Viitorul Giulia este esenţial pentru viitorul mărcii Alfa Romeo

Publicat joi, 27.05.2010 14:37 de Sebastian Toma

Deşi este la aproape 17 luni distanţă de lansarea pe piaţă, Alfa Romeo Giulia este un model esenţial pentru viitorul marcii din Milano. Acesta va fi rivalul direct al lui BMW Seria 3, cu performanţe comparabile şi spiritul latin caracteristic modelelor Alfa.

Înlocuitorul lui 159, intitulat sugestiv Giulia, va fi vârful de lance al vânzărilor Alfa Romeo pe viitor. Modelul va trebui să se lupte cot la cot cu BMW Seria 3, Audi A4 şi Mercedes-Benz C-Klasse şi ar trebui să atragă un număr important de clienţi. Odată cu lansarea lui MiTo şi debutul iminent al lui Giulietta, cei de la Alfa Romeo se pot concentra din plin pe dezvoltarea noului Giulia, care trebuie să fie mai competitiv şi mai bun ca niciodată. Totodată, calitatea acestui model trebuie să se ridice la un nivel cel puţin la fel de ridicat precum cel oferit de 159, a cărei creştere în materie de fiabilitate a fost recunosută la nivel internaţional, totul având loc după schimbarea conducerii Alfa Romeo în 2005.

Viitorul Alfa Romeo Giulia este dezvoltat pe o versiune cu ampatament mărit a platformei lui Giulietta. La rândul său, Giulietta este bazată pe noua arhitectura Compact Global Modular Arhitecture a celor de la Alfa Romeo şi poate folosi fără probleme noile tehnologii ale Fiat Powertrain Technologies, cum ar fi motoarele Multiair şi transmisiile cu dublu-ambreiaj. Aceste noutăţi tehnologice ar trebui să îi aducă pe cei de la Alfa Romeo la un nivel extrem de apropiat de concurenţă şi să provoace o furtună impresionantă în segmentul premium al clasei în care luptă acest model.

Deşi platforma lui Giulia nu va fi cea mai uşoară din segment, circa 90% din structura sa este formată din materiale extrem de rezistente ce vor oferi o rezistenţă torsională mare şi capacităţi deosebite în materie de manevrabilitate. Suspensia faţă va fi de tip MacPherson cu două braţe şi este realizată integral din aluminiu, în timp ce suspensia spate va fi superioară actualei soluţii Multi-Link, care lasă de dorit în materie de rezistenţă la forţele care apar în viraje. Totodată, Giulia va fi echipată cu sistemul DNA de control al amortizoarelor, direcţiei, motorului şi suspensiei, pentru a oferi mai multe setări de comportament ale acestui model.

Amortizoarele lui Giulia sunt realizate împreună cu specialiştii de la Koni, iar 15 ingineri de la Alfa Romeo lucrează doar la software-ul de control al unui sistem opţional de suspensie activă. Opţional, Alfa Romeo Giulia ar putea fi echipată cu un diferenţial faţă Q2 controlat eletronic sau chiar şi cu un sistem de tracţiune integrală.

Totodată, gama de motorizări a acestui model va fi cea mai modernă din clasa sa, urmând să ofere între 118 şi 168 CP din unităţi supraalimentate de 1.4 litri, dar si 104, respectiv 168 CP din unităţi diesel de 1.6 litri, precum şi alte motoare ceva mai mari cu performanţe deosebite – vezi propulsoarele TBi de 1.750 cmc cu injecţie directă ce oferă între 200 şi 235 CP. Gama de motorizări diesel va fi şi ea mai bogată, urmând să fie implementate mai multe unităţi ce vor furniza până la 250 CP.

Via | Autocar

  • firestarter, joi, 27.05.2010 16:35

    Din ce stiu, la gama de motorizari s-ar putea adauga un V6 Pentastar de origine Chrysler, modificat de FPT cu chiuloase cu sistem Multi Air si cu biturbo. Deocamdata insa sunt doar zvonuri. La Alfa Club avem pe undeva niste imagini cu schitze de interior pentru Giulia dezvoltate de proaspat ingropata casa Giugiaro. Deci daca pana acum 2 luni aveam niste referinte despre ce se va intampla cu acest model, astazi la capitolul design totul pare incert.

  • valentin, vineri, 28.05.2010 13:16
    Giulia

    Conceptul Pandion mi se pare cel mai Demn de a urma lui 159