Viitorul Citroen C1 va fi mai mare şi mai îndrăzneţ
Urmaşul actualului Citroen C1 va debuta în 2012. Modelul va avea aceeaşi platformă cu Peugeot 108 şi Toyota Aygo şi va deveni mai mare, iar design-ul va fi mai îndrăzneţ.
Cea de-a doua generaţie a lui Citroen C1 va fi mai mare şi mai agresivă, spun englezii de la Autocar. Design-ul va fi inspirat din aspectul modelelor din noua gamă DS, iar unele elemente de la actualul model vor fi păstrate şi pentru cea de-a doua generaţie. În timp ce uşa hayon-ului rămâne identică cu cea folosită de actualul C1, montanţii C vor realiza o formă specială şi se vor uni într-un spoiler spate. Pentru a acoperi lipsa lui C2, modelul C1 va deveni mai mare şi va fi bazat pe platforma menţionată anterior.
Viitorul Citroen C1 va fi mai lung cu aproximativ 15 centimetri decât actualul model, ceea ce îl va transforma într-un rival pentru Renault Twingo. Concernul PSA Peugeot-Citroen îl vede pe Twingo ca un competitor de top al segmentului său şi consideră că noua versiune a lui C1 ar trebui să surclaseze modelul Renault din toate punctele de vedere. La fel ca până acum, Citroen va împărţi platforma tehnică a lui C1 cu Peugeot şi Toyota. Parteneriatul dintre cele trei mărci va naşte trei modele cu platforma tehnică şi motoarele identice, diferenţele fiind legate de estetică şi de preţ.
Inima noului C1 va fi un motor cu trei cilindri de 1.0 litri şi 75 CP. Ulterior, cei trei producători vor realiza şi o versiune 1.2 THP de 135 CP. Noile propulsoare vor fi fabricate la uzina din Douvrin, în care francezii de la PSA vor investi 175 de milioane de euro. Fabrica va furniza 320.000 de unităţi pe an începând cu 2013. Citroen C1 este del mai bine vândut din trio-ul format de el, 107 şi Aygo. În timp ce japonezii de la Toyota au vândut 8.000 unităţi Aygo în Franţa în primele 9 luni ale anului, Citroen a vândut 24.000 unităţi C1 în aceeaşi perioadă.
Deşi noul C1 nu va excela în materie de dotări premium, preţul modelului nu va fi extrem de scăzut. Anumite trăsături de design vor fi preluate de la conceptul C-Cactus prezentat la Frankfurt în 2007. Ulterior, francezii ar putea realiza o versiune DS a lui C1, care va avea un nivel de echipare deosebit şi un aspect special. Sunt şanse mari ca versiunea respectivă să fie singura care beneficiază de motorul 1.2 THP de 135 CP.
Via | Autocar