Viitorul Volkswagen Golf 8 va avea o transmisie automată DSG cu 10 rapoarte

Publicat marţi, 25.11.2014 18:43 de Bogdan Mirică

Volkswagen va folosi viitoarea transmisie DSG cu 10 rapoarte și pe generația cu numărul opt a modelului Golf. Cutia va fi disponibilă doar pentru versiunile sportive GTI, GTD și R.

La mijlocul acestei luni, Volkswagen ne-a făcut cunoștință cu noul motor diesel de 2.0 litri și 270 de cai putere, pregătit să debuteze pe modelele din gama sa începând cu anul viitor.

Volkswagen a prezentat motorul 2.0 TDI de 270 de cai putere

Alături de noua unitate cu patru cilindri, germanii au expus și o transmisie DSG revoluționară, cu 10 rapoarte. Cutia de viteze automată, cu dublu ambreiaj, este derivată din DSG-ul actual cu şase trepte şi poate administra un cuplu motor de până la 550 de Nm.

Cutia va intra în producţie în 2016 şi va fi asociată chiar şi motorizărilor cu patru cilindri. Ea va putea oferi o funcţie de coasting, care decuplează motorul în momentele în care cel de la volan nu accelerează, asemeni PDK-ului de la Porsche. Nu va lipsi nici sistemul de recuperare a energiei electrice în momentul frânării.

Unul dintre potențialii candidați va fi și viitorul Volkswagen Golf. A opta generație a modelului compact, construită tot pe platforma modulară MQB, va adopta cutia cu 10 rapoarte în cazul versiunilor sale sportive. Adică DSG-ul va fi disponibil pe drivatele GTI, GTD și R. Motorizările standard, ceva mai cuminți, vor primi o cutie automată cu șapte rapoarte.

  • Edi, marţi, 25.11.2014 19:08

    Ca de obicei, Vw nu se dezminte. Ofera tehnologie de top chiar pe versiunile normale ale modelelor lor. Pentru mine nu este nici un dubiu ca VAG va deveni lider mondial in curand. Cand investi 75 mdl. euro in urmatorii 5 ani in cercetare nu ai cum sa nu devii lider.

  • arogantul, marţi, 25.11.2014 20:21

    o sa fie cutia de viteza mai mare decat motorul iar pe motor or sa tatueze un motor mai mare

  • gigi_frana, miercuri, 26.11.2014 10:29

    ma bufneste rasul cand vad cat de extaziati sunt unii de inovatiile si "tehnologia" de top VW,mai ales pentru masinile normale 75 miliarde pentru 5CP in la motorul 1.6TDI , 10CP la 2.0TDI..progres nene,nu gluma :) aaa,probabil Golf 8 va mai avea suspensie indepenta pe spate doar la GTI,GTD,R :)

  • mishazaitev, miercuri, 26.11.2014 10:44

    @gigi_frana Din cate stiu eu, Golf 7 are suspensie independenta pe spate incepand la masinile echipate cu motorizari de la 140 cp in sus... nu vad de ce pe 8 nu ar fi cel putin la fel. Daca nu am inteles gluma, scuze....

  • edi80, miercuri, 26.11.2014 11:11

    Multe viteze de asta e nevoie....dar la design nu umblam?doar o spoim putin?? praf in ochi!

  • gigi_frana, miercuri, 26.11.2014 11:25

    @mihai...era o gluma,nu am de unde sa stiu ce se va intampla pe principiul Golf 5 avea pe toate , Golf 7 doar pe >122 CP , nu m-ar mira ca Golf 8 sa aiba doar pe GTI,GTD,R

  • mishazaitev, miercuri, 26.11.2014 13:02

    @gigi_frana Ca era gluma era evident, doar ca n-am prins eu nuanta -::)). De curiozitate ... In sfarsit bine ca imi confirma si mie cineva ca suspensia spate de pe G5 era independenta ...dar nu era multilink, nu? Era McPherson? Intreb pentru ca nu stiu.

  • C, miercuri, 26.11.2014 14:55

    La Golf 6 am asa : "Suspensie faţă (front suspension) independent, arc de tip McPherson cu stabilizator Suspensie spate (rear suspension) suspensie pe arcuri independente cu stabilizator multi-punct"