Viitorul Opel: patru noi modele într-un an şi o ţintă de 10% cotă de piaţă în Germania
Scăderea din ultimii ani a mărcii Opel va fi contracarată de o creştere pe termen mediu şi lung, spun oficialii mărcii germane. Noile modele din gamă sunt principalele argumente ale brandului în lupta pentru cota de piaţă din Germania.
Opel are planuri mari pentru următoarea perioadă, constructorul german având ca ţintă atingerea unei cote de piaţă de 10% în Germania cu ajutorul nou-anunţatelor modele Mokka şi Adam, un crossover, respectiv un model de oraş care vor fi lansate pe piaţă în următorul an.
LUPTA COTELOR DE PIAŢĂ
Opel se ridică în acest moment la o cotă de piaţă de 7.9% (cifră valabilă pentru luna aprilie a acestui an), un procent care plasează brandul din Russelsheim de abia pe locul al cincilea la vânzări între mărcile germane. "În ciuda faptului că a câştigat două dintre ultimele patru ediţii ale prestigioasei competiţii European Car of the Year cu Insignia (2009) şi Ampera (2012), brandul nu a reuşit să îşi şteargă imaginea de <marcă a clasei muncitoare> în Germania şi să urce mai sus ca imagine, acolo unde războaiele bonusurilor la cumpărare nu sunt atât de dure. În plus, speculaţiile legate de posibila vânzare sau chiar de o intrare sub protecţia legii falimentului nu au ajutat marca", notează publicaţia Automotive News.
COTELE DE PIAŢĂ ALE MĂRCILOR GERMANE PE PIAŢA INTERNĂ (luna aprilie 2012) | ||
LOC | MARCĂ | COTĂ DE PIAŢĂ |
1 | Volkswagen | 22.0% |
2 | BMW | 9.9% |
3 | Mercedes-Benz | 9.2% |
4 | Audi | 8.8% |
5 | Opel | 7.9% |
Ţinta de 10% cotă de piaţă a fost anunţată recent de Imelda Labbe, directorul mărcii Opel în Germania. Acesta susţine că apariţia unor modele care vor ocupa segmente complet noi pentru Opel vor ajuta brandul să urce la capitolul vânzări pentru a-şi tăia o felie mult mai importantă din piaţa germană, cea mai mare din Europa. "După lansarea noilor modele (n.r. Mokka şi Adam) vom avea suficiente maşini în showroom pentru a trece de 10 procente cotă de piaţă pe termen mediu spre lung", susţine oficialul Opel. În primele luni ale anului 2012, Opel a vândut în Germania 96.400 de maşini, cu 10% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
ACUZE DEMONTATE
Labbe a ţinut să demonteze speculaţiile potrivit cărora Opel a "umflat" artificial cifrele de vânzări în Germania după ce Ferdinand Dudenhöffer, analist CAR Automotive Research, acuza marca germană că a vândut multe maşini dealerilor sau chiar sieşi încercând să mascheze astfel tactic o cotă de piaţă care ar fi, conform analistului german, una foarte scăzută: doar 5.8%. Analiza lui Dudenhöffer arată că maşinile sunt revândute ulterior la scurt timp ca maşini second-hand la preţuri mult mai mici. Practica nu este una nouă, fiind utilizată de toate mărcile, însă analistul din Duisburg susţine că Opel are cel mai mare procent de modele vândute astfel între mărcile aflate pe primele 10 poziţii ale clasamentului vânzărilor din Germania.
"Peste o treime dintre modelele noi vândute în Germania sunt cumpărate de companii de închirieri, de dealeri sau chiar de producători. E vorba de o unealtă de vânzări folosită de orice producător din lume. Per total, însă, nu ieşim deloc în evidenţă la acest capitol în comparaţie cu principalii noştri concurenţi", spune Imelda Labbe.
CE LANSEAZĂ OPEL ÎN VIITORUL APROPIAT? | |
MODEL | CÂND VA FI LANSAT? |
Opel Mokka | Toamna 2012 |
Opel Adam | Primăvara 2013 |
Opel Astra sedan | Toamna 2012 |
Opel cabriolet (bazat pe Astra) | Primăvara 2013 |
Eu cred ca ii paste falimentul. Nu imi doresc acest lucru, au inceput sa aiba masini interesante, dar nu cred ca se mai pot bate cu greii de pe piata. Ma uitam ca si PSA incearca o repozitionare spre firma americana Opel pentru un parteneriat pe termen lung. Traim vremuri interesante!