Viitorul Mazda RX-8 se va naşte din conceptul Shinari

Publicat vineri, 08.10.2010 17:48 de Bogdan Mirică

Noua generaţie a modelului Mazda RX-8 va fi de fapt versiunea de serie a conceptului Shinari. Modelul sportiv va adopta sub capotă chiar şi un motor diesel.

În următoarea perioadă, Mazda îşi va concentra atenţia asupra noii generaţii RX-8, modelul sportiv devenit iconic pentru constructorul japonez. Urmaşul actualului RX-8 va fi de fapt versiunea de serie a conceptului Shinari şi implicit primul exponent în producţie al noului limbaj de design Kodo. Treptat, liniile vor fi preluate şi de celelalte modele ale gamei Mazda.

În premieră pentru istoria modelului, noua generaţie va adăposti sub capotă şi un motor diesel de tip Wankel. Versiunea de top va fi însă asigurată de o unitate rotativă pe benzină Renesis 16X, dispus să transmită roţilor până la 300 de cai putere şi să propulseze sportiva de la 0 la 100 de km/h în mai puţin de 5 secunde.

Anul viitor, în gama Mazda îşi va face loc şi noua generaţie de motoare Sky, diesel şi benzină, caracterizate de un consum redus de combustibil şi emisii conform normelor de poluare Euro 6. Crossover-ul CX-7 va fi primul model sub capota căruia vor debuta motoarele Sky, urmat la scurt timp şi de berlina Mazda6. În cazul lui CX7, consumul va scădea cu 10 procente, în timp ce Mazda6 va înghiţi cu 15% mai puţin combustibil.

Unitatea pe benzină Sky de 2.0 litri şi 165 de cai putere se laudă deja cu un consum mediu de 5.6 litri şi o valoare a emisiilor de 130 g/km, mulţumită injecţiei directe. La rândul său, propulsorul diesel Sky promite un consum mediu de numai 4 litri/100 de km şi emisii de 105 g/km.

Motoarele Sky vor fi adaptate un an mai târziu, în 2012, platformei noi pe care va fi lansat noul Mazda6. Inginerii lucrează în prezent la reducerea substianţială a masei platformei, pentru ca în final această să cântărească cu 600 de kilograme mai puţin decât actuala, adică aproape 30%.

Mazda nu va abandona nici proiectul care prevede lansarea unui vehicul hibrid în 2013, proiect în care a investit până în prezent aproape 900 de milioane de euro.

via | autoblog

  • Stanila, vineri, 08.10.2010 17:57

    daca ar fii aurie as cumparao pe loc

  • suca, vineri, 08.10.2010 18:04
    lasa-ne, lasa-ne!

    Mai Stanila, tu uneori chiar esti funny cu infantilismul asta al tau. Ce-i mai nasol ii ca esti crunt de penibil...:-((

  • off, vineri, 08.10.2010 18:15
    of mai Stanila

    saraca limba romana

  • Lucian, vineri, 08.10.2010 18:46
    Foarte interesant va fi motorul Wankel diesel si la ce turatii va functiona !

    Noutatea principala va fi motorul Wankel diesel dezvoltat de Mazda si care se anunta foarte competitiv atat la capitolul performante cat si al emisiilor . In anii 60 si Rolls-Royce dezvoltase un motor Wankel diesel ( http://www.der-wankelmotor.de/Motoren/Rolls-Royce/rolls-royce.html ) .

  • rzv, vineri, 08.10.2010 18:58
    OTTO

    toti au dezvoltat un nastfel de motor DAR au ajuns la concluzia ca e o mizerie :: consum mare si cea mai mare proble ma fiabilitatea.As astepta mai degraba un benzinar 4cilindri super tare pe RX8

  • isa, vineri, 08.10.2010 20:14
    ?

    sa presupunem ca va arata aproape asa , cred ca poate concura cu porsche (panarama)

  • bernd, vineri, 08.10.2010 23:29
    rx9

    Linia exterioara e superba, insa 300 CP mi se par putini, fata de cei 331 ai lui Nissan 370Z, concurentul sau direct(poate Mazda va fi insa mai usoara , adoptand din nou caroserie din aluminiu). Foarte interesant va fi si consumul de benzina, care la actualul RX8 e undeva la 15l media.Tinuta de drum ar trebui sa fie exceptionala, avand in vedere dispunerea maselor si compactitatea rotativului. Pacat ca la noi va fi incadrat la 3200cmc...

  • rzv, sâmbătă, 09.10.2010 09:47
    motor

    daca ar avea motorul de pe megane 3 rs ala 2.0benzina 250-300cp ar fi super ok masina. Ce se caciulesc cu motorul asta

  • bernd, sâmbătă, 09.10.2010 12:51
    @rzv

    Rotativul 13B Renesis de pe Rx8 s-a dovedit f fiabil daca a fost intretinut corespunzator(in SUA sunt masini care ausi 300.000km), dar majoritatea celor ce si-au luat RX-8 in Ro l-au luat pt fite, n-au tinut cont de pretentiile unui astfel de motor(consum de ulei, procedura speciala de oprire, bujii speciale etc) si astfel, in 40-50.000km motorul s-a stricat.

  • xxx, luni, 11.10.2010 14:21
    poze

    mai multe poze: http://www.rx8blog.com/shinari-concept-new-mazda-rx8/