Volkswagen are noi probleme din cauza Dieselgate: investitorii cer despăgubiri de 9 miliarde de euro pentru că n-au fost avertizați înaintea scandalului din 2015
Grupul Volkswagen se va confrunta săptămâna viitoare cu un proces în care investitorii cer despăgubiri de 9.2 miliarde de euro sub formă de compensație pentru pierderile pe care le-au avut din cauza Dieselgate. Aceștia sunt nemulțumiți că nu au fost avertizați înainte să izbucnească scandalul emisiilor în septembrie 2015.
După ce au plătit aproximativ 30 de miliarde de euro sub formă de penalități și amenzi, oficialii Volkswagen încă nu au scăpat definitiv de toate consecințele scandalului Dieselgate.
Grupul german a fost chemat în justiție într-un proces colectiv intentat de 1.670 de investitori (în special instituționali), care cer daune de peste 9 miliarde de euro.
Motivul? Aceștia sunt nemulțumiți de pagubele care le-au fost aduse de Dieselgate și spun că Volkswagen ar fi trebuit să îi anunțe înainte de izbucnirea scandalului în septembrie 2015, pentru a evita pierderile.
Volkswagen susține că board-ul de la vremea respectivă, printre care s-au numărat CEO-ul actual Herbert Diess și președintele Hans Dieter Poetsch, nu a fost implicat în celebrul scandal și că nu a încălcat normele de conformitate din Statele Unite.
În schimb, avocații reclamanților (investitorilor) spun că managerii din afara board-ului, precum și șefii diferitelor divizii erau conștienți de “trucarea deliberată și sistematică a emisiilor” și, în consecință, oficialii companiei ar fi trebuit să-i avertizeze pe investitori înaintea începerii scandalului Dieselgate.
Via Reuters
-
pipo, vineri, 07.09.2018 15:09
Stai ca nu-nteleg ...astia sunt nemultumiti ca nu le-au spus de softul ilegal inainte ?! Pai eu zic sa fie multumiti ca-i ardeau americanii si pe ei.
-
SIMPLE MINDS, vineri, 07.09.2018 15:23
Prin cate *drame* a trecut VAG e un miracol ca se mai tin pe picioare :-)) Macar cu vreun platfus in faza incipienta sa se capatuiasca !:-))
-
Rudolf D., vineri, 07.09.2018 16:38
Vor sa omoare vaca de la care au supt si sug inca? Probabil dividendele nu mai erau asa de mari in trecut daca vw nu facea reduceri de costuri in R&D cu softurile alea. Interesant de urmarit.
-
Anonim, vineri, 07.09.2018 18:40
Investitorii dar pe fraierii de client cine ii despagubeste ?
-
inexorabil, vineri, 07.09.2018 20:05
De aceea nu mai are ursul coadă. Atunci când a erupt vulcanul Dieselgate, majoritatea comentatorilor (printre care și eu) – vorba aceea – ȋi cântau prohodul mastodontului german (unul dintre ei – știm noi cine – râvnea să-l vadă și ȋngropat, acoperit strașnic cu pământ), ȋnsă ȋmi amintesc că alții, mai puțini, mizau pe varianta realistă – “Câinii latră, caravana trece” – dar noi ȋi credeam ori prea optimiști, ori fanatici VAG. Care dintre cele două previziuni a ȋnvins? Magnum argumentum de partea “ȋnvingătorilor” se conturează ȋn jurul celei mai strălucite tehnici de marketing: zombificarea (rezultată ȋn urma unei persistente hipnotizări, ȋn locul pandantivului “cu proprietăți magice” oscilant prin fața ochilor subiectului vizat fiind folosită emblema VW – sau inelele Audi – neoperând ȋnsă anumiți maeștri ȋn acest sens, ci fiind cunoscut, de la bun ȋnceput, faptul că puterea exemplului afirmată ȋn cadrul prostimii globale joacă tocmai acest rol fundamental al pandantivului – și cu costuri infime pentru adevărații beneficiari! – iar ochii care trebuie “vrăjiți” sunt cei ai minții). La fel de bine se știe că, de regulă, un zombi nu-și bate capul cu aspectul etic al unei probleme care ȋl preocupă sau care ȋl ține prizonier ȋn logica ei de exprimare. Astfel, toată această masă amorfă de zombi, care constituie grosul clienților VAG și care nu se pot dezminți vreodată ȋn comportamentul lor ilustrativ, coincide cu zâmbetul aflat mereu pe buzele liderilor corporației auto nr. 1 ȋn lume la vânzări. Deloc paradoxal, cu cât sunt dezvelite proporțiile matrapazlâcului vagist, cu atât sporește armata de zombi…Iar “motoarele” (fabricile) fenomenului VAG vor dudui la turație tot mai accelerată, pe toată planeta, pe care, apropo, ar trebui s-o redenumim așa cum se cuvine, conform realității: planeta Wolfsburg.
-
xxx, sâmbătă, 08.09.2018 09:29
Am o observatie, fata de acum 5 ani, VAG a redus preturile la masinile lor de volum, ceea ce nu a micsorat vanzarile, doar profitul lor. Domina clar Europa si China avand fani neperturbati de galgara mediatica. Intrebarea se pune: cat mai pot rezista cu o marja operationala mica care franeaza puternic dezvoltarea ? Este clar ca Uniunea Europeana nu-si permite pierderea acestui concern (daca aceasta entitate hulita UE se destrama atunci VW dispare)
-
vianu, sâmbătă, 08.09.2018 12:26
@xxx Germania este prima careia nu-i convine sa dea chix magaoiata corporatista....unul dintre cele mai mari Sindicate, unul dintre cei mai mari contributori la bugetul federal, actionariatul divers (de la persoane fizice, la instutionali gen banci, agentii nationale sau fonduri private) imaginea si aprecierea. Dezavantajul (sa zicem) unei astfel de companii este ca dimeniunea acesteia e exact ca a unei caracatite care isi are intinse tentaculele peste tot si in profunzimea societatii. Nu poti si NU VREI ca asa ceva sa fie trimis la groapa de gunoi. Am mai spus-o si o mai spun, nu e de preferat sa ne dorim sa-i mancam coliva. O serie de bobarnace sunt necesare dar atat cat sa simta ca furtul se pedepseste si sa inteleaga si restul industriei ca exista niste limite. Plus ca nu vad dece ar trebui sa sufere omul de rand, cel care munceste in fabrica, familia lui si toti cei care sunt dupa el. PS era cineva care punea problema dividentelor in scadere si a faptului ca profitul era mai mic daca nu furau. In ultima decada concernul asta nu scapa ocazia sa fluture drapelul cu "avem cel mai mare buget de R&D din industrie".... aveau la un moment dat aproape dublu fata de Toyota si de vreo 4 ori mai mult decat Mercedes. Cu tot porcul ala de bani cu ce s-au evidentiat in industrie? Ma intreb ....unde s-or fi dus toti banii aia? Sau mai asa, ca prostu', oare chiar aveau cel mai mare buget alocat sau era doar (inca) o garagara din mecanismul imbatabil al propagandei desantate?
-
inexorabil, sâmbătă, 08.09.2018 16:10
Rectificare: am descoperit în arhiva AM, cu stupoare, că, de fapt, eu nu credeam deloc în ipoteza colapsului conglomeratului german, contrar a ceea ce am afirmat pe acest topic. http://www.automarket.ro/stiri/cum-s-a-descoperit-ca-volkswagen-frauda-testele-de-emisii-din-statele-unite-66103.html Adică m-am încadrat greşit pe mine însumi :) Iar dacă îmi pierd memoria, înseamnă că se arată semnele îmbătrânirii…“Caz în care vei spune tot mai multe prostii”. În mod lucid, nu exclud o asemenea posibilitate, dar mă consolez cu faptul cert că nu poate exista pe lume tâmpenie mai gravă decât a urî (pe cineva sau ceva) zi de zi, ceas de ceas, clipă de clipă, neobosit – oricât ai crede că sentimentul tău este justificat (nu mă îndoiesc că deja v-aţi edificat la cine mă refer). Sau cât de “avariat la mansardă” să fii, încât să te îndârjeşti să ignori evidenţele (comerciale) zdrobitoare? Iar chinezii ăştia…sunt teribili: “japele” şi “coreencele” se găsesc în coasta lor şi, totuşi, ei sunt literalmente (tot mai) fascinaţi de "jermance". Cumva îi bănuiţi de conturarea unei culturi auto veritabile, solide? Eu consider că tot psihoza miturilor & simbolurilor este responsabilă de “revoluţia” chineză în materie de dorinţe şi, hm, idealuri…
-
@inexorabil, duminică, 09.09.2018 20:10
A face misto de idolatria vw ori ai dispretui (ca pe hotii de buzunare) nu poate fi numita ura. Doar un fan vw o poate intrepreta asa.
-
xxx, luni, 10.09.2018 07:24
@vianu Nu cred ca au vreo limita când este vorba de bani, tu crezi ca autoritățile din Germania nu știau de măsluirea softului?! Sau ca VW nu cotizează?! La noi spaga este la nivelul unei "damigene de țuică si un cartaboș" (metaforic vorbind) fata de ce sume se învârt intre "grei democrației"
-
inexorabil, luni, 10.09.2018 15:46
Corect, Mafia, pardon, “@inexorabil” (nick). Ori de câte ori te semnezi aşa, te recunosc de la marginea Metagalaxiei…şi te porţi ostil la adresa mea. N-ai idee de tactică, de subtilitate…Drept la ţintă, cu barosul. Bine că nu eşti agent al vreunui serviciu secret, că sigur i-ai fi exasperat pe şefii tăi cu stângăciile tale “sub acoperire”. Vezi tu, pentru meseria asta – asumarea mai multor identităţi (înşelătoare) şi intrarea ireproşabilă pe sub pielea fiecăreia dintre ele – nu-i hărăzit orişicine. Dar tu să faci mereu ce ştii mai bine; mai trebuie să ne şi amuzăm pe lumea asta.
-
@inexorabil, marţi, 11.09.2018 10:43
Ha, Ha...Le ai !!
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ce sa mai asteptam, zic sa le mai cumparam niste vw-uri.