BMW continuă să conducă în duelul vânzărilor cu Audi şi Mercedes-Benz la nivel mondial
Lupta vânzărilor dintre cele trei mari mărci premium germane şi-a consumat un nou episod în luna octombrie. BMW este în continuare pe prima poziţie, iar Audi şi Mercedes-Benz vin din spate.
Cele trei mari mărci premium germane continuă cursa pentru prima poziţie în topul vânzărilor la nivel mondial. BMW, Audi şi Mercedes-Benz au înregistrat recorduri absolute de vânzări în luna octombrie, întărindu-şi astfel poziţiile pe care le au pe podiumul brandurilor premium.
BMW, brandul bavarez care conduce acest clasament de ani buni, va reuşi să termine şi anul 2014 pe prima poziţie. Luna octombrie a adus puţin peste 155.000 de clienţi pentru marca din Munchen, totalul înregistrat de BMW în perioada ianuarie-octombrie fiind de 1.475.000 de maşini. Conform statisticilor oferite de oficialii mărcii, BMW a profitat de creşteri în aproape toate segmentele în are modelele sale sunt prezente. Ca amănunt de culoare, brandul eco "i" al celor de la BMW a reuşit aproape 13.000 de vânzări în primele 10 luni ale acestui an, majoritatea fiind exemplare ale modelului i3 (12.184). Supercar-ul hibrid i8, lansat în această vară, şi-a găsit 760 de clienţi în această perioadă, 419 dintre aceştia intrând în posesia maşinii în luna care tocmai s-a încheiat.
Audi reuşeşte să stea în trena celor de la BMW şi în 2014, a doua marcă bavareză ca volum de vânzări aflându-se pe poziţia a doua la volumul de vânzări atât în luna octombrie, cât şi per total în anul 2014. 146.200 de clienţi din toată lumea au ales Audi luna trecută, totalul primelor 10 luni ale anului fiind cu 30.000 de maşini mai mic decât cel adunat de BMW: 1.445.000. Audi a crescut mai ales datorită unei prestaţii excelente pe pieţele din China, SUA şi Marea Britanie, acolo unde marca premium a Grupului Volkswagen a crescut cu 17, 16.5, respectiv 22 de procente în raport cu anul precedent.
Mercedes-Benz se află pe locul al treilea în ceea ce priveşte vânzările la nivel mondial. Spre deosebire de anul trecut, însă, marca şvabă a recuperat uşor din diferenţa care o separa de Audi, fiind brandul premium german cu cea mai mare creştere absolută în perioada ianuarie-octombrie (+12.4%, 1.34 milioane de maşini). Între Mercedes-Benz şi Audi rămân însă 90.000 de maşini, un volum care pare greu de recuperat în anul următor. Foarte interesant este faptul că 375.000 dintre clienţii Mercedes din acest an au ales modele din segmentul compact (A-Klasse, B-Klasse, CLA şi GLA), o zonă ignorată de marca germană până anul trecut. Tot la capitolul realizări de excepţie se plasează şi noua generaţie S-Klasse, care în primul an de la lansare a adunat peste 100.000 de comenzi, un record absolut pentru un model de acest tip în primele 12 luni de carieră de piaţă.
Vânzări octombrie 2014 |
+/- | Vânzări ian-oct 2014 |
+/- | |
BMW | 155.120 | +10.8% | 1.474.632 | +9.3% |
AUDI | 146.200 | +10.8% | 1.444.900 | +10.1% |
MERCEDES-BENZ | 140.941 | +11.5% | 1.336.097 | +12.4% |
O sa repet asta de cate ori e nevoie: prezentați tot clasamentul, cu toate mărcile premium, ca la fotbal, toți concurenții, nu doar podiumul.