Volkswagen a prezentat motorul 2.0 TDI de 270 de cai putere şi transmisia DSG cu 10 rapoarte

Publicat marţi, 11.11.2014 11:39 de Bogdan Mirică

Volkswagen a prezentat o versiune de 270 de cai putere a motorului diesel de 2.0 litri şi a oferit noi informaţii despre transmisia automată DSG cu 10 trepte de viteză.

Volkswagen continuă să ofere noi dovezi ale progresului tehnologic atins în laboratoarele sale de inginerie. Constructorul german a organizat o prezentare specială în cadrul uzinei sale din Wolfsburg pentru a prezenta un nou motor diesel de performanţă, capabil să revoluţioneze tot ce ştiam până acum în materie de cilindree şi cai putere.

Propulsorul, bazat pe actualul agregat EA288 de 2.0 litri diesel, a fost modificat pentru a stabili noi standarde. Comparativ cu actualul diesel bi-turbo de 240 de cai putere, noul agregat promite să fie cu 14% mai eficient şi mai puternic.

Noul diesel de 2.0 litri şi 270 de cai putere

Aşadar, vorbim despre un diesel de 2.0 litri, cu 270 de cai putere şi o valoare a momentului motor încă necunoscută, un diesel care este aşteptat să respecte normele stricte de poluare prevăzute să intre în vigoare începând cu anul 2020.

Pe lista îmbunătăţirilor aduse trecem un turbocompresor electric, un sistem de injecţie common rail de nouă generaţie, care operează la o presiune de 2500 bar, şi un nou sistem de control variabil al valvelor. Cu 270 de cai putere la dispoziţie, noul motor 2.0 TDI livrează cu aproape 10 cai putere mai mult decât cea mai nouă versiune a dieselului V6 de 3.0 litri, regăsit pe Volkswagen Touareg.

Chiar dacă nu există informaţii despre momentul motor, este de aşteptat ca acesta să fie vizibil mai generos decât cel de 500 de Nm, oferit de versiunea de 240 de cai a aceluiaşi motor.

Noua transmisie DSG cu 10 rapoarte

Cu ocazia prezentării noului motor, Volkswagen a oferit detalii noi şi despre transmisia DSG cu 10 rapoarte pe care o va lansa în viitorul apropiat. Cutia de viteze automată, cu dublu ambreiaj, este derivată din DSG-ul actual cu şase trepte şi poate administra un cuplu motor de până la 550 de Nm.

Cutia va intra în producţie în 2016 şi va fi asociată chiar şi motorizărilor cu patru cilindri. Ea va putea oferi o funcţie de coasting, care decuplează motorul în momentele în care cel de la volan nu accelerează, asemeni PDK-ului de la Porsche. Nu va lipsi nici sistemul de recuperare a energiei electrice în momentul frânării.

via autocar

  • a, marţi, 11.11.2014 12:36

    10 trepte zici ca e tir. sunt curios de cat de fiabile sunt motorul si cutia, dar asta o sa vedem in timp.

  • eee, marţi, 11.11.2014 12:51

    sigur, fac motoare bune, dar nu pentru masini abordabile. intre timp motorul de 1.6 diesel de pe golf are 105 cp, 5 trepte si se misca de parca ar avea tot timpul din lume sa accelereze. nici nu cred ca mai este in clasa lui un motor mai slab decat asta, nici macar nu duce 6 trepte ...

  • unu, marţi, 11.11.2014 12:59

    Niciodata nu am fost fan-ul lor insa nu pot sa nu remarc progresul. Partile proaste au fost deja expuse de colegii de mai sus. Probabil o masina cu un astfel de tren propulosor va trece lejer de 40000 euro, pret enorm pt masina "poporului" in vremurile actuale. O sa fac un test drive...si atat Bafta!

  • ANV, marţi, 11.11.2014 13:06

    eee are dreptate. Desigur, VW face motoare bune, dar pentru clasele superioare. N-ar imbunatati si ei motorul de 1.6 diesel. Vezi Renault cu 1.6 dci (130cp si 320Nm) sau Opel cu 1.6 cdti (136cp si 320Nm).

  • ioan, marţi, 11.11.2014 15:30

    1.10 trepte pt un motor de 270 de cp e mult si e aberant. motoare de 1000 cp folosesc cutii cu 6, 7 viteze. la 10 trepte cred ca masina va trage ca una cu un motor de 200 cp. Ideea cutiei cu 10 este cred de a consuma putin la viteze gen 180-200. 2. Sistem de injectie common rail cu presiune de 2500 de bar au avut altii cu mult inaintea lor.(PSA, BMW) 3.Ramane de vazut cum se comporta un 2.0 biturbo diesel VAG, care dupa cum am vazut in trecut au cam dat chix cu vechiul 2.0 TDI.

  • slVW_83, marţi, 11.11.2014 15:46

    Si uite-asa, rapid si sigur vor disparea dinozaurii de 3.0L! Partea mai putin buna e ca aceasta motorizare va fi montata pe modelele de top, prohibitive ca pret. Insa se vor vinde asta daca coana DNA nu le va face vreo surpriza afaceristilor de carton abonati la stat! P.S. Nu pot sa nu remarc munca de cercetare dusa de cei de la VAG, admirabila!

  • razvanis, marţi, 11.11.2014 16:08

    in ritmul asta motoarele de 3 litri ori sunt pe lista de vesnica pomenire, ori vor dezvolta puteri incredibile. pastrand proportiile motorul de 3 litri ar trebui sa dezvolte 360 cp cu 750 nm si 405 cp cu multi nm in versiunea mai potenta, dar ma tem ca nu exista cutii sa duca atat cuplu.

  • dan_grc, marţi, 11.11.2014 18:21

    @razvanis Motoarele de 3 litri au cam disparut din oferta producatorilor de mare volum, la cei premium nu, mai degraba motoarele mai mari, V8-urile in special, pt ca cele de 3 litri pot ajunge la 350-400 de cai. Exista cutii sa faca fata cuplului foarte mare, un exemplu ar fi la Bmw, pe modelele echipate cu motorizarea diesel de 381 de cai, asta impreuna cu tractiunea integrala, motorizare ce poate depasi pe viitor lejer 400 de cai.

  • Fopel, marţi, 11.11.2014 18:59

    Un sfat primit de la prietenii mecanici, nu cumpara niciodata o masina cu cutie DSG. Cand se duce, e mai rau decat o turbina stricata, si mai scump de reparat decat o masina noua. Is curios cat tin volantele la 270 cp. Daca la cel de 143 cp volantele se schimba de 2 ori pana la 250.000 km, la motoarele astea, se schimba deodata cu uleiul, din 15 in 15.000 km.

  • @eee si ANV, marţi, 11.11.2014 19:10

    Ce aveti cu motorul de 1.6? Eu am condus un Golf cu motorul asta se simte ok. Iar Renault-ul de 130 CP se simte de 100 de caluti in exploatarea curenta- cred ca dispar pe parcurs sau sunt doar niste ponei.

  • @eee si ANV, marţi, 11.11.2014 19:40

    Du-te si completeaza ulei-ul si nu mai vorbi de motoare adevarate baiatu'

  • cetateanul turmentat, miercuri, 12.11.2014 00:32

    Daca aceasta stie era despre orice marca in afara de VW, ce o mai pupati in teava de esapament. Dar cum e VW, clar e mai prost si aia care cumpara sunt niste fraieri. Tara de destepti, dom'ne!

  • lorenzinho, miercuri, 12.11.2014 03:59

    Remarc si eu cate ceva (ma bag in seama doar, eu nu sufar "tehnologia" VW): 1. 10 trepte e mai mult decat aberant. Aberant inseamna 7-8 trepte. Nu sunt publicate nicaieri rapoartele, dar pot fi doua situatii: ori e cutie scurta => in oras va schimba treapta la fiecare 1-2 secunde, ori e cutie lunga => primele 4-5 trepte normale, urmatoarele 6-8 scurte pe acceleratie iar 9-10 trepte de consum la croaziera. Ambele variante sunt aberante. 2. 550Nm cuplu maxim suportat mi se pare jenant. Pentru o cutie cu 10 trepte! 3. Diesel-uri din ce in ce mai complicate. Ele oricum erau complicate. 4. Consum redus cu 14% nu imi vine a crede. In Bucuresti 2.0TDI consuma peste 10 litri la suta. Da, veti spune "Bucurestiul e Bucuresti"; ei bine, realitatea inseamna Bucuresti, acceptam minciuni pe buzunarul nostru. 5. Cum se simt oare clientii noului Passat 2.0TDI (ala biturbo) citind aceasta stire?

  • pana, miercuri, 12.11.2014 09:16

    Zau ca sunteti destepti. Niste ingineri au ramas repetenti si i-a angajaat VW. Mai bine va angaja pe voi ca se pare ca stiti mai bine cum stau lucrurile un un DSG in 10 trepte si un diesel de 270 CP.

  • polmol18, vineri, 14.11.2014 13:38

    Vad ca mai sunt unii care cred ca motoare cu performanta foarte buna, cu multi cai si cuplu mare, pot sa consume 5l la 100 de km si 7l urban, in orase ca Bucuresti.