Viitorul Audi A8 ar putea fi echipat cu un motor TDI cu patru cilindri

Publicat marţi, 27.10.2009 13:30 de Sebastian Toma

Noul Audi A8, care va debuta in decursul anului viitor, ar putea fi echipat si cu un propulsor TDI de 2.0 litri, care va oferi in jur de 200 CP.

Noua generatie a modelului Audi A8 ar putea urma tendintele mondiale de downsizing aplicate in gamele tuturor producatorilor mari de automobile. La fel cum Mercedes-Benz a anuntat ca va crea un S-Klasse cu un motor cu patru cilindri, iar BMW a inceput sa utilizeze motoarele pe benzina supraalimentate in locul propulsoarelor aspirate, Audi urmeaza aceeasi tendinta si implementeaza un motor TDI de 2.0 litri pe modelul A8.

Unitatatea TDI de doi litri are patru cilindri si este supraalimentata prin intermediul a doua turbine. Noul propulsor va dezvolta peste 200 de CP si un cuplu motor pe masura, situat peste pragul de 400 Nm. Motorul de mai sus exista deja de doi ani, fiind prezentat pe conceptul Cross Coupe, care prefigureaza viitorul SUV compact Q3. Oficialii Audi nu au confirmat inca aceasta informatie, dar un raspuns oficial este asteptat in urmatoarele zile.

Aceasta tendinta de downsizing a fost aplicata deja in grupul VAG, iar modelul Audi A8 ar putea fi si el afectat de aceasta schimbare. Volkswagen inlocuieste motoarele aspirate cu unitati TFSI si TSI, iar Audi renunta la propulsoarele aspirate V10 in favoarea unitatilor V8 si V6 supraalimentate. Introducerea unui propulsor TDI de 2.0 litri pe modelul A8 va reprezenta doar o versiune de motorizare in care va fi oferit noua limuzina de lux de la Audi, modelul urmand sa fie disponibil si cu propulsoare mai mari.

Via | Automobile-Magazine.fr

  • bogdanc, marţi, 27.10.2009 14:17

    hai cu motorul in 2 timpi....sa vad soferii de A seis cu pun ulei in benzina langa pompa ... tot la Trabant se intorc nemtii

  • Crysty, marţi, 27.10.2009 15:14
    Motorizare

    Ar fi foarte mic acest motor pt limuzina A8! Sunt pure speculatii! 2000 CP pt 2,5 - 3 tone este foarte putin. Si pt ce l-ar pune, pt consum? Gresit, masina grea - motor mic, utomat consum mare. Cred ca la demaraj ma tin de el cu Passat 2 TDI 140 CP sa nu mai zic de TDI-ul de 170 CP.

  • sebaa, marţi, 27.10.2009 15:28
    @Crysty

    Audi A8 nu are nici macar aproape de 2.5-3 tone. Generatia actuala a lui Audi A8, echipata cu un motor TDI de 4.2 litri si tractiune integrala quattro are o masa de 1995 kilograme.

  • Paul, marţi, 27.10.2009 15:28
    Schimbarea

    In functie de rezistenta manifestata de oameni la procesul de downsizing la motoarele cu combustie interna putem sa ne facem o idee cam care af fi atitudinea fata de utilizarea unor propulsii alternative. Dar probabil la nivel declarativ, toti suntem ecologisti. Nu cand vine vorba de puterea motoarelor. Acum, 200 de cp sunt foarte putini.

  • Victor, marţi, 27.10.2009 15:55
    Aceste motorizari mici au menirea sa scada media emisiilor poluante

    Si Mercedes are de gand sa lanseze S-Klasse cu motorul bi-turbo de 2.2 litri si 204 CP . Personal cred ca aceste motorizari mici montate pe modele mari au menirea sa scada media emisiilor poluante pentru intreaga gama . Sa nu uitam ca de ceva vreme, Volvo comercializeaza varful de gama S 80 echipat cu motorul diesel de 1.6 litri si 109 CP .

  • cozappz, marţi, 27.10.2009 16:02
    Nu se si cumpara

    Nu am vazut pana acum S80 cu motor de 1.6. Probabil ca s-au cumparat vreo 10 hai 20 in toata Europa. Totusi, am vazut S80 D5 AWD care m-a lasat, ca in videoclipul cu Corvette, cu gura cascata pe autostrada.

  • Victor, marţi, 27.10.2009 16:11
    @ cozappz

    Aceieasi parere o am si eu care sunt un mare fan Volvo . Eu niciodata nu mi-as cumpara S 80 cu motor 1.6 diesel . Noul bi-turbo diesel in 5 cilindri de 2.4 litri si 205 CP care este o capodopera ar fi singura optiune diesel pentru S 80 .

  • AndreiRN, marţi, 27.10.2009 20:12
    Putere

    Cu o transmisie in 7 trepte motorul e perfect. Multi uita de masinile cu 54 de cp din trecut.

  • george, marţi, 27.10.2009 21:05
    NEDEMN TOTUSI DE A8

    Chiar daca va fi un motor destept, mi se pare totusi mic pentru asemenea masina. Pe de alta parte, anumite piete sunt suficient de mature pentru asemenea combinatii. A8 nu e masina sport iar infrastructura de-acolo nu cere motoare foarte performante. @ bogdanc Nu A seis ci A ocho...A seis e pentru recoltatorii de capsuni. Apropo de Trabant, n-ai sa crezi, nemtii chiar se vor intoarce la el. A fost prezentat la Frankfurt. @ Victor Cred ca te referi la emisii de "codoi" nu la emisii poluante. Dieselul de la Merc e printre cele mai curate Diesel-uri ever. Se vinde si in judetul California unde norma de poluare este ceva mai dura decat EURO 5.

  • thenuts, marţi, 27.10.2009 23:33
    TDI

    Cum sa nu fie bun ba e TDI =))

  • cata, vineri, 13.11.2009 19:41
    audi tata

    voi credti ca aia de la audi is prosti! lasa foarte bine sa scoata un motor de ala pe masina ai mai lucreaza si la greutate dupa parerea mea deci undeva la 1800 de kg 1900 va fi A8! dar cum niciodata romanilor nu le ajung caii atunci luati-va si iepele cu voi! sunt de ajuns 200 de cai! si disesel!! dai bataie! mai greu e pentru cei ce viseaza numai la liniutze!

  • cata, vineri, 13.11.2009 19:41
    audi tata

    voi credti ca aia de la audi is prosti! lasa foarte bine sa scoata un motor de ala pe masina ai mai lucreaza si la greutate dupa parerea mea deci undeva la 1800 de kg 1900 va fi A8! dar cum niciodata romanilor nu le ajung caii atunci luati-va si iepele cu voi! sunt de ajuns 200 de cai! si disesel!! dai bataie! mai greu e pentru cei ce viseaza numai la liniutze!

  • cata, vineri, 13.11.2009 19:42
    audi tata

    dar ca sa duca pana la capat nebunia rs, pe modelul s8 sa scoata si rs8 asa de vo 750 de cai ce bine ar fi atunci!