Viitorul BMW M5 va renunta la motorul V10 pentru V8
Marca germana BMW este nevoita sa faca unele compromisuri in vederea respectarii normelor de poluare.
Norbert Reithofer, CEO BMW, a declarat in trecutul apropiat ca motorizarile viitoarelor modele bavareze vor avea o capacitate mai redusa, in scopul reducerii consumului si a emisiilor de bioxid de carbon.
Se pare ca aceasta noua ideologie va afecta si modelele diviziei M, cele mai performante din gama marcii bavareze.
Astfel, surse apropiate situatiei, au dezvaluit in presa ca viitoarea generatie a modelului M5, asteptata in 2011, va fi motorizata de un twin-turbo V8, in locul propulsorului V10 natural aspirat, anuntat pana in prezent.
Aceeasi sursa a confirmat ca motorul supraalimentat V8 de 4.4 litri cu 400 CP, prezent pe noul X6, este extrem de performant si fiabil, anuntandu-se ca o alternativa de top pentru viitor.
In conditiile viitoarelor norme de poluare, aplicabile in Uniunea Europeana din 2012, BMW este fortat sa renunte la celebrele motoare dezvoltate sub divizia de performanta M.
Via | MotorAuthority