Viitorul A1 E-tron, mărul discordiei între Volkswagen şi Audi?

Publicat miercuri, 05.01.2011 12:36 de Bogdan Mirică

Versiunea de serie a viitorului Audi A1 E-tron ar putea aduce disensiuni în interiorul grupului Volkswagen. Deşi Audi s-a grăbit să infirme zvonurile, lucrurile nu par a fi clare.

Proaspăta versiune electrică a modelului Audi A1 pare că a semănat discordie în grupul Volkswagen. Viitorul conceptului, prezentat în primăvara lui 2010, reprezintă o dilemă pentru părintele Volkswagen şi subsidiarul Audi. Se pare că producătorii văd diferit versiunea de producţie a modelului de clasă mini, mizând pe două soluţii de propulsie.

Informaţiile au fost înaintate de publicaţia Financial Times Deutschland, care scria în ediţia sa de luni că Volkswagen doreşte implementarea unui tren de rulare hibrid convenţional, asemeni celui regăsit pe toate modelele grupului, în timp ce Audi susţine ideea unei propulsii electrice.

Din textul publicat de ziarul german reieşea că părintele VW îşi doreşte o strategie ecologică comună pentru toate cele 10 branduri ale sale din dorinţa de a reduce costurile. Audi vrea în schimb folosirea unui motor termic de tip Wankel, care să asigure doar o autonomie extinsă modelului său electric. Această tehnologie ar urma să ajute constructorul din Ingolstadt în duelul său cu rivalul BMW, care pregăteşte un proiect similar, cunoscut deja sub numele de Megacity.

Deşi ziarul german cita surse din interiorul VW, care catalogau atitudinea Audi drept anarhică, un purtător de cuvânt din Ingolstadt s-a grăbit astăzi să calmeze spiritele. Potrivit acestuia, nu există probleme între cele două părţi.

Sub capota conceptului A1 E-tron, dezvăluit în 2010 la Geneva, Audi a instalat un motor convenţional pe benzină, care funcţionează doar pentru a încărca pachetul de baterii litiu-ion, responsabil pentru acţionarea celuilalt motor, electric. Acesta din urmă are rolul de a acţiona puntea faţă. Autonomia electrică însumează doar 50 de kilometri, însă motorul termic poate garanta o autonomie totală de 250 de km.

Audi plănuieşte deja să demareze o campanie de testare a trenului de propulsie instalat pe A1 la mijlocul acestui an, pe străzile din Munchen, Germania. Acelaşi purtător de cuvânt care a încercat să liniştească publicul în privinţa relaţiilor tensionate dintre Audi şi Volkswagen, a declarat că perioada de testare este neesară pentru a determina dacă A1 E-tron intră în producţia de serie.

Cu ajutorul lui A1 şi a celorlalte modele destinate să preia eticheta E-tron, Audi plănuieşte să cucerească publicul mondial. Ţinta sa: până în 2020, 5% din unităţile vândute anual trebuie să fie electrice.

via | automotivenews

  • Andrei, miercuri, 05.01.2011 14:23
    Un articol pur speculativ semnat FTD

    Articolul din Financial Times Deutschland ( FTD ) este pur speculativ, menit sa mareasca audienta respectivului ziar, cu aceasta stire majoritatea publicatiilor auto facand reclama gratuita FTD-ului . Argumente ? VW Group detine 99.55 % din actiunile Audi AG, prin urmare conducatorii Audi sunt obligati de statutul Audi de subsidiara a VW Group, sa se supuna deciziilor venite de la Wolfsburg . Este posibil sa existe diferente de opinii, dar nici vorba de anarhie sau revolta din partea Audi, mai ales ca Ferdinand Piech si Martin Winterkorn au impus o disciplina de fier in randul managerilor VW Group, iar cine nu s-a supus ordinelor venite de sus, a trebuit sa-si caute un nou job .

  • Dan, miercuri, 05.01.2011 14:46
    asa e

    Eu zic ca Audi, in lupta lor pt a deveni numarul unu ca brand premium in lume va avea de pierdut din cauza politicii Vw, de ex prima decizie in acest sens a fost ca Audi nu se va mai ocupa de dezvolatrea sedanurile de lux, de modelele sportive se va ocupa Porsche, ceea ce nu cred ca e chiar bine.Grupul VAG probabil va reusi sa devina numarul unu, dar strategia Audi de a deveni number one premium in cadrul grupului VAG va avea de suferit

  • Dan, miercuri, 05.01.2011 15:00

    Mai vorbim dupa cativa ani, plus ca acest A1 nu stiu ce rost are in grupul VAG cand au Polo, Fabia si Ibiza la preturi mult mai convenabile

  • gelu, miercuri, 05.01.2011 15:29
    tara te vrea....

    nu stiu cat de speculative sunt informatiile din FTD (o astfel de publicatie nu si-ar permite astfel de can-can-uri mai specifice zonei bizantine a europei) dar daca e sa citesti printre randuri poti identifica lipsa completa de imaginatie a sefilor de la wv. Ceea ce ii mana pe ei in lupta este o singura idee: PROFITUL. Clientul este pe locuri codase acestuia "oferindu-i-se" sub forma diferitelor palarii aceeasi marie. Incercarea lui audi de a iesi in fata, cat se poate de fireasca, este eliminata din start de principiul: banii n-au miros iar clientii nostrii pretentii. Sau cum zicea Ford, orice culoare dar numai neagra sa fie. nu am sa pricep ever de ce fanii wv accepta sa fie priviti doar ca niste unelte bune de facut bani pentru "popularii" camatari.

  • Dan, miercuri, 05.01.2011 15:41

    Gelule, o sa-ti iei multe manute negative de la fanii VAG:).

  • gelu, miercuri, 05.01.2011 16:02
    lasa ca te spun io lu tata

    asta e comportamentul "manutzelor rosii" iar manutze rosii ai luat tu pentru obervatii de bun simt.

  • george, miercuri, 05.01.2011 16:15
    O SA-SI IA SI PE BUNA DREPTATE

    @ Dan o gramada de manute negative pentru ca a luat-o un pic pe aratura... @ gelu O parte dintre lucrurile pe care le spui sunt cat se poate de corecte. Dar nu poti sa te abtii sa arati ca esti anti-VAG. Idei de bun simt au fost amestecate subtil cu manipulari cat se poate de jenante. Daca nu ai aflat pana acum, profitul este elementul cheie intr-o economie de piata si ratiunea de a exista a unui agent comercial (in cazul de fata, Volkswagen). Nu face nimeni nici un business daca nu iese profit (preferabil cat mai mare, cat mai repede). Ceea ce nu spui si asta te descalifica este ca toti fabricantii de masini, nu doar VW si nu doar industria auto recurge la tot felul de metode de a-si creste profiturile, unele dintre ele nu tocmai ortodoxe si cateodata chiar ilegale (suna cunoscut "delocalizarea", "sweat-shop-urile", etc?). Ceea ce tu nu vezi sau nu vrei sa vezi este ca totusi, clientul nu e chiar pe un loc codas si pretentiile acestuia sunt luate in seama (precum medicamentele cateodata dar luate). The reason is terribly simple: COMPETITION. In momentul in care se intampla ceea ce spui tu, fabricantul respectiv a luat-o la vale si se opreste in fundul garlii cu exceptia cazului in care TOTI CEILALTI FAC LA FEL situatie in care nu mai vorbim de un fabricant anume ci de intreaga industrie, pe ansamblu. Un alt aspect, si mai important pe care nu-l vezi sau te faci ca nu-l vezi este ca pentru situatia de azi (admitand ca e una negativa), o parte de vina (destul de consistenta) o poarta chiar CLIENTUL (ala pe care il plangi tu). Aproape toti clientii vor masini mai frumoase, mai economice, mai performante, mai accesorizate dar neaparat MAI IEFTINE. De cele mai multe ori pretul "ieftin" se plateste scump...

  • ha ha ha, miercuri, 05.01.2011 16:19

    Conflict pe masina gay. Astia de la AUDI erau sa "moara" VW i-a dat viata si acum face pe nebunu.

  • Dan, miercuri, 05.01.2011 16:30
    Mda...

    Da, profitul il urmareste orice companie, doar ca la VAG parca e prea mare disperarea, iar in celelalte articole am vrut sa spun de fapt ca Audi nu va reusi sa devina nr unu mondial premium daca vor intinde coarda, prima masura aiurea fiind faptul ca Audi a trecut pe locul 2 in cadrul grupului, iar de dezvoltarea sedanurilor de lux se va ocupa VW in general, nu doar AUDI, ceea ce mi se pare un pas inapoi in privinta imaginii

  • gelu, miercuri, 05.01.2011 16:33
    @george

    atata vreau sa-ti zic: imi plac EXTREM de mult: scirocco, vechiul beetle, 1600 karman (probabil ca multi fani autohtoni nici nu stiu ca exista asa ceva) transporterul, S4 avant, leon si lista ar putea continua cu porsche nu sunt antivag deci, implicit, sa urasc modelele lor. Altceva ma deranjeaza si sunt sigur ca ai observat a very good day! PS ai o manutza verde pentru ca am avut in tine un interlocutor

  • george, miercuri, 05.01.2011 17:13
    DISPERARE DUPA PROFIT E PESTE TOT

    @ Dan Daca o sa te uiti cu atentie si pe la altii, o sa vezi cu siguranta. Un exemplu in acest sens este BMW pe care eu il admir foarte mult. Daca ar fi sa mai iau dupa anumite semne, as spune ca tine respectiv ca VW se joaca cu focul. Daca ar fi sa mai iau dupa rezultate, as spune ca oamenii sunt foarte destepti iar mutarile pe care le fac sunt aproape geniale. Ce se va intampla cu Audi nu stie nimeni cu siguranta. Ramane sa vedem. Deocamdata se misca destul de bine... @ gelu OK. Inteleg ca nu esti anti-VAG. Singura explicatie ar fi atunci perceptia denaturata. In sensul ca Volkswagen este perceput ca un fabricant de masini destul de scumpe pentru multi dintre potentialii clienti din Rumanica, cu piese si service destul de piperate, cu o fiabilitate undeva spre medie si alte bube pe care nu le mai pomenesc (ma ajuta fanaticii anti-VAG cu restul). In tarile civilizate unde exista sosele si autostrazi, mecanici priceputi, clienti cu capul pe umeri si picioarele pe pamant si altele si altele, aceste probleme practic nu exista. Dovada? Vanzari bune, chiar excelente (la modele precum Golf si Polo, care sunt #1 luna de luna in Europa). Thanks for the thumb up!

  • tzenu_bmw, miercuri, 05.01.2011 17:27
    vw......circari cu acte in regula.....

    tot ce face VW in grupul VAG este de partea lor........ mai pot adauga(doar o ipoteza)ca VW ar dori sa cumpere mai toate companiile auto pe care i considera rivali.........doar ca sa scape de concurenti...... daca VW reusea sa cumpere ALFA ROMEO......nu o transforma in marca premium.....ceva imi spune ca o plasa intre marcile Seat-Skoda.. cei de la VW le cam au cu bijnita.......

  • Dan, miercuri, 05.01.2011 17:45
    yap

    Tocmai de aia cred ca exagereaza, au mult prea multe marci deja si mai vor sa cumpere , toti vor profit, toti folosesc platforme comune, dar in cazul lor e prea mult, parerea mea, cu toate astea cred ca vor reusi sa detroneze Toyota dupa cum arata lucrurile

  • @ Dan, miercuri, 05.01.2011 17:59
    Si nu se vor opri aici

    Zilele trecute, pe canalul de televiziune Deutsche Welle, Martin Winterkorn a dat un interviu dupa ce a primit un nou mandat de cinci ani, afirmand ca dupa fuziunea cu Porsche Automobil Holding SE ( Martin Winterkorn este si aici CEO ) ce va avea loc in 2011 ( problema cu procesul intentat de diverse fonduri de investitii s-a rezolvat favorabil pentru Porsche ), prioritatea lui va fi apropierea si mai mult de catre Suzuki Motor Corporation, CEO-ul VW Group lasand sa se inteleaga ca foarte curand VW Group isi va mari pachetul de 20 % detinut in cadrul Suzuki . Vanzarile cumulate VW-Suzuki ar fi de aprox. 10 milioane de unitati anual, facand din aceasta alianta cel mai mare grup auto din lume . La aceasta alianta este posibil sa se alature in viitorul apropiat Alfa Romeo ( VW Group negociaza deja cumpararea fostei uzine Alfa Romeo din Arese, Milano ), Mazda ( prin intermediul Suzuki, Nikkei speculand la o posibila preluare Mazda de catre Suzuki ) si probabil IVECO ( face parte din noua companie FIAT Industrial, Ferdinand Piech exprimandu-si de mai multe ori interesul sa alature IVECO diviziilor Scania, MAN si VW Vehicule Comerciale ) .

  • @ Dan, joi, 06.01.2011 00:54
    Un interesant articol despre strategia de viitor a VW Group scris de Georg Kacher

    http://www.automobilemag.com/features/news/1101_porsche_takes_control_of_full_size_car_development/index.html

  • george, joi, 06.01.2011 10:19
    VORBESTI DE FUNIE IN CASA SPANZURATULUI

    @ dan Probabil ca VW exagereaza cu goana dupa profit. Dar altii nu sunt prea departe de ei. Iar unii i-au depasit lejer. Cum ar fi Toyota despre care chiar tu ai adus vorba. Pe langa Toyota, VW e o societate de binefacere...

  • Dan, joi, 06.01.2011 12:09
    @@Dan

    Da, stiam asta, articolul o confirma, Porsche se va ocupa si de dezvoltarea viitoarelor modele de lux Audi, o fi bine, o fi rau..nu stiu, dar ma intreb care mai este rolul Audi? Adica este o marca premium si vrea sa ajunga number one, era normal sa se ocupe Audi, adica vor face un fel de Panamera din viitorul A8 in 2016? Pt ca sunt prea multe marci in acest grup incep sa greseasca, dupa parerea mea e o greseala asta, Porsche sa se ocupe doar de modelele sportive, nu de lux de la Audi.Cum am mai zis, mai vorbim peste cativa ani sa vedem cum va sta Audi in lupta cu BMW si Mercedes, acum nu sta rau