Viitorul Mazda RX-7 va avea un motor rotativ de 300 de cai
Ultimele informaţii din curtea Mazda asigură fanii modelului RX-7 de existenţa unui nou motor rotativ sub capota viitoarei generaţii a modelului sportiv. Acesta ar urma să aibă aproximativ 300 de cai putere.
Mazda se pregăteşte să aducă pe piaţă în curând un nou succesor pentru sportivul RX-7. Nimic nou până aici. Surpriza vine însă sub capota, unde japonezii pregătesc o nouă generaţie de motor rotativ, disponibilă in versiune diesel şi benzină.
Noua tehnologie, care se doreşte a fi implementată odată cu noua generaţie a sportivei, promite un consum de carburant mai mic şi o rectificare a consumului de ulei. Inginerii niponi lucrează însă la o combinaţie perfectă in materie de consum, emisii si putere, doar cea mai viabilă variantă urmând să fie acceptată de consiliul de conducere.
In stadiul actual, unitatea rotativă pe care o pregăteşte Mazda ar urma să ofere viitorului RX-7 o putere totală de aproximativ 300 de cai, adică suficient pentru ca timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h să scadă sub cinci secunde.
Surse din interior au declarat ca departamentul de cercetare şi dezvoltare al japonezilor a invitat mai mulţi clienţi să testeze o serie de prototipuri, echipate cu versiunea actuală a motorului rotativ, pentru a obţine reacţii la cald, cât mai obiective.
Ideea unui model sportiv, propulsat de un motor rotativ, a fost promovată de divizia americană a constructorului japonez, care a condus un studiu pentru a vedea poziţia publicului faţă de ideea unui motor de acest tip. Rezultatul a fost surprinzător, majoritatea celor intervievaţi fiind pentru dezvoltarea unei noi generaţii, mai performante.
Se pare că dacă nu ar fi fost inregistrată o asemenea cerere din partea publicului de peste Ocean, oficialii niponi ar fi abandonat ideea unui nou motor rotativ.
via - autocar
RX-7 cu motor wankel-diesel? sunt tare curios si de pret, pentru ca il incadra undeva sus... unde domina motoarele otto.