Opel Astra sedan - primele imagini şi informaţii

Publicat miercuri, 06.06.2012 10:36 de Bogdan Mirică

Opel a publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale noii generaţii Astra sedan. Modelul cu patru uşi va completa gama compactei germane şi va oferi un portbagaj cu 90 de litri mai generos.

Opel surprinde astăzi publicul din întreaga Europă cu un model pe care nu îl aşteptam aşa de curând. Este vorba despre o nouă declinare a popularului Astra, o declinare care se va vinde extrem de bine pe pieţele emergente.

Portbagaj de 460 de litri

Este vorba despre varianta sedan a compactei germane, prezentată astăzi în premieră oficială. Noul membru al gamei Astra măsoară 4658 mm lungime, 1814 mm lăţime şi 1476 mm înălţime, garantând în acelaşi timp un ampatament de 2685 mm. Spaţiul interior este suficient pentru 5 persoane, iar portbagajul însumează 460 de litri, cu 90 de litri mai mult decât varianta hatchback.

Noile dimensiuni sunt încadrate în acelaşi design sculptural cu care Opel ne-a obişnuit. Partea frontală rămâne neschimbată, identică cu cea regăsită pe variantele break şi hatchback. Noutatea o reprezintă partea posterioară, care se defineşte acum printr-un portbagaj înglobat în designul general. El este reliefat de luneta înclinată abrupt, de spoilerul integrat în podea, de conturul extins al barei de protecţie şi de lămpile stop similare cu cele regăsite în toată familia Astra.

Exemplu de eficienţă: 3.7 litri/100 km

Disponibil la vânzare încă de luna aceasta, noul Astra sedan va fi oferit alături de patru motoare pe benzină, cu puteri cuprinse între 100 şi 180 de cai, şi trei motoare diesel, cu puteri cuprinse între 95 şi 130 de cai putere. Cum era de aşteptat, sunt exact motorizările pe care le găsim şi pe celelalte variante de caroserie.

Exemplul de eficienţă va fi versiunea CDTI de 1.7 litri, asistată de un sistem Start-Stop şi de alte tehnologii de ultimă generaţie. Unitatea va garanta 110 sau 130 de cai putere şi va oferi un consum de numai 3.7 litri/100 de km în ciclu combinat. Emisiile se opresc şi ele înainte de pragul psihologic, adică la 99 g/km.

Gama de motoare va fi lărgită la începutul anului viitor cu noua generaţie de propulsoare SIDI Ecotec, reprezentată de unitatea de 1.6 litri cu injecţie directă şi supraalimentare.

Rusia, principala ţintă a noului Opel Astra sedan

Opel speră ca noul Astra sedan să câştige un public numeros pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, dar şi în Rusia, acolo unde piaţa sedanurilor este în plină ascensiune. Rusia este pe punctul de a deveni cea mai mare piaţă europeană, înghiţind în prezent 60% din vânzările automobilelor sedan europene. În plus, Rusia este a treia mare piaţă europeană pentru Astra.

În acest context, pare absolut logică decizia Opel de a marca debutul oficial al noului Astra sedan în cadrul Salonului Auto de la Moscova.

  • chuck norris, miercuri, 06.06.2012 10:38
    o idee foarte buna

    decat sa dati bani pe reno fluence mai bine va luati ceva de calitate adica opl astra sedan

  • so, miercuri, 06.06.2012 10:51
    duce spre insignia!

    seamana un pic cu insignia!!!

  • Ionut.M, miercuri, 06.06.2012 10:53

    @Chuck Norris Sugestia ta e sa dam la fel de multi bani sau chiar mai multi bani pe un Astra Sedan care are un portbagaj mai mic, un interior mai oribil fata de un Fluence si un design care nu place oricui? Genial. Depinde ce vrei de la masina. Si Fluence si Astra sunt de calitate doar ca Astra este mai putin practic si pe alocuri mai urat. Daca vrei spatiu, alegi o Octavia, daca vrei spatiu si fiabilitate si ceva stil, alegi Fluence. Daca vrei un desing disperat si nu-ti pasa de practicalitate, alegi Astra. Fiecare cu ce vrea. In rest, versiunea sedan arata mai rau decat imi imaginam dar orice e mai bun ca hatchback-ul.

  • Mazda sau Opel?, miercuri, 06.06.2012 11:03

    Are alura de Mazda.

  • Alex Radoi, miercuri, 06.06.2012 11:32
    IonutM zice: "[...]dar orice e mai bun ca hatchback-ul."

    Este clar cea mai stupida afirmatie pe care am citit-o pana acum de cand stau pe site-ul asta, dar CLAR!!! Probabil de prosti cumpara occidentalii numai hatchback :))). De-aia majoritatea variantelor sedan provenite din hatch nici nu se vand in lumea civilizata? La ce dracu e bun un sedan d-asta compact? Sa-ti aline complexele ca n-ai avut bani de limuzina adevarata? Intr-un hatch bagi ORICE, indiferent de dimensiune, intr-un sedan bagi doar o CANTITATE mare de OBIECTE MICI: nuci, cartofi, pepeni, gaini, curci, porcusori de lapte, sau orice mai aduci tu de la parinti, de la tara, ca sa economisesti banii de intretinere la bloc, la oras. :)))

  • edi80, miercuri, 06.06.2012 11:37

    Arata f bine si promite multe insa ca design prefer mai degraba civic sedan, dar e o chestie de gust doar!!

  • chuck norris, miercuri, 06.06.2012 12:42
    @ionut

    opel astra are un interior mult mai bun decat la fluence

  • Jupiter, miercuri, 06.06.2012 12:44
    Sedan vs Break

    Referitor la modelele auto, se merge pe principiul "produse pentru toate gusturile - preturi pentru toate buzunarele". Cu cat oferta e mai diversificata, cu atat cresc sansele ca un client sa-si aleaga ceva pe gustul lui si sa fie multumit de alegerea facuta. Variantele sedan sunt foarte bune, mai ales in oras sau la drum lung daca nu ai multe bagaje voluminoase. Totusi, un break este solutia de copromis cea mai buna in ziua de azi. Arata bine, merge si pentru oras si pentru drumuri lungi, si poti cara toata familia + soacra, purcelul, bichonul maltez + bagaje full option sa-ti ajunga o saptamana. La o adica, poti sa si dormi intr-un break daca este cazul, sau poti sa ai o amintire de-o viata cu o amanta, undeva in plina natura, prin rabatarea scaunelor si a banchetei spate :)) Asadar, sedanul este mai elegant iar breakul mai practic. Voi alegeti.

  • chuck norris, miercuri, 06.06.2012 12:47
    opel

    ce e made in germany sau macar in uk e bun ce e made in france sau romania nu e prea bun

  • S.R.I, miercuri, 06.06.2012 12:53
    I

    Mul mai bn arata hatchback-ul.

  • Cristi, miercuri, 06.06.2012 13:27
    @ Jupiter

    Oferta diversificata...clientul multumit...As zice invers. Defapt las pe unul mai abil sa explice: http://blog.ted.com/2006/09/26/happiness_exper/ (~minutul 14:00 pt cei care nu au rabdare, desi intreaga explicatie e utila)

  • Cristi, miercuri, 06.06.2012 13:41
    as completa lista pro/contra sedan

    Minusuri : nu incape canapeaua la transport. nu incap schiurile (decat deasupra). Nu incap bagajele full options. Plusuri: Nu prea car canapeaua decat cu o masina de transport. Schiurile oricum pateaza tapiteria (chiar si cu husa)..mai bine afara chiar daca reduci aerodinamicitatea. De cate ori ai bagaje full options? O data pe an? Majoritatea masinilor (exceptand pe drum lung) sunt cu o persoana - soferul. Nu se murdareste luneta la orice ploaie si cel din spate chiar vede pe autostrada uda...Nu arunci tot aerul conditionat pe haion ca a deschis unu porbagajul...pardon a intrat prin spate. Solutiile de compromis strutzo-camile ca lasa o sa am unde sa car daca am nevoie...nu le inteleg. Si culmea compromisul asta costa cat un sedan...

  • Ingerul Negru, miercuri, 06.06.2012 15:23
    @Ionut.M

    Prietene, aici discutam de masini,nu de utilaje agricole.Unde vezi tu stil la un Fluence?Unde vezi tu fiabilitate la Renault?( in afara de seria RS care e altceva decat ce face Renault in mod obisnuit, cunoscatorii stiu despre ce e vorba.)Astra asta sedan arata de 100 de ori mai bine decat orice Samsung Renault. Nu aducem in discutie Insignia sau altele, chiar frantuzoaice, vezi c5 sau 508 fratilor de la Peugeot. Asa ca decat sa postezi si sa te faci de ras mai bine stai la locul tau. Si app, la 12000 km la Renault incep greierii, la Opel nu am prea auzit asa ceva nici pe la 80000 km.Oare de ce? Nu cumva calitatea este diferita?Ca sa nu incepi cu comentariile aiurea...am Renault ca masina personala si stiu exact despre ce vorbesc.

  • >Ingerul Negru, miercuri, 06.06.2012 15:32

    si eu sunt papa pius de la roma :))

  • neolehel, miercuri, 06.06.2012 15:42
    @Ionut.M

    Cica : ,,daca vrei spatiu si fiabilitate si ceva stil, alegi Fluence,, Mai! Tu esti cu capu'?! Despre Renault poti spune multe,dar fiabilitatea nu e punctul lor forte! Ia intreaba niste detinatori de Clio,Laguna,etc. ce cred ei despre fiabilitatea franceza!Nu mai vorbi aiurea.

  • MSt, miercuri, 06.06.2012 16:12
    @>Ingerul Negru

    In cazul asta bine ai venit printre noi prea sfinte Fantoma!Un detinator de Renault Clio New Symbol ii sprijina pe @neolahel si @Ingerul Negru in ceea ce sustin despre Renault.Ca nu iti convine,asta e altceva.Si app, ia-ti un nickname nu le folosi pe ale altora sau cultura ta nu accepta altfel?Ma rog,incultura! Legat de Astra Sedan, in poze arata bine, dar de la poze la productia de serie e mult si cu siguranta se va renunta la anumite dotari din ratiuni financiare.Cum e o masina pentru "piete emergente", a se citi pentru cei saraci sau mai prosti decat ceilalti e de asteptat.Copiaza si Opel modelul Renault cu masini slabe calitativ pentru pietele est europene, africane sau sud americane.Fiabilitatea Renault este in urma rau fata de competitorii directi. Le place sau nu, asta e adevarul.Iar Astra sedan va intra pe o nisa de piata unde Renault avea clienti.Mda, pacat, iar vor pierde francezii.Trebuie sa fie clar tuturor, cu cat concurenta e mai acerba cu atat calitatea creste iar satisfactia clientului urmeaza acelasi trend.

  • MSt, miercuri, 06.06.2012 16:15
    Mai lipseste cineva

    Lipseste Carlos de aici, sa ne citeze din pliantele de la Renault, ca sunt extra-mega-ultra minunate si fara de cusur. Chiar imi lipsesc comentariile lui cu copy-paste din brosurile Renault si apoi jignirile impotriva celor care aveau obraznicia sa il contrazica desi oamenii aia aveau dreptate.Mda, ca sa vezi, am devenit masochist.Valeu..:)))

  • @Ingerul negru, miercuri, 06.06.2012 16:18

    Nu neg faptul ca Astra Sedan arata mai bine decat Fluence (chiar mult mai bine!) Pe de alta parte insa, nu poti spune ca Opel face masini bune- este totusi cea mai slaba marca germana. Ca orice marca de volum, Opel are si avantaje (design-ul fresh) si limite (motoare neeconomice si platforme tehnice slabe). Oricum, alegerea mea personala in clasa asta este alta si vad ca si cumparatorii europeni gandesc la fel- este cea mai vanduta masina din Europa in 2011.

  • cultura auto online, miercuri, 06.06.2012 16:24
    @neolehel (skinhead? parazitii? prea mult strica!) @MaStic

    Vad ca subiectul e aprins. Va simtiti amenintati? Care-i treaba cu Renault? Discutii generale despre masini poate purta si ultimul boschete scos din canalizare. Realitatea e mult mai complexa. Twingo, Clio, Megane, Laguna 3, Scenic sunt recunoscute ca masini fiabile si catalogate in studiile ADAC ca "excelente". Date verificabile. Mai putina fictiune si mai multa documentare pe viitor.

  • MSt, miercuri, 06.06.2012 16:42
    @(in)cultura auto online

    Stii cum e cu statisticile alea de le enumeri tu?Poti sa le iei si sa le arunci la gunoi ca sunt degeaba.Ai condus Megane sau Laguna facute pentru Romania?Nu mai zic de Symbol. Cred ca nu, ca altfel nu mai debitai asemenea ineptii. Daca nu as avea Renault acasa as zice, dar la cate probleme am avut si cu masina, in garantie inca, si cu service-urile minunate din Romanica in minunata capitala Bucuresti as mai zice. Si se pot proba, cu mailuri, facturi, memorii, sesizari, reconcilieri inainte de depunere dosar in instanta samd, nu asa, pe vorbe, ca tine si ca amicul Carlos care citea de prin pliante si poi copy si paste pe aici.Daca vrei sa aperi Renault incearca in alta parte si cu altii dispusi sa te asculte. Eu nu mai stiu cum sa scap de ea. Replica personalului de la service cand am ajuns cu ea pentru ca a luat foc in mers o garnitura :"Ce vrei dom'le, e Renault!".Adica e vina mea ca am luat-o de noua si nu mi-am vazut de drum, nu-i asa?Opel e peste Renault cu mult, nu mai discutam de asiatice. Mai nou coreenii vin tare si sa vezi ce distractie o sa iasa.

  • dan_grc, miercuri, 06.06.2012 17:05

    Asadar Fluence pe langa fiabilitate( poate ca asa e) are si stil? De unde le mai scoateti oameni buni? Astra are si-un interior mult mai oribil fata de Fluence? Se pare ca fanii Dacia/Renault devin cei mai fanatici dintre toti, cel putin la ce argumentatie au, si daca te gandesti totusi sa mai si lauzi anumite modele sau caracteristici, esti cam fals si "n-au nevoie de asa ceva" dar in acelasi timp toata lumea are ceva cu marca lor preferata, si ca sa citez un fan de la articolul cu posibila viitoare marca premium a lui Renault muriti de ciuda :)

  • VAG, miercuri, 06.06.2012 18:19

    Nu arata rau,totusi arata mai bine fratele de concern,Buick Verano.

  • slv83, miercuri, 06.06.2012 18:26
    Daaa!

    Frumoasa, echilibrata si bine calibrata!

  • CARLOS, miercuri, 06.06.2012 18:28
    aha ziceai de mine? despre renault:

    Baieti n-a spus nimeni ca segmentul nu-i aglomerat, insa la fel de adevarat e ca Megane are un raport pret/performante/calitate foarte competitiv. Golf, Astra, Focus sunt mult mai scumpe cu echipamente si performante similare. Oricum, Focusul de cand l-au americanizat, nu mai e un punct de referinta in materie de sportivitate. Iar Cruze hatchback si Seat Leon sunt mult prea kitchoase pentru a fi luate in calcul. C4 si 308 sunt inferioare Megane-ului ca performante. Puneti astea in balanta si veti vedea ca Megane e o oferta foarte buna.

  • dan_grc, miercuri, 06.06.2012 18:46

    @john "O stire pe sufletul meu! Muriti de ciuda sobolanilor! Renault are un aport deosebit in evolutia automobilului, dar ce sa le ceri la niste copii de 15 ani?" Deci in comentariul original nu cenzurati cuvantul SOBOLANI, dar intr-un citat il cenzurati, buna logica

  • Andy, miercuri, 06.06.2012 19:35

    Sunt de acord ca tripleta franceza (Renault, Peugeot & Citroen) a adus foarte mult automobilului in ultimii 100 de ani insa la capitolul fiabilitate doar Peugeot poate sa se ia de gat cu japonezii si nemtii. Ceea ce nu zic multi e ca majoritatea Renault-urilor de pe plaiurile mioritice sunt made in Turkey (Megane sedan, Fluence si Symbol reprezinta 70% din romburile de pe la noi) iar in Turcia se fac masini proaste. Am comparat Ford, Hyundai si Renault facute in Turcia fata de suratele produse in tarile de bastina (cand mi-au cazut prin maini) si calitativ (inclusiv chestii palpabile gen materialele si imbinarile bordului) sunt mult mai proaste (nu ca turcul ar lucra mai prost, insa e politica firmelor respective sa foloseasca componente mai proaste pentru ca sunt destinate pietelor emergente - ex URSS si Europa de Est-

  • lord, miercuri, 06.06.2012 20:21

    bai nene dar aici e vorba de opel astra sedan sau de renault??CA EU UnulL NU MAI INTELEG!!! ce v-o sta in gat marca renault la toti nu pot sa inteleg. Nu va place nu cumparati ...si Gata!!! Incep sa cred ca pe aceste situri sunt si scriu numai dealeri ai diverselor firme(atat de mare este inversunarea) Si, revenind , acest opel are potbagajul cam mic.....pentru mine cel putin, dar arata bine.

  • LauCalin, miercuri, 06.06.2012 21:23

    S-a pastrat bine designul lui Astra Hatchback, motiv pentru care arata bine. Mult mai bine decat a aratat Astra H Sedan. Cred ca e cel mai frumos sedan compact in acest moment.

  • apa plata mai, miercuri, 06.06.2012 22:20

    mari fraieri sunt astia care se obosesc sa le dea replica fanilor renault... si aici ma includ si pe mine cu acest post, dar care sper sa ii potoleasca pe fanii celorlalte marci ca oricum reno e mai buna ca o dacie si atat... poate doar fiat sa ai sa te oftici... in rest poti sa ai orice marca ca oricum e mai buna ca un reno cu materiale de capac de wc si greierasi. e ok, ai dat 12 mii pe un megane nou ca nu ai avut 15-16 mii pentru un golf,focus,308,astra, nu-i nimic rau in asta, atata dai atata face, la fel si cu fluence-ul dar sa mai si vii in floarea soarelui sa strigi cat de tare e reno doar pentru ca tu ai reno si rate inca 3-4 ani asta deja imi miroase a prostie crasa si meltenism pur romanesc... valabil si pentru restul cu alte marci, care le compara cu bmw-uri sau mai stiu eu ce.

  • apa plata, miercuri, 06.06.2012 22:22

    cu mentiunea ca nu sunt fan bmw, nu posed bmw si nici un il consider un etalon, am spus bmw pentru ca asta viseaza cei cu reno in general.

  • Carlos, miercuri, 06.06.2012 23:13

    Nu e cazul sa recurgi la impersonare. Nu voi mai da comentarii pe acest site pentru ca e multa prostie. Asta nu inseamna ca nu urmaresc stirile.

  • Eko, joi, 07.06.2012 00:00

    E foarte draguta, design echilibrat pare ca a fost gandita sa fie sedan nu ca au mai pus o bucata in spate. Aliura gen Focus sedan. Mai romanului ii trebuie o masina buna la toate, sincer am tot un sedan nu e Dacie si nah uite ca s-a nimerit sa trebuiasca sa merg su sacii de porumb la moara. Si ce? Fiecare face ce vrea cu masina lui.

  • GTS, joi, 07.06.2012 01:52

    arata superb si pentru cei de mai sus fluence abia abia deca il poti compara tras de par cu un chevrolet cruze, dapoi cu astra sedan . voi ati luat-o chiar asa rau pe aratura ? astra sedan arata si sunt sigur ca e mai buna decat jetta .

  • fan opel, joi, 07.06.2012 07:53

    opel Astra e mai bun si decat S Class!!!!!!!!!

  • MSt, joi, 07.06.2012 08:00

    @CARLOS:De data asta nu am ce reprosa comentariului tau.Daca esti acelasi Carlos de la comentariile cu Renault atunci "transformarea" ta chiar ma impresioneaza.Sincer, BRAVO!Un comentariu pertinent, lipsit de jigniri, direct si cu o constatare pe care o sustin cu tarie si eu: Focusul nu mai e ce a fost!O manuta verde de la mine! Bafta!

  • tragico-comic, joi, 07.06.2012 08:45

    e clar, daca a ajuns un mascarici de 14 ani precum chuck norris sa dea tonul discutiilor, ati ajuns la un IQ subunitar...

  • Max, joi, 07.06.2012 09:55

    Astra e o masina super. Orice s-ar spune. Nivelul de calitate la interior e cam la fel cu VW.

  • Samba, joi, 07.06.2012 15:23

    Tot degeaba daca nu mai e produsa in Germania.In ziua de azi marcile germane nu mai sunt ce erau odata,am vazut si am auzit foarte multe zvonuri ca ar avea piese de la cehi,cam ca la Skoda.Iar din cate siu eu ,mai erau zvonuri precum ca vechiul Opel Signum avea sasiu produs la o frabrica din turcia,asa ca ''not is manufactured in germany''.Dati like ,ca tocmai am dezvalui un adevar.

  • Adi, joi, 07.06.2012 16:31

    Prea scump si prea neimpresionant; Cum zicea si cineva mai sus, sedan-urile din clasa compacta sunt un fel de experiment nereusit...prea mari pentru oras - prea mici pentru vacanta/bagaje - un fel de masina pentru cei care nu au avut bani pentru ceva din clasa medie... Se vede clar ca sunt facute special pentru est-europeni, care nici nu au bani pentru 2 masini de familie, insa nici nu sunt cu adevarat pragmatici. Oricum ai da-o, daca nu e ceva sportiv, sedan-urile astea arata ca naiba: nu poti compara Focus cu Mondeo, Fluence cu Laguna, Astra cu Insignia, Jetta cu Passat ori Corolla cu Avensis; poate cel mai reusit model este Octavia - insa e o Skoda si nu are acelasi rafinament si dinamica ca si VW, desi se apropie ca si pret. Mai sunt sedanurile de la Mazda, Subaru si (poate??) Honda care au asa, o alura sportiva...adica un sedan de dragul design-ului, fara vreo pretentie ca ar fi masina "de familie"...niste masini oarecum oneste in conceptie. Insa, desi nu e chiar in clasa compacta, Logan este un "sedan" foarte reusit si foarte bine mulat pe Romania...ieftin, incapator si merge destul de ok (parca are portbagaj mai mare decat Insignia si alte cateva din clasa medie). Daca e sa mergi pe clasa compacta, atunci ori hatchback, ori SW/break...poate chiar si un monovolum pentru o familie... iar daca chiar vrei sedan neaparat, atunci clasa medie este alegerea fireasca si de bun simt: Mondeo, Passat, Insignia, Seria 3, C-Klasse, Audi A4, Laguna, 508, C5, Accord, Avensis, Mazda 6...

  • Samba, vineri, 08.06.2012 09:55

    @fan opel>>Opel Astra e mai bun si decat trabant-ul!!!!!

  • Superi tari Opel-urile, duminică, 10.06.2012 11:15

    hooo>Deabia astept sa o cumpar si sa o distrug.cum am facut cu restul Opel-urilor>Intr-un fel masinile astea germane nu prea rezista la distrugeri ,fata de cele japoneze,da imi place ca ari cu ele tata.cate Opeluri Astra din 98-97,nu am distrus yo,poi peste 10 ani cand se va ieftini si modelul aparut acum >il voi cumpara la mana a doua si il voi rupe cum am facut si cu cele precedente.>Inca un sfat pentru nemti.Puneti mana si produce masini mult mai fiabile si mai rezistente,pentru fani asa ca mine,ca am observat ca de la o mika busitura cu viteza de 70 km/h nu mai porneste,devin casante.Poi am testat acum 4 ani o Toyota Corolla si era saraca de ea avariata rau si tot pornea,am intrat in dune de nisip cu ea mergeam prin stufarisuri cu scutul atarnat,si rezista mult mai bn decat o masina germana.Hai ca v-a ajuns cat v-am povestit.

  • zurzu-zurzu, sâmbătă, 21.07.2012 11:57

    Am citit si eu aici ce au scris altii si fara a avea pretentia ca Opel e cea mai tare masina din parcare,va spun ca e foarte fiabila.In prezenta marca germana sub dominatie americana a crescut foarte mult in calitate si fiabilitate,iar motoarele rivalizeaza cu cele mai bune dupa piata.Interesente sunt discutiile,unde am vazut ca unii sunt foarte inversunati pe o anumita marca,altii pe un anumit model din gama nei firme constructoare de masini.Personal cred ca fiecare isi cumpara masina in functie de ce iisi doreste,ce ii trebuie,cu arata si mai ales cati bani are in buzunar.Acest astra fiind in clasa H orice s ar zice a,adica sub clasa compacta ,deci sub Insigna e nrmala sa nu intruneasca toate laudele ,dar cred ca merita o atentie sporita pt ca la 20 mii euro cu pachetul generos,merita.E o msina fiabila,araoasa,clitativa si din cauza asta cred ca vor fi foarte multi interesati de ea,mai ales ca e marca germana.Sincer nici marca cea mai cumparata in europa si ma refer la VW nu a rupt gura targului cu niste modele de ti ia ochii,din contra Pasatul e o evolutie nu o revolutie,Golf la fel si Jetta cu un deign deloc inovator nu a omorat privirile,basca ca nu stiu din ce cauza lumea are probleme cu ele,spun asta pentru ca stiu.Opel e recomandarea mea,pentru a are pret bun,calitate,design placut,peste ajoritatea modelelor din claseledin care fac parte si moatoare fiabile,rezistente ,chiar daca sunt facut in Cehia cum spunea cineva aici.Nu ,opel astra e facut in Plonia la Katovite si e un model foarte reusit,asta fara a fi partinitor.