Volkswagen a dezvoltat o platforma noua, pe care o va folosi pe 60 de modele
Grupul VAG va beneficia incepand cu 2011 de o noua platforma, care va putea fi utilizata pe toate modelele cu tractiune fata fara modificari. Germanii vor economisi un miliard de euro in fiecare an de utilizare al acestei platforme.
Inginerii grupului VAG au dezvoltat o platforma noua pentru modelele cu tractiune fata, care va fi utilizata pe un total de 60 de modele, de la Audi, Seat, Skoda si Volkswagen pana in 2015. Noua platforma se numeste MQB si este inlocuitorul actualelor PQ2, PQ3 si PQ4. Platforma MQB ii va ajuta pe cei din Grupul VAG sa economiseasca aproape un miliard de euro in fiecare an gratie productiei mai rapide si a costurilor mai scazute.
Avantajul noii platforme MQB de la Volkswagen sta in faptul ca distanta dintre puntea fata si pedale ramane identica indiferent de dimensiunile masinii care o foloseste. Astfel, Volkswagen nu va mai avea 18 arhitecturi diferite de montare a motoarelor, ci doar doua. Costurile de productie si de dezvoltare vor scadea simtitor, iar modelele Volkswagen, Audi, Seat si Skoda vor avea si mai multe piese in comun in partea din fata. Suportii motor, tampoanele cutiei de viteze si alte componente de acest gen vor putea fi utilizate in intreaga gama cu tractiune fata a grupului VAG.
Primul model care va utiliza noua platforma MQB este urmatorul Audi A3, care este asteptat sa apara in 2011. Platforma aceasta este mult mai flexibila, si permite variatii mai mari ale ecartamentului intre modele, dar si ale ampatamentului. Mai mult decat atat, platforma MQB suporta atat arhitecturile cu tractiune fata, cat si pe cele cu tractiune integrala, in conditiile in care motorul isi pastreaza actuala amplasare transversala.
Volkswagen va putea utiliza astfel aceeasi platforma pentru diferite segmente folosind o arhitectura de baza. De la un hatchback pana la un SUV vor fi doar cateva diferente minore, iar toate modelele din gama Volkswagen vor utiliza platforma MQB. Cele mai bine vandute modele Volkswagen vor avea intre 60 si 70% din piese in comun, iar arhitectura acestei platforme suporta atat motoarele diesel, cat si motoarele pe benzina sau alimentate cu gaze naturale, GPL sau etanol. Cu mici modificari, inginerii Volkswagen vor putea aplica si un sistem de propulsie hibrid pe platforma MQB.
Via | Autocar
50 de ani ?????!!!!!!!!! atunci golfu din 2050 o sa fie in proportzie de 70% la fel cu passatu din 2015 ???