Viitorul BMW M3 ar putea avea un motor V6

Publicat luni, 23.05.2011 17:58 de Sebastian Toma

O sursă citată de M3Post sugerează faptul că BMW ia în considerare dezvoltarea unui motor V6 turbo pentru viitoarea generaţie lui M3. Motorul va echipa şi viitoarele Z4 M şi X3 M.

Viitoarea generaţie a lui BMW M3 este la trei ani distanţă de la debut, iar modelul ar putea fi echipat cu o motorizare atipică pentru marca din Munchen. Potrivit celor de la M3Post, BMW are patru opţiuni de motorizare, dintre care trebuie să aleagă o soluţie optimă. Fiecare dintre cele patru opţiuni are deja un prototip, iar inginerii BMW le testează pe toate patru pentru a găsi cea mai bună variantă atât pentru marcă, cât şi pentru fani. Oficialii mărcii BMW au refuzat să confirme sau să infirme existenţa prototipurilor respective.

BMW pregăteşte o versiune M a lui Z4 şi a lui X3, iar ambele vor folosi motorul viitorului M3

 

Prima variantă ar fi o versiune biturbo a lui S65B40, actualul motor V8 care intră în echiparea lui BMW M3 E92. Supraalimentarea propulsorului ar fi o evoluţie oarecum logică şi ar avea costuri rezonabile de dezvoltare. În plus, arhitectura ar fi deja testată de mii de proprietari de M3, iar fiabilitatea unităţii ar fi deja dovedită. Propulsorul respectiv a primit şi câteva distincţii la "Motorul Anului" în versiunea aspirată, iar modificările ar trebui să fie "floare la ureche" pentru inginerii diviziei Motorsport de la BMW. Sursa citată de M3Post sugerează faptul că motorizarea respectivă ar primi o turaţie maximă mai joasă, un plus de putere, un nivel ridicat al cuplului motor şi emisii de CO2 reduse semnificativ. Aparent, unitatea ar urma să fie folosită atât de viitorul Z4 M, cât şi de versiunea M a lui X3, model despre care se spune că are deja un prototip funcţional.

Motorul lui Seria 1 M Coupe, ajuns la limita dezvoltării?

 

A doua versiune de motorizare a viitorului M3 ar fi o oarecare revenire la tradiţii, respectiv un motor cu şase cilindri în linie, dar echipat cu tehnologia TwinPowerTurbo. Blocul motor ar fi un N54 sau un N55, unitate care a fost considerată dintotdeauna "alegerea naturală" pentru viitorul M3. Această soluţie ar avea un avantaj major în materie de costuri de producţie, dar problema ar apărea la nivelul puterii dezvoltate şi a faptului că o versiune modificată a motorului N54 stă sub capota lui Seria 1 M Coupe, cel mai ieftin model din gama M. Din păcate, motorul respectiv a ajuns la limita superioară de dezvoltare în ceea ce priveşte performanţa în condiţii optime de fiabilitate, ceea ce înseamnă că BMW ar putea să nu aleagă acel propulsor până la urmă.

A treia posibilitate este un motor S63 modificat. Vorbim de unitatea care echipează noile M5 F10 şi M6, un V8 twin-turbo. Propulsorul respectiv ar oferi economii de scară semnificative, iar clienţii care ar alege un M3 ar obţine un model mai mic şi mai uşor echipat cu o versiune mai puţin puternic a motorului de M5. Acest lucru le-ar oferi tunerilor posibilitatea de a oferi kit-uri de putere spectaculoase, la preţuri foarte bune. Într-un final, există riscul ca acest motor să canibalizeze vânzările de M5 sau M6, iar cei de la BMW nu apreciază ideea conaţionalilor de la AMG – un motor pentru toate modelele de performanţă. În plus, motorul respectiv nu ar încăpea sub capota lui Z4 M şi nici sub capota lui X3 M.

Viitorul M3 ar putea avea primul V6 utilizat de BMW

 

Potrivit surselor, cea de-a patra opţiune de motorizare ar fi un motor V6 bazat pe unitatea S63. Propulsorul ar dezvolta în jur de 450 CP şi ar fi supraalimentat cu ajutorul unui număr necunoscut de turbosuflante. Vorbim de primul motor V6 din istoria BMW, dezvoltat în baza unei unităţi V8 reuşite. Din păcate, dezvoltarea unui motor V6 în baza unui V8 nu a avut întotdeauna rezultate deosebite, deoarece cele două tipuri de motoare au configuraţii total diferite, care necesită unghiuri radical diferite între bancurile de cilindri. Un motor V8 fără doi cilindri va genera vibraţii puternice la ralanti şi nu va fi la fel de performant ca un V6 proiectat în acest fel din faşă. În schimb, Kay Segler, fostul şef al diviziei M de la BMW, declara că marca BMW nu se înscrie în dogme, ceea ce ar putea însemna că această motorizare nu ar trebui exclusă doar fiindcă nu a mai fost utilizată în trecut pe un BMW. Avantajul unui V6 twin-turbo ar fi distribuţia mai bună a greutăţii pe punţi, reducerea dramatică a emisiilor de CO2 la nivel de gamă şi faptul că acesta ar fi suficient de compact încât să aibă loc pe Z4 M şi X3 M.

Via | M3Post

  • DAN_GRC, luni, 23.05.2011 18:47

    Au innebunit, cum sa puna V6 pe M3...eu cred ca va fi v8 cu 2 turbine, sau sper.

  • unckle, luni, 23.05.2011 20:55

    daca se vor baza pe modularitatea oferita de acel cilindru din reclamele de asta iarna nu le va fi atat de greu sa faca un V6

  • Alonso, luni, 23.05.2011 22:23

    Asta este diferenta dintre BMW si mercedes. BMW folosesc motoare mici cu putere egala cu a celor de la Mercedes, motoare mari.

  • unckle, luni, 23.05.2011 22:57

    daca intre 4,4l V8 de la bmw si 4,6l V8 de la Mercedes ti se pare o diferenta asa mare ... inseamna ca este o diferenta mare sau poate intre V10 de 5l de pe M5 si V15 de 6l de pe AMG65 ti se pare o diferenta mare ... dar puterile nu sunt tocmai comparabile ca in cazul precedent ... exemplele de mai sus sunt orientate catre segmentul de performanta (nu ca mai jos situatia ar fi diferita... 2.0l L4 BMW diesel de 204 cai are un corespondent de 2,15l L4 la Mercedes)

  • unckle, luni, 23.05.2011 22:59

    bine.. V12 ... dar de unde "edit" :) .. mai greseste omu' :)

  • GT-R, marţi, 24.05.2011 12:34
    V6

    Daca vor reusi sa faca ceva asemanator cu V6-le de pe Nissan GT-R, atunci ar fi mai bun decat actualul V8... Si cred ca vor reusi...

  • Serd, marţi, 24.05.2011 14:20
    nu conteaza

    Sincer nu conteaza nr. de cilindri atata timp cat performantele sunt superioare vechiuluiM3!