Viitorul Ford Focus RS ar putea fi hibrid
Viitoarea generaţie a lui Ford Focus va avea şi o versiune RS hibridă. Pe lângă performanţele deosebite, noul model va avea emisii semnificativ reduse faţă de generaţia precedentă.
Ford ar putea dezvolta şi o versiune RS a viitorului Focus, deşi aceasta nu a fost anunţată inţial. Mai mult decât atât, modelul ar putea fi un hibrid echipat cu un motor electric ce angrenează roţile din spate, oferind astfel un sistem de tracţiune integrală la nevoie şi un consum mai redus de carburant. În cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an, Derrick Kuzak – responsabilul pentru dezvoltarea globală a mărcii Ford, a confirmat faptul că Ford va construi o versiune de performanţă a viitorului Focus care va fi disponibilă la nivel global. Nu este foarte clar dacă versiunea de performanţă este ST-ul anunţat ieri sau dacă Ford va crea şi o versiune RS a viitorului Focus.
În primă fază, vorbim de un motor Ecoboost de 2.0 litri care va fi asistat de un motor electric. Puntea spate îşi va păstra configuraţia Multilink, singura problemă urmând să fie implementarea bateriilor şi a motorului electric fără a elimina bancheta din spate şi spaţiul din portbagaj. Utilizarea unui motor electric pentru angrenarea roţilor spate ar putea duce şi la dezvoltarea unui full hibrid, care ar aduce numeroase beneficii în rândul clienţilor Ford. Taxele aplicate unui hibrid sunt semnificativ mai mici decât cele aplicate unui hot-hatch, ca să nu mai vorbim de beneficiile aduse de un sistem de tracţiune integrală.
Motorul Ecoboost de 2.0 litri ar trebui să ofere peste 300 CP, în timp ce motorul electric va furniza o putere semnificativ mai mică. Ford are un sistem de propulsie hibrid pentru versiunea americană a lui Fusion care ar putea fi adaptat pentru Focus, dar acest lucru implică modificări serioase. Sistemul hibrid de pe Ford Fusion este compus dintr-un propulsor de 2.5 litri de 156 CP şi de un motor electric de 191 CP. O altă problemă pentru cei de la Ford ar fi legarea viitorului RS de performanţe pe pista de concurs, element esenţial pentru „credibilitatea” unui model sport.
Via | Autocar