Viitorul BMW M3 va dezvolta 445 CP

Publicat joi, 25.11.2010 14:08 de Sebastian Toma

Motorul viitorului Seria 1 M va fi instalat şi pe viitorul M3 F30 într-o versiune îmbunătăţită. Potrivit unor surse, propulsorul turbo cu şase cilindri în lini va furniza aproximativ 445 CP.

Potrivit unor surse, motorul N54B30T0 al celor de la BMW va furniza 445 CP. Unitatea respectivă va echipa atât viitorul BMW M3 F30, cât şi noul Seria 1 M. În timp ce motorul care va echipa Seria 1 M va devolta 340 CP, propulsorul viitorului M3 va avea acelaşi bloc motor şi aceleaşi componente de bază, dar va furniza peste 100 CP în plus. Utilizarea motorului respectiv în două versiuni de putere le-ar oferi celor de la BMW o reducere a costurilor de producţie şi dezvoltare, investiţia urmând să se amortizeze mult mai rapid, iar clienţii ar avea garaţia performanţei dacă ar opta pentru un kit de tuning aftermarket.

Bulgarii de la Automedia.bg susţin că electronica va face principala diferenţă dintre cele două unităţi, iar ipoteza este plauzibilă. Este suficient să analizăm sistemul Valvetronic, care se ocupă cu reglarea admisiei de aer în cilindri şi să luam în calcul sistemul de injecţie directă de mare presiune al celor de la BMW şi putem concluziona că o fuziune a celor două tehnologii poate să facă o diferenţă semnificativă în modul de funcţionare al unui motor. Cel mai interesant element al acestui motor este faptul că ambele versiuni de putere vor beneficia de cele două tehnologii, iar diferenţa va fi făcută de configuraţia electronică şi de mici artificii tehnice sub capotă. Sunt şanse ca M3 să aibă o altă turbină pentru a furniza un nivel superior de performanţă.

Viitorul BMW M3 va renunţa în premieră la configuraţia aspirată şi, totodată, la motorul V8 de 4.0 litri şi 420 CP utilizat de generaţia actuală. Cel puţin parţial, BMW se întoarce la "rădăcini”", utilizând din nou un motor cu şase cilindri în linie, dar apelând la supraalimentarea cu o turbină pentru a obţine un plus de performanţă. Deşi vor avea acelaşi motor, preţul celor două modele va fi complet diferit – Seria 1 M având scopul de a atrage clienţi noi, în timp ce M3 F30 se va lupta cu rivalii săi tradiţionali şi va încerca să le facă cu ochiul clienţilor tipici de M3.

Via | Automedia.bg

  • aaa, joi, 25.11.2010 16:12
    super engine

    BMW e pe departe cel mai bun producator de motoare :D

  • Alex, joi, 25.11.2010 21:49

    Din 6 linie atata putere ??!!! Bravo BMW. Oricum M3 actual este prea tare, s-a batut cu toti si a castigat. BMW = Putere = Sportivitate

  • Razvan, joi, 25.11.2010 23:27

    Ar fi pacat sa renunte la v8 ... suna mult mai frumos decat un v6

  • Max, vineri, 26.11.2010 00:50

    Ma bucura faptul ca in urmatorul M3 nu o sa mai fie V8-ul din actualul model, care este mai mult un 'muscle car' decat o masina europeana.

  • Bmw, vineri, 26.11.2010 06:55
    @audi

    Draga Audi am auzit ca doriți sa peeluati poziția de lider mondial Premium de la BMW , sa incepeti sa faceți si voi motoare puternice de 3.0litri si 445 hp si atunci o sa bateti la poziția BMW-ului... Motoarele de BMW dau randament si la zona Rosu a turometrului pe când motoarele voastre se inneacA. 50 de premii la internațional engine of The year nu au fost castigate pe un sac de cartofi dar pe performanta si tehnologie. ASA ca drumul spre numArul 1 mondiala e lung si când ai un rival precum sunt Bavarezii e aproape imposibil sa-i detronezi...

  • AdrianosFidi, vineri, 26.11.2010 09:32
    @Alex

    RS5 a batut "la mustata" M3

  • stefan, vineri, 26.11.2010 11:43
    @bmw

    vezi ca audi a scos 340 de cai dintr-un motor cu 500 cc mai mic si cu un cilindru in minus...asa ca nu mai ridica in slavi bmw ca nu are cel mai perfect motor din lume...

  • stefan, vineri, 26.11.2010 11:52
    ...

    oricum...parerea mea e ca marca cu cele mai calumea motoare e honda...2.0 aspirat natural si 200 de cai...turatii inalte...

  • Octavian, vineri, 26.11.2010 15:09

    din cate stiu audi quattro din 1984 cu motor de 2.1 avea 340cp. S3 2.0t 265CP Asa a nu vorbiti prostii daca nu cunoasteti detalii. Oricum sunt curios cati din cei cu bmw care tot activeaza aici cu care de care comment-uri au mai mult de 318 sau fie.....320i(d)

  • xxx, vineri, 26.11.2010 15:23

    @Octavian. Ai dreaptate, audi avea motoare cu raport cp/litru chiar mai bun ca bmw pe anumite segmente, dar asta datorita faptului ca erau turbo. Pe motoare aspirate , suprematia a detinut-o BMW. De curand Audi a scos si vor scoate niste motorizari super. Audi S4 : 333cai din 3.0 litri bi-turbo (mai bun ca 335i, dar similar cu 335is), oricum bmw pune mai bine puterea jos. noul Audi S8 - va avea 600cai dintr-un v10 biturbo. Audi RS5- V8 aspirat cu raport cp/litru mai bun ca m3, dar performante similare. Noul diesel anuntat 3.0 litri biturbo undeva la 290 cai, oricum va fi mai slab ca 335/535d, ps.: Sunt posesor de bmw (350 cai:P)

  • Vlad08, vineri, 26.11.2010 15:37
    @Octavian

    Eu de exemplu am un BMW 525 D din 2003,asta nu imi da dreptul sa comentez,sau n-am inteles bine? Trebuie sa avem M3 sau vreun Audi RS ca sa ne dam cu parerea pe aici? Si ca sa fiu putin subiectiv,da, BMW face motoare mult mai bune si mai performante decat Audi plus tractiunea spate care iti da alt feeling si nu poti simti ce inseamna asta pana nu conduci asa ceva.Audi are atuurile lui.Este elegant,poate mai rafinat si din cate am observat are materiale mai bune la interior fata de BMW.Dar nu compara motoare si tinuta de drum fiindca n-are rost.Scrie pe youtube BMW vs Audi in ce variante vrei tu,M,RS si o sa vezi ce zic expertii,nu noi astia care ne laudam cu "318 sau fie...320i(d)" asa cum zici tu

  • Octavian, vineri, 26.11.2010 16:47

    @xxx - Felicitari pentru poneii de sub capota :D Legat de suprematia la motoare aspirate....parca nu Honda era cea care avea suprematia? 120cp/L Bmw are perdere mai mica la transmisie decat audi pe motiv ca audi e quattro. @Vlad08 consider ca toata lumea are dreptul la comment. Dar sper ca recunosti si tu ca sunt multi care au comment-uri absurde. Oricum 525 nu e 318 :P Sunt de acord si cu ceea ce zici tu in acelasi timp. Sasiul celor de la bmw e perfect echilibrat. Dar la masini de calibrul m3, rs4, c klass amg e asa mica diferenta ca soferul conteaza mai mult. Avantaje si dezavantaje....si gusturi

  • Vlad08, vineri, 26.11.2010 19:48
    @Octavian

    Iti dau dreptate referitor la ce ai spus.Si eu cred ca daca ai banii aia pt un M,AMG sau RS conteaza foarte mult cum te simti in fiecare,vb ta gusturi diferite.La o suma atat de mare pe care o platesti nici unu din modele sunt convins ca nu te dezamageste.

  • Esan, vineri, 26.11.2010 21:03

    Si eu detin un 318d, care a costat aprox 37000 euro, am si eu dreptul sa vb aici, sau trebuie sa detin un Audi 3.0 TDI, ca poate asa fac si eu parte din grupul "romanilor inteligenti si multumiti de ei",ce zici? Apreciez mai mult motorul 2.7 TDI, dar asta nu inseamna ca e o capodopera, in schimb daca ne uitam in curtea BMW observam o mare diferenta, deloc sesizabila pt cei "smecheri" ca voi, de unde o scoateti voi ca audi scoate motoare mai bune ca BMW, nu stiu... dar un singur lucru e clar aici, eu cred ca am mai multe de adaugat decat multi de aici, dar ma rog, fiecare cu parerea lui. Acum, haideti sa nu mai prostim lumea, in acelasi timp ne mintim pe noi cand sustinem ca Audi face motoare, e usor exagerata afirmatia, atata timp cat ele se produc sub sigla VW! On-topic: Ma mir, dar parca tot voi,AM, sustineati intr-o stire ca BMW se va da pe V6? Daca viitoare generatie 3er, va detine motorul L6, ce model va avea V6? nu mai inteleg nimic