Viitorul A1 E-tron, mărul discordiei între Volkswagen şi Audi?
Versiunea de serie a viitorului Audi A1 E-tron ar putea aduce disensiuni în interiorul grupului Volkswagen. Deşi Audi s-a grăbit să infirme zvonurile, lucrurile nu par a fi clare.
Proaspăta versiune electrică a modelului Audi A1 pare că a semănat discordie în grupul Volkswagen. Viitorul conceptului, prezentat în primăvara lui 2010, reprezintă o dilemă pentru părintele Volkswagen şi subsidiarul Audi. Se pare că producătorii văd diferit versiunea de producţie a modelului de clasă mini, mizând pe două soluţii de propulsie.
Informaţiile au fost înaintate de publicaţia Financial Times Deutschland, care scria în ediţia sa de luni că Volkswagen doreşte implementarea unui tren de rulare hibrid convenţional, asemeni celui regăsit pe toate modelele grupului, în timp ce Audi susţine ideea unei propulsii electrice.
Din textul publicat de ziarul german reieşea că părintele VW îşi doreşte o strategie ecologică comună pentru toate cele 10 branduri ale sale din dorinţa de a reduce costurile. Audi vrea în schimb folosirea unui motor termic de tip Wankel, care să asigure doar o autonomie extinsă modelului său electric. Această tehnologie ar urma să ajute constructorul din Ingolstadt în duelul său cu rivalul BMW, care pregăteşte un proiect similar, cunoscut deja sub numele de Megacity.
Deşi ziarul german cita surse din interiorul VW, care catalogau atitudinea Audi drept anarhică, un purtător de cuvânt din Ingolstadt s-a grăbit astăzi să calmeze spiritele. Potrivit acestuia, nu există probleme între cele două părţi.
Sub capota conceptului A1 E-tron, dezvăluit în 2010 la Geneva, Audi a instalat un motor convenţional pe benzină, care funcţionează doar pentru a încărca pachetul de baterii litiu-ion, responsabil pentru acţionarea celuilalt motor, electric. Acesta din urmă are rolul de a acţiona puntea faţă. Autonomia electrică însumează doar 50 de kilometri, însă motorul termic poate garanta o autonomie totală de 250 de km.
Audi plănuieşte deja să demareze o campanie de testare a trenului de propulsie instalat pe A1 la mijlocul acestui an, pe străzile din Munchen, Germania. Acelaşi purtător de cuvânt care a încercat să liniştească publicul în privinţa relaţiilor tensionate dintre Audi şi Volkswagen, a declarat că perioada de testare este neesară pentru a determina dacă A1 E-tron intră în producţia de serie.
Cu ajutorul lui A1 şi a celorlalte modele destinate să preia eticheta E-tron, Audi plănuieşte să cucerească publicul mondial. Ţinta sa: până în 2020, 5% din unităţile vândute anual trebuie să fie electrice.
via | automotivenews
Articolul din Financial Times Deutschland ( FTD ) este pur speculativ, menit sa mareasca audienta respectivului ziar, cu aceasta stire majoritatea publicatiilor auto facand reclama gratuita FTD-ului . Argumente ? VW Group detine 99.55 % din actiunile Audi AG, prin urmare conducatorii Audi sunt obligati de statutul Audi de subsidiara a VW Group, sa se supuna deciziilor venite de la Wolfsburg . Este posibil sa existe diferente de opinii, dar nici vorba de anarhie sau revolta din partea Audi, mai ales ca Ferdinand Piech si Martin Winterkorn au impus o disciplina de fier in randul managerilor VW Group, iar cine nu s-a supus ordinelor venite de sus, a trebuit sa-si caute un nou job .