BMW continuă să conducă în duelul vânzărilor cu Audi şi Mercedes-Benz la nivel mondial

Publicat marţi, 11.11.2014 12:19 de Sebastian Toma

Lupta vânzărilor dintre cele trei mari mărci premium germane şi-a consumat un nou episod în luna octombrie. BMW este în continuare pe prima poziţie, iar Audi şi Mercedes-Benz vin din spate.

Cele trei mari mărci premium germane continuă cursa pentru prima poziţie în topul vânzărilor la nivel mondial. BMW, Audi şi Mercedes-Benz au înregistrat recorduri absolute de vânzări în luna octombrie, întărindu-şi astfel poziţiile pe care le au pe podiumul brandurilor premium.

BMW, brandul bavarez care conduce acest clasament de ani buni, va reuşi să termine şi anul 2014 pe prima poziţie. Luna octombrie a adus puţin peste 155.000 de clienţi pentru marca din Munchen, totalul înregistrat de BMW în perioada ianuarie-octombrie fiind de 1.475.000 de maşini. Conform statisticilor oferite de oficialii mărcii, BMW a profitat de creşteri în aproape toate segmentele în are modelele sale sunt prezente. Ca amănunt de culoare, brandul eco "i" al celor de la BMW a reuşit aproape 13.000 de vânzări în primele 10 luni ale acestui an, majoritatea fiind exemplare ale modelului i3 (12.184). Supercar-ul hibrid i8, lansat în această vară, şi-a găsit 760 de clienţi în această perioadă, 419 dintre aceştia intrând în posesia maşinii în luna care tocmai s-a încheiat.

Audi reuşeşte să stea în trena celor de la BMW şi în 2014, a doua marcă bavareză ca volum de vânzări aflându-se pe poziţia a doua la volumul de vânzări atât în luna octombrie, cât şi per total în anul 2014. 146.200 de clienţi din toată lumea au ales Audi luna trecută, totalul primelor 10 luni ale anului fiind cu 30.000 de maşini mai mic decât cel adunat de BMW: 1.445.000. Audi a crescut mai ales datorită unei prestaţii excelente pe pieţele din China, SUA şi Marea Britanie, acolo unde marca premium a Grupului Volkswagen a crescut cu 17, 16.5, respectiv 22 de procente în raport cu anul precedent.

Mercedes-Benz se află pe locul al treilea în ceea ce priveşte vânzările la nivel mondial. Spre deosebire de anul trecut, însă, marca şvabă a recuperat uşor din diferenţa care o separa de Audi, fiind brandul premium german cu cea mai mare creştere absolută în perioada ianuarie-octombrie (+12.4%, 1.34 milioane de maşini). Între Mercedes-Benz şi Audi rămân însă 90.000 de maşini, un volum care pare greu de recuperat în anul următor. Foarte interesant este faptul că 375.000 dintre clienţii Mercedes din acest an au ales modele din segmentul compact (A-Klasse, B-Klasse, CLA şi GLA), o zonă ignorată de marca germană până anul trecut. Tot la capitolul realizări de excepţie se plasează şi noua generaţie S-Klasse, care în primul an de la lansare a adunat peste 100.000 de comenzi, un record absolut pentru un model de acest tip în primele 12 luni de carieră de piaţă.

Vânzări
octombrie 2014 
+/- Vânzări
ian-oct 2014 
+/-
BMW 155.120 +10.8% 1.474.632 +9.3%
AUDI 146.200 +10.8% 1.444.900 +10.1%
MERCEDES-BENZ 140.941 +11.5% 1.336.097 +12.4%
  • dan_grc, marţi, 11.11.2014 14:06

    O sa repet asta de cate ori e nevoie: prezentați tot clasamentul, cu toate mărcile premium, ca la fotbal, toți concurenții, nu doar podiumul.

  • C-G-C, marţi, 11.11.2014 15:33

    @dan_grc este mult mai dificil de colectat datele financiare si de vanzari ale celorlalti "jucatori" deoarece acestia nu furnizeaza pe site-urile lor astfel de date. In conditiile astea si dublat de faptul ca "ceilaltti" sunt departe in ceea ce priveste volum de vanzari, probabil ca nu s-ar justifica volumul de munca. O astfel de abordare ar putea fi facuta o data pe an, atunci cand toti producatorii isi fac publice rezultatele financiare (perioada ian-martie) si ar fi o chestiune interesanta, astfel... P.S.: Mercedes reduce din diferenta insa nu in ritmul pe care il preconizam atunci cand au lansat A/CLA/C. La anul deja isi vor pierde din stralucirea lansarii. Doua chestiuni vor fi importante in viitor: - pe termen scurt-mediu: lansarea viitorului E class - pe termen lung: noua linie de design Audi. Daca viitoarele modele Audi vor arata asa cum imi imaginez eu, dupa ce am vazut teaserul prezentat aici pe AM, cred ca in perioada 2016-2018 vor reusii sa depaseasca BMW. Daca nu vor arata asa cum imi imaginez eu si noul E class va fi un model reusit, iar BMW nu schimba "reteta" probabil ca pana in 2020 Mercedes va depasi atat Audi cat si BMW. Oricum diferenta este si va ramane stransa, iar in perioada 2016-2020 sigur va suporta modificari.

  • dan_grc, marţi, 11.11.2014 17:52

    @C-G-C Si o data pe an este bine. In privinta vanzarilor celor trei, de ce crezi ca Bmw trebuie sa-si schimbe " reteta", altfel va fi depasit de Mercedes? Totusi o schimbare istorica s-a produs cu lansarea primului model cu tractiune fata, urmata de cel putin inca un model, ce vor aduce cu siguranta un plus de vanzari, iar " retetele" la modelele clasice nu trebuie sa le schimbe, doar sa le imbunatateasca, lucru ce foarte probabil ca se va intampla. Este posibil sa ai dreptate in privinta Audi, sa depaseasca pana in 2018 Bmw.

  • mircea, marţi, 11.11.2014 18:25

    @C-G-C Mulţumesc pentru intervenţie. @dan_grc Oho, nu ai idee cât de mult aş vrea să pot face asta. Când sunt borne importante îi punem pe toţi cei care există în segmentele astea. Dar dacă ar trebui să facem asta lunar, am aştepta prea mult după ceilalţi, care uită de producă cifrele globale şi se concentrează de obicei doar pe SUA. Decât să aştept încă două săptămâni, mai bine îi pun doar pe cei pentru care contează să apară aici.

  • tractor13, miercuri, 12.11.2014 09:58

    normal ca vin din spate ca doar nu vin din fata ,bineinteles cum sa nu )))))))))