Volkswagen a definitivat designul primului său model low-cost

Publicat marţi, 22.04.2014 15:37 de Sebastian Toma

Nemţii de la Volkswagen au definitivat aspectul final şi conceptul de bază al viitorului model low-cost. Hans Demant, unul dintre responsabilii proiectului respectiv, spune că toate componentele vor fi produse în China.

Volkswagen este cu un pas mai aproape de a produce în serie primul său model low-cost, titrează Reuters. Nemţii vor produce toate componentele primului lor model low-cost în China, anunţă Hans Demant, unul dintre responsabilii proiectului, în cadrul unui interviu acordat agenţiei Reuters. Cel mai mare producător de automobile al Europei apelează la China pentru producţia modelului low-cost în vederea atingerii ţintei de preţ, care va fi situată între 6.000 şi 8.000 de euro. Contrar primelor informaţii despre acest subiect, reprezentanţii Volkswagen nu au vorbit despre comercializarea modelului low-cost în Europa, Hans Demant specificând că este vorba despre un model destinat pieţelor emergente, cum ar fi China şi India, unde asemenea modele sunt căutate şi au o bază de clienţi generoasă.

OFICIAL: Volkswagen lansează un brand low-cost, dar nu ameninţă momentan Dacia

Analiştii industriei auto citaţi de Reuters spun că Volkswagen nu ar reuşi să-şi atingă obiectivul de a deveni cel mai mare producător de automobile din lume până în 2018 dacă nu-şi va întări poziţia în India şi în anumite regiuni din Asia. Pentru a realiza acest obiectiv, Volkswagen are nevoie de un model de buget care să aibă succes, de unde şi necesitatea unui low-cost pentru concernul din Wolfsburg. Comercializarea low-cost-ului de la Volkswagen în Europa nu este exclusă, dar aceasta ar putea să nu fie necesară, cei de la Volkswagen având deja prima poziţie în clasamentul vânzărilor pe Bătrânul Continent, alături de o poziţie bine stabilită pe piaţa respectivă.

Şeful Volkswagen: "Vom vinde 10 milioane de maşini în 2014"

Hans Demant, unul dintre responsabilii proiectului low-cost de la Volkswagen.

Hans Demant, responsabilul diviziei low-cost de la Volkswagen citat de Reuters, a lucrat în trecut la Opel. Demant este alături de Grupul Volkswagen din octombrie 2010, când a devenit coordonator al proiectelor internaţionale pentru concernul din Wolfsburg. Printre funcţiile deţinute de Demant la Opel se numără cea de CEO, preşedinte al consiliului de conducere al companiei, şeful departamentului de monitorizare a proprietăţii intelectuale ale produselor GM şi vicepreşedintele al comisiei de conducere GM Europe.

Şeful Volkswagen: "Avem destule mărci pentru moment"

Via Reuters

  • vianu, marţi, 22.04.2014 16:23

    greu e sa gasesti niste blue-printuri de acum 30 de ani daca nu le ai in format electronic...

  • eu, marţi, 22.04.2014 18:03

    Si romanica e la fel de bananiera ca tarile mentionate de ce nu au construiesc chiar la noi o fabrica! concurenta inseamna castig pentru noi consumatorii finali.

  • @ eu, marţi, 22.04.2014 18:33

    Acest model se adreseaza unor tari cu o populatie MULT mai mare decat cea a Romaniei . China se apropie de 1 miliard si 500 milioane locuitori, India a trecut de multi ani bariera de 1 miliard iar Indonezia ( o tara cu potential economic foarte mare si in care VW Group este aproape inexistent ) are si ea 200 milioane locuitori .

  • LUCCI, marţi, 22.04.2014 18:44

    LOW COST RAPORTAT LA CE VENITURI? ALE ROMANILOR SAU ALE NEMTILOR?

  • @ LUCCI, marţi, 22.04.2014 18:58

    Acest model nu va fi importat in Europa, fiind adresat in principal Chinei, Indiei si celorlalte tari din S-E Asiei . Din Cele 9.72 milioane de masini vandute de GM in 2013, 1.7 milioane au fost marca Wulling, din care din acestea peste 1 milion de masini s-au vandut la un pret de maxim 5,000 $ . Foarte probabil si acest model low-cost produs de marca nr. 13 a VW Group ( inca nu se stie denumirea acestei noi marci, insa presa germana afirma sigur ca va fi o marca nou infiintata ) se va vinde la un pret de 7-8,000 $ .

  • Andrei, marţi, 22.04.2014 22:53

    Carcotasii se pot oftica la infinit, pot sa se dea si cu fundul de pamant cat vor, pentru ca VW este un constructor care stie foarte bine ce face. Dovada este ca modelele in care VW isi baga mainile sunt niste referinte in segment, fie ca e vorba de VW Up!, fie ca e vorba de Lamborghini sau MAN! Inclusiv vanzarile tot mai bune de la an la an demonstreaza acest lucru si este foarte posibil ca in acest ritm, tinta celor de la VW de a fi pe primul loc intr-o zi se poate materializa.

  • bbb, miercuri, 23.04.2014 07:39

    pai vw nu este low cost?ca la cum arata si ce interioare ordinare au...asa lasa impresia

  • vianu, miercuri, 23.04.2014 10:27

    @andrei....unii se dau cu fundu de pamant altii iar il pupa.... Dar pentru informarea ta (probabil ca tu citesti doar fituica electronica a lui VAG) nici up! nici Lamborghini nu sunt referinte in segment. VW are multe modele in top 3 sau 5 dar nu sunt dumnezeu pe pamant. Dar tu poti pupa pamantul in continuare :) PS. nici nu sii cat de mult ma oftic....

  • Andrei, miercuri, 23.04.2014 11:35

    pentru vianu: Stii care e partea cea mai interesanta care te contrazice total? Arata-mi un comparativ facut de presa de oriunde in care masinile VAG nu sunt pe primele locuri. Uita-te chiar si pe acest site ce punctaje primesc masinile VW.in comparatie cu Ford, Opel, Peugeot sau Honda. Nu sunt cele mai frumoase (ma rog, aproape toate) si in mod sigur nu sunt nici cele mai fiabile. Insa cand pui toate lucrurile cap la cap parca VAG te atrage mai mult. Aici este cheia succesului, nu neaparat la fiabilitate care, fie ca iti place sau nu, este buna. Se poate sa fie fiabilitate si f buna, insa nu la VW, ci la japonezi. Dar japonezii au capitole la care stau mai prost. Vorbesc in cunostinta de cauza. Pana acum 2 ani am avut Passat CC 1.4 TSI. O masina foarte placuta la drum lung, confortabila si silentioasa la care in aproape 90000 de km am schimbat pivoti, capete de bara, sonda Lambda si chitul de ambreiaj la 70000 de km pentru ca a mers cu masina si sotia mea care era incepatoare si a chinuit ambreiajul destul de rau. A costat nou 22000 de euro, l-am vandut cu 13000. A trebuit sa renunt la el pentru ca a venit si un bebe si eram cam greu cu masina asta. Acum am Avensis, l-am cumparat cu 45000 de km cu 9000 de euro de la Toyota Craiova (un adevarat chilipir as spune), am ajuns la 80000 de km si nu am schimbat nimic. Merge ceas. Dar la drum lung l-as da oricand pe un Passat CC care parca e altceva. Initial am vrut Accord in loc de Avensis. Iar un Passat echivalent cu ce am gasit la Toyota era vreo 15000 de euro si nu am vrut sa dau atatia bani... mi s-au parut totusi cam mult. Passat isi pastreaza mai bine valoarea la revanzare fata de CC. Nu este vorba de nici un pupinc-rism, este vorba de obiectivitate. Am renuntat la VW dar poate ca intr-o am sa ma intorc la ei pentru ca am avut o masina de care, tragand linie, am fost multumit.

  • vianu, miercuri, 23.04.2014 15:42

    @Andrei Eu vorbeam de vanzari si de procente din piata. Daca pentru tine comparativele sunt litera de lege e ...perfect. In cazul in care nu ai vazut "subtilitatea"...am zis destul de clar...VAG ESTE IN PRIMII 3 sau 5 mai tot timpul dar modelele date drept exemple de tine NU SUNT REFERINTA in segment. Succes la viitoarea noua achizitie.