Viitorul BMW M3 va dezvolta 445 CP
Motorul viitorului Seria 1 M va fi instalat şi pe viitorul M3 F30 într-o versiune îmbunătăţită. Potrivit unor surse, propulsorul turbo cu şase cilindri în lini va furniza aproximativ 445 CP.
Potrivit unor surse, motorul N54B30T0 al celor de la BMW va furniza 445 CP. Unitatea respectivă va echipa atât viitorul BMW M3 F30, cât şi noul Seria 1 M. În timp ce motorul care va echipa Seria 1 M va devolta 340 CP, propulsorul viitorului M3 va avea acelaşi bloc motor şi aceleaşi componente de bază, dar va furniza peste 100 CP în plus. Utilizarea motorului respectiv în două versiuni de putere le-ar oferi celor de la BMW o reducere a costurilor de producţie şi dezvoltare, investiţia urmând să se amortizeze mult mai rapid, iar clienţii ar avea garaţia performanţei dacă ar opta pentru un kit de tuning aftermarket.
Bulgarii de la Automedia.bg susţin că electronica va face principala diferenţă dintre cele două unităţi, iar ipoteza este plauzibilă. Este suficient să analizăm sistemul Valvetronic, care se ocupă cu reglarea admisiei de aer în cilindri şi să luam în calcul sistemul de injecţie directă de mare presiune al celor de la BMW şi putem concluziona că o fuziune a celor două tehnologii poate să facă o diferenţă semnificativă în modul de funcţionare al unui motor. Cel mai interesant element al acestui motor este faptul că ambele versiuni de putere vor beneficia de cele două tehnologii, iar diferenţa va fi făcută de configuraţia electronică şi de mici artificii tehnice sub capotă. Sunt şanse ca M3 să aibă o altă turbină pentru a furniza un nivel superior de performanţă.
Viitorul BMW M3 va renunţa în premieră la configuraţia aspirată şi, totodată, la motorul V8 de 4.0 litri şi 420 CP utilizat de generaţia actuală. Cel puţin parţial, BMW se întoarce la "rădăcini”", utilizând din nou un motor cu şase cilindri în linie, dar apelând la supraalimentarea cu o turbină pentru a obţine un plus de performanţă. Deşi vor avea acelaşi motor, preţul celor două modele va fi complet diferit – Seria 1 M având scopul de a atrage clienţi noi, în timp ce M3 F30 se va lupta cu rivalii săi tradiţionali şi va încerca să le facă cu ochiul clienţilor tipici de M3.
Via | Automedia.bg
BMW e pe departe cel mai bun producator de motoare :D