Jaguar Land Rover lansează un sistem de infotainment cu aspect retro dedicat istoricelor: ecran tactil de 3.5 inch și sistem de navigație
Jaguar Land Rover a dezvoltat un sistem de infotainment modern care a fost integrat într-un pachet cu design retro. Britanicii au găsit astfel o soluție pentru cei care conduc zilnic mașini istorice și care își doresc elemente moderne la bord.
Divizia Jaguar Land Rover Classic a pregătit o surpriză pentru posesorii vehiculelor istorice: un sistem de infotainment modern cu aspect retro. Conform oficialilor Jaguar Land Rover, acest sistem poate fi integrat pe vehiculele istorice produse de britanici, fără ca designul general să fie afectat.
Sistemul de infotainment include un ecran tactil cu diagonala de 3.5 inch care a fost amplasat între două butoane cu aspect tradițional. Clienții vor putea alege din patru versiuni. Pentru modelele Jaguar, britanicii au pregătit o ramă cromată sau neagră, în timp ce pentru vehiculele istorice produse de Land Rover, designerii propun o ramă neagră sau argintie, ambele fabricate din aluminiu.
Pachetul pregătit de britanici include un sistem de navigație (afișaj 2D sau 3D), serviciul de radio DAB, un microfon și Bluetooth. Sistemul oferit de divizia JLR Classic este disponibil în șase limbi: engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă și rusă.
Pachetul multimedia va fi disponibil exclusiv online începând cu această lună. Prețul de comercializare pentru piața din Marea Britanie este de 1.200 de lire, echivalentul a 1.345 de euro.
La primul impuls, Homo technologicus din mine (cu certitudine existent ȋn ORICE pământean, chiar și cel mai reacționar creștin de-ar fi! – de altfel, cred și sper că ați ȋnțeles deja că, de obicei, eu mă pronunț ȋmpotriva excesului tehnologic și ȋmpotriva acceptării fără discernământ a evoluției tehnologice, nu ȋmpotriva tehnologiei ȋn sine) s-a simțit…captivat de ideea originală a britanicilor, dar tot glasul conștiinței a triumfat: chiar dacă “implanturile” prezentului sunt, neȋndoielnic, folosite cu grijă, astfel ȋncât high-tech-ul să nu iasă ȋn relief (ba chiar este conceput, ȋn acest caz, să imprime o notă de discreție, de bun simț și de bun gust al ȋncadrării ȋn peisaj) și să nu creeze impresia expresă de “vedetă” a mașinii, precum se ȋntâmplă, cu frenezie, la modelele moderne, totuși acest sincretism tehnic forțează barierele normalității…dacă nu cumva propune o imagine deprimantă, cu caracter de sacrilegiu. Este ca și cum membrilor Gărzii Elvețiene Pontificale le-ai lua din dotare secularele spade și halebarde și i-ai echipa, ȋn schimb, cu arme automate; ȋn rest, i-ai lăsa cu veșmintele medievale. Ȋntr-o asemenea ipostază, ar părea foarte ridicoli, nu? Așadar, chiar dacă, estetic, ne surâde ingeniozitatea autorilor, moralmente se “simte” că ceva nu este ȋn regulă cu această “hibridare” a epocilor. Ȋn esență, resping categoric și proiectul, și motivația care l-a născut.