PSA Peugeot-Citroen: „Nu suntem interesaţi de un rival pentru Dacia”

Publicat marţi, 08.06.2010 11:38 de Bogdan Mirică

Preşedintele grupului PSA Peugeot-Citroen a declarat că nu este interesat de crearea unei concureţe pentru brandul low-cost Dacia, filosofia românilor fiind diferită de imaginea brandurilor franceze.

Succesul obţinut de Renault cu brandul low-cost Dacia se pare că nu îi motivează pe conaţionalii francezi de la PSA Peugeot-Citroen, care se pare că nu sunt tentaţi de acest segment de piaţă.

Philippe Varin, preşedintele grupului francez, a declarat într-un interviu recent, că Peugeot şi Citroen nu vor produce modele rivale pentru Dacia, motivând că „nu aceasta e filosofia după care se ghidează cele două branduri.” Imaginea Peugeot şi Citroen va căuta mai degrabă o poziţionare superioară, dovadă fiind chiar liniile separate de modele DS şi Hors Serie.

Varin a vorbit şi despre proiectele Peugeot M3 şi Citroen M4, vehicule low-cost, dar care nu vor fi destinate Europei, unde imaginea celor doua branduri este conturată puternic pe un alt segment. Modelele vor fi dezvoltate pentru pieţele emergente, de producţia lor urmând să se ocupe uzina spaniolă din Vigo.

via | autoblog

  • ion, marţi, 08.06.2010 11:59

    sunt sigur ca nu ar fi refuzat o cota de piata mai mare daca nu ar fi fost descurajati de rezultatul analizei unei asemenea oportunitati...

  • baboon, marţi, 08.06.2010 12:00
    psa

    niste "smecheri" astia de la PSA...

  • clarkson, marţi, 08.06.2010 23:20
    traducere

    In traducere libera: "Am pierdut trenul asta, merde! De ce nu ne-om fi gandit noi primii la asta? Acum nu mai avem nici o sansa sa recuperam intarzaierea..."

  • LauCalin, miercuri, 09.06.2010 11:58
    @clarkson

    Nu cred ca s-a pus problema "cum de nu ne-am gandit noi primii la asta?", pur si simplu cred ca s-a considerat ca PSA este vazut ca un constructor care face masini ceva mai scumpe (nu mizeaza prea mult pe low-cost). Cam toata gama PSA este ceva mai scumpa decat ce ofera Renault (de fapt una din politicile de marketing ale lui Renault inseamna preturi mai mici decat concurenta) iar o masina low cost poate ca nu era vazuta "cu ochi buni" de piata. Oare sa fi pierdut trenul asta si VAG, ca si ei aveau candva in plan masini low cost?! Nu cred. Pur si simplu alta e politica lor. La Renault si la alti constructori "ieftin" nu inseamna acelasi lucru :)

  • io, miercuri, 09.06.2010 12:59
    @LauCalin

    ai citit intreg articolul?? PSA va produce M3 si M4 la fabrica din Vigo, dar nu pentru Europa. Sunt 2 motive in principal: 1. piata e deja dominata de Dacia. 2. PSA vrea sa pasteze fatada asta cu modele high-end doar pentru Europa. Europa (partea aia mai bogata) e suficienta ca sa-i ajute sa-si recupereze investitiile in segmentul high-end. Restul lumii poate sa creada ce vrea. Aparentele in "Europa cea bogata" conteaza.

  • LauCalin, miercuri, 09.06.2010 13:27
    @io

    Se pare ca tu nu ai inteles la ce m-am referit. Si anume la Europa, care e alta mancare de peste fata de restul pietelor.

  • razvan, joi, 10.06.2010 09:01
    strugurii-s acrii cand nu ajungi la ei

    In timp ce ei fac pe interesantii, Dacia ii calareste la ei acasa la vanzari. Nu sunt eu cine stie ce fan Dacia, dar nu pot sa admir succesul de carese bucura in toata Europa. O avea si segmentul premium partea lui de 'consolare', dar nicidecum, in situatia economica actuala nu va rivaliza cu conceptul propus de Dacia, e masina robusta, practica si ieftina. Pur si simplu, segmentul vizat de Dacia va creste din ce in ce mai mult, pe cand cel avut in vedere de PSA poate, in cel mai fericit caz, sa ramana la acelasi nivel.