Volkswagen a dezvoltat o platforma noua, pe care o va folosi pe 60 de modele

Publicat joi, 12.11.2009 15:36 de Sebastian Toma

Grupul VAG va beneficia incepand cu 2011 de o noua platforma, care va putea fi utilizata pe toate modelele cu tractiune fata fara modificari. Germanii vor economisi un miliard de euro in fiecare an de utilizare al acestei platforme.

Inginerii grupului VAG au dezvoltat o platforma noua pentru modelele cu tractiune fata, care va fi utilizata pe un total de 60 de modele, de la Audi, Seat, Skoda si Volkswagen pana in 2015. Noua platforma se numeste MQB si este inlocuitorul actualelor PQ2, PQ3 si PQ4. Platforma MQB ii va ajuta pe cei din Grupul VAG sa economiseasca aproape un miliard de euro in fiecare an gratie productiei mai rapide si a costurilor mai scazute.

Avantajul noii platforme MQB de la Volkswagen sta in faptul ca distanta dintre puntea fata si pedale ramane identica indiferent de dimensiunile masinii care o foloseste. Astfel, Volkswagen nu va mai avea 18 arhitecturi diferite de montare a motoarelor, ci doar doua. Costurile de productie si de dezvoltare vor scadea simtitor, iar modelele Volkswagen, Audi, Seat si Skoda vor avea si mai multe piese in comun in partea din fata. Suportii motor, tampoanele cutiei de viteze si alte componente de acest gen vor putea fi utilizate in intreaga gama cu tractiune fata a grupului VAG.

Primul model care va utiliza noua platforma MQB este urmatorul Audi A3, care este asteptat sa apara in 2011. Platforma aceasta este mult mai flexibila, si permite variatii mai mari ale ecartamentului intre modele, dar si ale ampatamentului. Mai mult decat atat, platforma MQB suporta atat arhitecturile cu tractiune fata, cat si pe cele cu tractiune integrala, in conditiile in care motorul isi pastreaza actuala amplasare transversala.

Volkswagen va putea utiliza astfel aceeasi platforma pentru diferite segmente folosind o arhitectura de baza. De la un hatchback pana la un SUV vor fi doar cateva diferente minore, iar toate modelele din gama Volkswagen vor utiliza platforma MQB. Cele mai bine vandute modele Volkswagen vor avea intre 60 si 70% din piese in comun, iar arhitectura acestei platforme suporta atat motoarele diesel, cat si motoarele pe benzina sau alimentate cu gaze naturale, GPL sau etanol. Cu mici modificari, inginerii Volkswagen vor putea aplica si un sistem de propulsie hibrid pe platforma MQB.

Via | Autocar

  • osmihai, joi, 12.11.2009 16:12
    ?

    50 de ani ?????!!!!!!!!! atunci golfu din 2050 o sa fie in proportzie de 70% la fel cu passatu din 2015 ???

  • pustiul frustrat, adevarul, nu, joi, 12.11.2009 16:24
    sunt anti-vw si am dreptate iar

    normal, nu vroiati masini nemtesti? nu vroiati vw? poftiti...eu cand va spun ca cei de la vw au tehnologie veche si va prostesc pe fata spuneti ca sunt un pusti cretin care nu are ce face....asa a fost si cu motoarele diesel de la bmw....acum se confirma si asta....incet incet o sa imi dati dreptate la toate capitolele....in 2050 o sa va cumparati masini cu tehnologie din anul 2011....sa fiti mandrii de asta daca atat va duce capul. bafta.

  • bogdan, joi, 12.11.2009 17:53
    boi..

    Platforma: nu implica motor, cutie, tabla, electronica si tot ce-i la interior.. etc.. Deci care-i problema? Exemplu: Suspensiile MacPherson au aparut pentru prima data in 1949 (in dezvoltare erau din 1904), fiind folosite si in ziua de azi...

  • AndreiRN, joi, 12.11.2009 19:04
    VW

    Dar au VW 60 de modele? Ahaaaa, se socotesc si vopselele diferite. Ideea este practica si cumparatorul naiv cand da 40% mai mult pe un VW sub alta denumire sau vopsea.

  • b76, vineri, 13.11.2009 01:17
    pentru pusti frustrati

    daca voi o tineti pe asta cu tehnologia invechita de la vw si vi se pare ca opelul astra lansat in 2009 este modern tinand cont ca pe spate o punte semirigida inseamna ca aveti o problema, da spuneti ca golfu nu are tehnologie tinand cont ca are unitate multimedia cu touch-screen si camera pentru marsarrier mascata in sigla(cum nici macar x6 nu are) toate astea sub 500 de euro ca optionale si vi se pare ca a avea in standard clima tinand cont ca vechiul astra nu stia ce inseamna aer conditionat la versiunea de baza chiar nu aveti treaba si sunteti anti vw din lipsa de ocupatie si de bani. iar daca voi vreti sa il comparati cu focusul nu aveti decat, puteti sa il si cumparati numai ca veti alege cu materile de logan si imbinari mai proaste iar la diesel va scoate acelasi fum ca si un tdi diferenta e ca vw are si cutie de viteze care ii permite sa se si miste fata de restu. daca nu credeti intrati la nemti pe site si verificati datele tehnice chiar cu motoare cu 20 de cai mai slabe pe vw si o sa vedeti. mai ganditi inainte sa scrieti. si inca un lucru veti observa ca fanii si posesorii de vw nu ataca alt fabricant doar pentru a se baga in seama si a crea scandal. daca va place o marca nu aveti decat dar nu atacati fara sa fiti informati, fara sa vedeti, fara sa ganditi. incercati sa fiti obiectivi nu limitati.

  • Alex_T, vineri, 13.11.2009 10:42
    Logica

    @pustiul frustrat Nu ai argumente care sa iti sustina afirmatiile. Probabil nu intelegi conceptul de platforma, care nu are nicio legatura cu nivelul de echipare tehnologica a fiecarui model construit pe platforma respectiva. @AndreiRN Este vorba de grupul VAG care include si VW printre altele. Pretul nu il face platforma pe care a fost construit modelul ci nivelul tehnologic, nivelul de echipare, performantele modelului etc. Dupa logica ta un Seat Leon la nivelul de baza ar trebui sa fie egal la pret cu un Seat Leon Cupra? (Seat face parte din grupul VAG)

  • cozappz, vineri, 13.11.2009 11:16
    Bugatti

    Pentru atotcunoscatori: nu uitati ca Bugatti, Lambo, Bentley, Porsche sunt parte a VAG. La fel si Seat, Skoda si Audi. La cati bani baga astia in cercetare, m-as mira sa nu scoata platforme exceptionale. Si nu sunt o companie care sa se razgandeasca usor. Totusi, platforma asta o sa ajunga si la Porsche?

  • nedumeritu, luni, 16.11.2009 14:43
    ???

    Intrebare de om obisnuit: de ce as da o gramada de bani pe un Audi cu platforma/motorizare similara cu o Skoda? Pentru un plastic mai bun de bord? Pentru o dotare, zice-se, mai de lux? Pentru o emblema??? Cred ca doar pentru emblema, sa ma dau rotund ca am Audi. Ca in rest...acelasi drac. N-am ajuns atat de cretin sa platesc doar un statut si sa primesc "amortizoare mai sportive si dotari de lux gen incalzire/racire in scaun pe 6 trepte" in schimbul a zeci de mii de euro dati in plus. Sa vina cineva cu un singur argument in afara de marca/statut, un argument cat mai tehnic, pentru care banii dati in plus pe acelasi lucru se merita.