Volkswagen a întrerupt discuţiile cu Proton privind parteneriatul lor
Discuţiile dintre Volkswagen şi Proton au fost întrerupte pentru a doua oară în ultimii trei ani. Cei de la Volkswagen au întrerupt discuţiile deoarece au alte priorităţi în acest moment.
Nemţii de la Volkswagen şi malaezienii de la Proton au renunţat la discuţiile pe care le purtau privind o potenţială colaborare. În urmă cu ceva vreme, anumite zvonuri anunţau un parteneriat între cei doi constructori. Cei de la Volkswagen au decis că au alte priorităţi „mai importante” şi au renunţat la tratativele cu Proton, ceea ce a dus la scăderea cu cinci procente a acţiunilor companiei malaeziene. Aceasta este cea de-a doua tentativă de parteneriat dintre Volkswagen şi Proton.
Conglomeratul german a mai discutat cu malaezienii de la Proton în octombrie 2004, iar discuţiile au continuat până în ianuarie 2006. Din păcate, cele două parţi au sistat discuţiile total în noiembrie 2007. După aproape doi ani şi jumătate, cele două părţi au purtat din nou discuţii, care au ajuns din nou la un final fără niciun contract semnat. Cea de-a doua oprire a discuţiilor dintre cele două companii nu este deloc benefică pentru Proton, deoarece acţiunile acestei companii pot să scadă şi mai mult din cauza neîncrederii potenţialilor investitori în capacitatea de creştere a acestei companii.
Cei de la Volkswagen urmau să dezvolte un centru CKD în Malaezia alături de cei de la Proton. Nemţii au rămas cu un mare semn de întrebare legat de această decizie, dar "celelalte priorităţi" ar putea fi reprezentate de achiziţia completă a mărcii Suzuki. Această marcă deţine o cotă de piaţă importantă pe piaţa din India, iar acest lucru i-ar putea ajuta pe nemţi să-şi atingă obiectivele propuse cu Proton.
Via | Paultan
Aveti dreptate, una dintre "prioritatile" VW Group este preluarea controlului constructorului Suzuki Motor Corporation . Pentru a atinge acest obiectiv, VW Group este mult mai aproape decat ar crede marea majoritate a pasionatilor auto, pentru ca potrivit legilor nipone in Japonia ai nevoie de 33.4 % pentru a impune propriul CEO in compania respectiva . In prezent VW detine 19.90 % din Suzuki fiind deja cel mai mare actionar in compania japoneza, urmatorii 9 actionari la Suzuki ( institutii financiare japoneze ) detinand 24.72 % din actiuni ( http://www.globalsuzuki.com/corp_info/toShareholders/pdf/2010/notice_regarding_offer_of_shares_to_be_issued_by_third-Party_allotment.pdf ) . Luna trecuta, vice-presedintele Qatar Holding ( al treilea actionar VW Group cu 17 % din actiunile ordinare ) a declarat in revista germana Capital ca statul Qatar este dispus sa ajute VW Group sa se extinda si mai mult la nivel global, dand ca exemplu preluarea controlului la Suzuki prin achizitia de catre Qatar Holding a 20 % din Suzuki ( http://www.arabianbusiness.com/588544-qatar-could-strengthen-ties-to-volkswagen ) . Presa germana inca de la inceputul anului a lansat aceasta ipoteza privind marirea pachetului detinut de VW Group in Suzuki la 35 % - 40 % , cu banii primiti Suzuki Motor urmand sa-si mareasca pachetul detinut in Maruti Suzuki la 75 % fata de 55 % cat detine in prezent . Eu sunt convins ca pana la sfarsitul acestui an, VW Group va prelua controlul Suzuki, dar din respect pentru Osamu Suzuki il vor lasa in continuare in functia de presedinte . O alta "prioritate" VW Group poate fi Mazda . Potrivit presei americane, Ford va vinde in urmatoarele luni si ultimul pachet de 11.4 % pe care il mai detine in Mazda, ori cu o productie in 2009 sub 1 milion de unitati este imposibil pentru Mazda sa supravietuiasaca fara un partener puternic, iar tinand cont de apetitul expansionist al lui Ferdinand Piech, VW Group nu poate fi exclus ca un posibil viitor actionar majoritar la Mazda . Si in cazul Mazda, cred ca pana la sfarsitul acestui an vom afla numele noului actionar majoritar la Mazda Motor Corporation .