58
Se discuta despre ceva si .... deoadata un cineva s-a gandit ca are un cuvant de spus total nefolositor si offtopic! Iti multumim pt prezenta, pentru heitareala te rugam sa ne contactezi maine!
-
LauCalin, marţi, 19.11.2013 21:48
Tipic romanesc: daca e vorba de fortbal, politica si masini ne pricepem toti. Ce a facut VW mai "smecher" in ultimii 7-8 ani sa zicem? Va spun doar doua lucruri, unul pe care concurenta l-a copiat ca nu a avut incotro si anume motoarele mici supraalimentate, adica VW a venit un o tendinta noua care a prins foarte bine (care ca sa vezi, aceste motoare au fost premiate cu titlul Motorul Anului la un moment dat, plus ca fie ca va convine sau nu TSI-urile si TFSI-urile inca mai sunt considerate un exemplu), sau cutia de viteze DSG, la al carei nivel concurenta inca nu a ajuns. Cu tot recall-ul din China inca mai este un exemplu (adevarul este ca doar VW are probleme - diferenta este ca VW este printre singurii care face recall-uri... asta in sine e o diferenta). Ah, si din nou, daca v-ati pricepe la masini poate ati intelege de ce mai mereu VW castiga toate testele comparative, fie ca vorba de Up!, fie ca e vorba de Tuareg. Asa ceva NU se poate fara investitii. Dar poate pentru voi investitie inseamna Keyless Go, ca masina sa mearga singura, sa pluteasca sau sa va duca in spatiu. Golf 7 sau Up! sunt niste masini in care s-au bagat foarte multi bani. Iar aceste investitii se vad doar dupa ce le conduci, le compari cu masinile concurente si vezi ca totusi VW e mai ok. Nu cu mult, dar e tot acolo sus si de cele mai multe ori este o referinta. Dar eu totusi cred ca acest top e o minciuna pusa la cale de acest institut si Automarket. Sunt niste neseriosi care claseaza foarte jos Renault, chiar in spatele PSA desi nu au masini electrice al caror timp este "ACUM". Nu exista asa ceva, pur si simplu e o rautate foarte mare.
-
Jhon, marţi, 19.11.2013 22:26
@Laucalin, daca tu ai vazut ca VW castiga toate testele cu UP si Touareg chiar te rog sa imi spui cu ce concurenti ? Cu Koleos sigur nu ar avea sanse Touaregul daca o luam asa , cu Koleos nu, cu LC 200 nici atat fiindca este mult mai luxos si un off-road-er veritabil, Cu Murano ? Hmmm, cam greu, mai ales daca este un Murano echipat cu v6-le care a fost premiat acum cativa ani, cand se afla in top 10.Apropo LauCalin, cine a zis ceva de Renault aici ?
-
@Lau &restul lumii, marţi, 19.11.2013 22:53
E mafia nu il bagati in seama va rog!
-
fucksvagen, marţi, 19.11.2013 23:05
Cei mai rentabili, in acest top, par Kia si Mazda! Investesc putin, deseneaza frumos si fac masini fiabile! Nu ca vw.... design - 4 din 10, fiabilitate - 5 din 10! Bleah! (parerea mea - de ofticat posesorii de vw)
-
LauCalin, marţi, 19.11.2013 23:17
In primul rand concurent pentru Koleos nu este Tuareg, ci Tiguan. Asta ca fapt divers. In al doilea rand un comparativ in care un LC s-ar impune in fata lui Tuareg ar fi in capacitatile off road. In rest, ca tinuta de drum (mai ales in on road), motor-transmisie, calitatea fabricatiei (mai ales cea perceptibila), finisaje, confort, spatiu interior, ergonomie, poate si siguranta, gama de motoare mai variata (implicit si preturi mai variate si mai abordabile pentru mai multe portofele) pot face ca Tuareg sa fie in fata lui LC. Deci nu e suficient ca masina in sine sa fie una foarte buna. Si apropo de Murano echipat cu V6, parca intr-un timp Tuareg avea cel mai puternic diesel din lume, un V10 de peste 300 CP. Iar acel V6... parca si TDI-urile (asa mancatoare de ulei si jafuri cum le cred unii au ajuns uneori nu in top 10, ci chiar pe primul loc). Si da, eu cred ca Murano este inferior lui Tuareg. Murano este mai mult un SUV gandit pentru sosea, de genul lui X5, nicidecum un fel de LC (care se compara la un moment dat cu un tanc de masina numit Nissan Patrol). Si la fel ca si in cazul lui LC, hai sa ne referim la mai multe detalii (asa cum am spus, gama de motoare, niveluri de echipare, preturi) si vezi ce iti da. In plus iti recomand sa cauti niste comparative intre masinile astea si Tuareg si vezi care este mai mereu pe primul loc. De condus nu iti recomand, ca e mai comod sa cauti pe net, asa-i? Cam pe asta mizeaza de multe ori VW cand iese castigator. Nu este cea mai fiabila marca, asta e clar. Dar este o marca ale carei compromisuri se fac cel mai eficient, astfel ca masina in sine ajunge ca in situatia in care, daca nu se descurca foarte bine, sa se descurce bine. Cat despre Renault... pai nu demult cineva spunea pe-aici cum ca Renault este un constructor care investeste si inoveaza foarte mult. Pai uite, ca de investit nu investeste chiar atat de mult (comparativ cu concurentii, evident) si degeaba inoveaza daca este vorba de inovatii care nu isi au locul acum. Cu alte cuvinte e ca si cum ar inova pentru ei. Ah, si apropo de investitii VW, Tuareg se ofera si ca hibrid. Cati concurenti are in configuratia asta?
-
dan_grc, marţi, 19.11.2013 23:27
Momentul "ACUM" va veni dupa ce se va construi infrastructura, doar ca trebuie s-o faca altii pt ca unii sa fie declarati vizionari, dar "vizionarii" de pe AM sunt in vacanta cred, nici "votantii" nu mai sunt, nu stiu ce se intampla, poate vor veni acum:). Despre acest clasament, nu este surprinzator, asta pe 2012, probabil pe acest an sumele au crescut la cei de pe primele locuri si-au scazut la altii, VAG inevitabil creste pe toate planurile direct proportional cu lipsa de fiabilitate, desigur, cu cat sunt mai proaste cu atat investesc mai mult si din nou inevitabil cresc vanzarile pana cand? Pana cand vor fi pe primul loc, dar nu asta este telul final, telul final este sa moara de ciuda Robert, despre asta e vorba aici:)).
-
Fenolftaleina Mirel, miercuri, 20.11.2013 00:12
Prin prisma celebrei contre de pe AM, o sa depun putin efort si voi intra si eu in aceasta polemica interminabila ( inevitabil ) * @Lau,de accord cu ce i-ai spus celui de sus, Koleos nici nu ar trebui sa existe, la fel cum nici LC200, care este peste el ca si proportii. Insa marele ''pasaj'' gresit este ca un LC are finisaje care tind catre premium, fata de un de un Touareg aparent banal. Si ca o paranteza , se vad influentele de fan VW , dar gresesti putin fara suparare. Fi corect cand comentezi. Nu vreau sa ma laud insa eu sunt foarte serios si corect cand comentez si chiar si atunci cand sunt ''fanul'' unui model sa zicem nu il ''incoronez'' cu vorbe . Acelasi lucru il vreau si de la tine, iar de data asta vreau sa conversam prin corectitudine asta in cazul in care mai ai ceva de precizat. Bun am inchis paranteza() continui. Prestigiul unei marci poate schimba multe caractere, acelasi lucru se intampla si cand ne gandim la un segment anume. Primul care iti vine in minte va fi constructorul X axat de f multi ani si cu experiente ultra-compatibile in acea clasa de la A -B-C-D -E si chiar la SUV,SAV-uri. Faptul ca pe LC scrie 60 de ani aniversare, aici vorbim de 60 de ani experienta in masini de teren, iar acest lucru nu are cum sa nu se simta. Din punctul meu de vedere , cel putin din experientele mele, este numarul unu ( la fel cum si in reclama spune ''nu mai e nimic de dovedit ''). Deci nu degeaba s-au dus niste oameni la Polul Nord cu Toyota , nu degeaba cand spui masina de teren sau pick-up, primul care iti vine in minte este constructorul Toyota sau Nissan. Cam asa stau treburile si cu alte segmente. Insa si aici VW nu este chiar primul care a deschis acest segment MINI de oras. Sunt multe de spus, insa ma opresc aici. Va salut respectuos dragilor !
-
dan_grc, miercuri, 20.11.2013 01:04
Am fost pana la baie sa fac un dus. Imi mirosea stilul antipatic prin PC, si am zis sa ma lecui la un dus fierbinte. Baie la cap nu am facut, fiindca mi-e tare frica sa nu ma traga curentul. Ati ghicit, plec sa fac o liniutza la semafor. M-am gandit sa iau o gura de aer proaspat si sa respir adanc. Sunt mult prea tensionat, si imi revars orgoliul pe anumite ''entitati'', nu dau nume. Sper sa castig, dar sa nu dau de o Celica ''anosta si imbatranita'' si cu ''vopseaua sarita de pe ace'' ca s-ar putea sa turuie cu mine cu tot cu E39 si sa ma faca de ras in fata pipitzelor care rontaie seminte la colt de strada. Urati-mi succes !
-
maserati, miercuri, 20.11.2013 10:51
@vrajeala:uita-te desteptule la Toyota,inainte de a comenta,au aceleasi stifturi de motoare si modele de n ani.Unde sunt investitiile acolo?(sa vorbesc in logica ta:)))!
-
ics, miercuri, 20.11.2013 15:23
Este vorba de grupul VW. Acolo e si Audi, porsche, Bugatti, Bentley. La fel cum e si GM. Vad ca nu a observat nimeni. Poate ca marca VW sa aiba cea mai mica investitie din to grupul.
-
LauCalin, miercuri, 20.11.2013 22:30
Chiar daca @John ar fi@ mafia sincer sa fiu nu m-as supara. Am observat uneori mesajele lui ironice, poate si deplasate, insa niciodata nu au fost la adresa mea. Chiar la un moment dat am fost de acord sa-i trimit un mail in care sa-i explic de ce Auris 2 mi se pare inferior lui Golf 7, fiind in opinia mea undeva la nivelul lui Golf 5. Si revenind, acest prestigiu pe care il are si LandCruiser de mai bine de 60 de ani este si nu chiar un avantaj neaparat. Sa nu uitam ca sunt marci precum Ford, Renault sau Fiat care fabrica masini de peste 100 de ani. Asta inseamna ca ceilalti care au inceput sa construiasca masini dupa cateva zeci de ani nu sunt capabili sa le faca fata "veteranilor"? Si inca o data va spun, nu trebuie sa fii fan al unei marci, in speta VW, ca sa iti dai seama de niste lucruri. Si va spun sincer ca daca ar fi sa-mi schimb masina as lua inseama si gama VAG, insa asta nu inseamna ca m-as uita doar la ce au ei sau mi-as lua ceva neaparat din ograda lor. Toate marcile si masinile au si parti pozitive si parti negative. Tot ce faci tu cand iti cumperi o masina e sa incerci sa gasesti cel mai bun compromis pe care il consideri TU. Si depinde de capacitatea fiecaruia de le observa chestia asta.
-
@LauCalin, luni, 25.11.2013 11:09
Rautatea copilareasca te orbeste. Cateodata trebuie sa ti se explice ca la copii. PSA Peugeot-cITROEN E AL 2-LEA GRUP AUTO din Europa ca marime dupa VAG, pe cand Grup Renault ce inseamna..? Renault si cam atat... pentru ca celelalte 2,Dacia si Samsung, sunt marci de buget pe pietele lor, ce n-au nevoie de inovatii majore, Un alt factor care influenteaza investitia e faptul ca celelalte marci sunt ceva mai "globale" decat Renault. Renault e o marca bazata la greu pe Europa. Ori Europa e minuscula pe langa ASIA si cele 2 Americi. Pe Hyundai care-I tare pe felie in Asia si America de Nord si pe care unii il ridicau pe culmi sublime vad ca nu-l observi...Dar Volvo? Unde-i Volvo? Ai ce ai cu Renault. Rautate prosteasca, nu alta!
-
vladdd452, luni, 25.11.2013 23:17
Cand o sa-si dea seama lumea ca Volkswagenu ii o masina de kkt? CAND???
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Daca ar cerceta si ei keyless entry ar fi un mare progres pentru ei. Nu de alta, dar alti producatori au peste 10 ani de cand nu mai folosesc cheia in clasa compacta! Bine macar ca au adoptat si ei common rail in ultimii ani (cu vreo 10 ani intarziere) poate asa mai justitifica din costuri. Nici macar cu Audi nu pot justifica asemenea investitii, avand in vedere ca acuma sta cel mai rau din producatorii premium germani din punct de vedere al tehnologiei din gama.