Volkswagen ar putea depasi vanzarile Toyota in primul trimestru

Publicat vineri, 17.04.2009 16:10 de Bogdan Mirică

Analistii estimeaza ca Volkswagen ar putea depasi Toyota in vanzari in primele trei luni ale acestui an. Japonezii au pierdut teren pe pietele din SUA si Japonia in timp ce Volkswagen a castigat clienti in Germania, Brazilia si China.

Desi a depasit GM la nivel mondial anul trecut, Toyota isi vede amenintata pozitia in primul trimestru al acestui an de catre un constructor surpriza. Este vorba de grupul Volkswagen, care ar putea depasi constructorul japonez multumita cererii solide de pe principalele piete unde activeaza.

Succesul Volkswagen ar putea sa se datoreze in mare parte scaderii vanzarilor Toyota in primele trei luni ale lui 2009 pe principalele piete, adica Statele Unite si Japonia. Analistii se bazeaza de asemenea si pe cresterea inregistrata de pietele Germania, China si Brazilia, cresteri care se datoreaza in principal programelor de stimulare oferite de administratiile guvernamentale. Cele trei mari state au avut o pondere de 44% in vanzarile VW de anul trecut. De cealalata parte insa, SUA si Japonia au inregistrat in primele luni deprecieri cu 36 respectiv 31 de procente, inscriind Toyota pe o panta descendenta.

La inceputul anului trecut, Toyota a vandiut 2.41 milioane de masini in timp ce grupul Volkswagen a livrat doar 1.57 milioane. Diferenta nu este insa una foarte mare in actualele conditii economice. Toyota a anuntat deja vanzari cu 47% mai mici decat in 2008, mai exact 1.23 milioane de vehicule, in timp ce Volkswagen se asteapta la o scadere a vanzarilor de numai 10%, fara a pune insa la socoteala cresterile recente din Germania si China. In aceste conditii am putea asista la prima rasturnare de situatie importanta a acestui an.

Pentru a relansa vanzarile, constructorul japonez a pregatit noua generatie Prius dar si 16 noi modele pentru piata europeana. De cealalta parte, Volkswagen mizeaza pe noul Golf dar si pe viitoarea generatie Polo, asteptata sa debuteze in showwrom-uri vara aceasta.

via | Mediafax

  • andr3i, vineri, 17.04.2009 18:33
    vw

    succes la vanzari WAG.

  • Robert, sâmbătă, 18.04.2009 12:03
    Volkswagen

    Cred ca Volkswagen se va mentine pe prima pozitie pe toata durata anului 2009, datorita pozitiei foarte puternice pe care o are in Europa si China. Scaderea cu 47 % inregistrata de Toyota este imensa si trendul se va mentine pe toata durata anului 2009, cele doua piete unde Toyota era puternica (SUA si Japonia) nedand semne de revenire in viitorul apropiat . Toyota chiar a anuntat ca dupa ce a pierdut 5 miliarde $ in anul fiscal 2008-2009, pierderea in anul fiscal 2009-2010 va depasi 5 miliarde $ . China a devenit cea mai mare piata auto atat pentru constructorii de volum cat si pentru cei premium .Exemplul lui Porsche care va lansa in premiera mondiala modelul Panamera la Shanghai va fi urmat in viitor de majoritatea constructorilor premium . Marele avantaj al lui VW in lupta cu Toyota o reprezinta pozitia net superioara pe care o are VW in Europa si China . Se stie ca Germania a fost depasita de China care a devenit cea mai mare piata pentru VW, piata care are o adversitate pronuntata fata de produsele japoneze datorita atrocitatilor comise de armata japoneza in cel de-al doilea razboi mondial cand o mare parte din China s-a aflat sub dominatie nipona .Chiar in urma cu doi ani a fost un scandal diplomatic imens intre China si Japonia datorita manualelor de istorie din Japonia care nu mentionau atrocitatile comise de armata japoneza in China . Pe de alta parte, Germania este cel mai mare partener economic al Chinei, toata infrastructura din China fiind realizata cu know-how german .

  • george, luni, 20.04.2009 20:53
    CULMEA E CA

    @ Robert nu fac mare branza chinezii sanctionandu-i pe japonezi in felul asta... In primul rand fiindca la vremea respectiva, nemtii si japonezii erau intr-un fel de "joint venture" si aveau un "business plan" comun. Diferentele constau in faptul ca fritii n-au prea dat cu nasu` p-acolo iar elementele de detaliu aveau o intensitate considerabil mai mare. L-ar destabiliza psihic chiar si pe un sadic chestiile pe care le-au facut japonezii (armata regulata) in China, Coreea (pe-atunci una singura) si alte state din sud-estul Asiei... In al doilea rand, cred ca ar fi cazul sa fie lasate pacatele trecutului celor care le-au comis. Poate ca sunt si in ziua de azi cate unii care ar trebui sa "decarteze" pentru prostiile pe care le fac si le spun (ca aia care au remodelat istoria din manuale) dar in rest, chestii precum achizitionarea unei masini ar trebui sa nu tina cont de niste prejudecati penibile...Suntem deja in mileniul 3 si in plus, avem multe alte belele pe cap...

  • LauCalin, marţi, 21.04.2009 10:01

    Da mai George, suntem in mileniul 3 si avem multe pe cap, insa situatiile politice internationale au efect asupra modului in care este perceput fiecare lucru de marea majoritate a cetatenilor fiecare tari. :) Un exemplu simplu:uitat-te la francezi. Nu au ei cele mai bune masini insa sunt foarte patrioti si le cumpara. Nu m-as mira daca VW ar trece in fata celor de la Toyota. este intr-un fel firesc sa fie asa pentru ca VW a fost printre putinii care pe timp de criza a avut vanzari considerabile si nu au fost nevoiti sa ia masuri drastice pentru a avea cat mai putine cheltuieli. Vanzarile s-au mentinut ridicate mai mereu. :)

  • george, marţi, 21.04.2009 16:37
    EU NU AM ZIS ASTA

    @ LauCalin Nu am spus niciodata ca nu se intampla ca emotionalul sa primeze practicului in actul decizional al cumpararii unei masini. Dimpotriva. Eu am spus doar ca n-ar trebui sa se intample asa. Chiar si pentru unii dintre cei cei care considera masina un simplu obiect de utilitate, emotionalul are inca, din pacate, un rol esential. Si ce mi s-a parut mai important (daca intr-adevar este cum a spus Robert) este faptul ca prin China exista oameni care cred ca repara o mare nedreptate printr-o decizie de acest fel. N-au facut decat sa aleaga dintre 2 rele (intamplator, l-au ales pe cel mai mic din acest punct de vedere). Totusi, exemplul cu francezii nu este tocmai cel mai fericit. Motivul pentru care si-au cumparat in general masini frantuzesti nu e neaparat cel de a sprijini industria nationala. Pe undeva, si francezii sunt cam ca si rumanii: saliveaza si ei dupa BMW, Mercedes, Audi si Volkswagen de zici ca vin la pachet cu cate o Marilyn Monroe pe capota. Dar isi cumpara frantuzoiace pentru ca sunt mai ieftine si mai usor de intretinut decat nemtoaicele, japonezele si ce mai vrei tu...Decizia e simpla, de aia ai bani, din aia iti iei...Aici, spre deosebire de multi rumani, frantujii nu prea fac foamea ca sa aiba BMW/Mercedes/whatever...

  • Vlad, marţi, 21.04.2009 17:13
    Volkswagen

    Cel putin in unele piete, VW are un avantaj fata de Toyota . Priviti situatia din Rusia,unde pentru a treia oara in acest an Toyota a sistat productia la uzina sa din aceasta tara, in schimb VW a inregistrat o crestere a vanzarilor in Rusia. Un caz similar intalnim in China si Brazilia, nu mai pun la socoteala Europa unde grupul VW are o cota de peste 21% fata de 5% cat are Toyota .

  • Victor, marţi, 21.04.2009 20:36
    VW

    Azi Toyota a estimat ca va produce in 2009 6.2 milioane de automobile fata de 6.5 milioane cat estimeaza VW ca va produce in 2009. In 2008, Toyota a fost pe primul loc cu o productie de 8.97 milioane unitati, pe locul doi fiind GM cu 8.35 milioane .

  • Victor, marţi, 21.04.2009 20:45
    VW

    In 2008, VW a fost al treilea constructor cu 6.2 milioane automobile produse. Deci cresterea lui VW in 2009 fata de 2008 este cu atat mai remarcabila tinand cont de scaderile masive inregistrate de Toyota si GM in 2009 fata de 2008.

  • Paul, miercuri, 22.04.2009 13:01
    situatie delicata

    Nasol cand te bazezi pe o piata atat de volatila ca cea a SUA. Pacat ca japonezii fac masini bune, la capitolul previziune stau cam prost. Pe de alta parte, piata europeana e puternic influentata de prejudecati si convingeri nationaliste, motiv pentru care masinile japoneze nu se vand chiar asa de bine. Drept urmare, politicle de produs ale Toyota au fost puternic influentate de cererile americane: SUV-uri, truck-uri, masini mari in general. Diversificarea pentru piata europeana e prea slaba.