Viitoarele modele M de la BMW vor avea mai putini cilindri

Publicat vineri, 18.09.2009 12:17 de Sebastian Toma

Noile modele M de la BMW vor aplica o politica de downsizing si ar putea fi echipate cu motoare supraalimentate. Pe langa asta, masa acestor modele va fi redusa simtitor.

Noul director al departamentului M de la BMW a anuntat ca viitoarele modele pe care le va crea aceasta divizie nu vor avea motoare electrice si vor avea mai putini cilindri. Revolutia a fost deja inceputa in cadrul acestei divizii, odata cu lansarea noilor X5 M si X6 M. Cele doua modele sunt echipate cu un motor V8 de 4.4 litri care este supraalimentat cu doua turbine. In urma cu cinci ani, BMW ar fi folosit un propulsor de 5 sau 6 litri pe aceste modele in defavoarea unitatii de 4.4 litri pe care au ales-o pana la urma.

Viitorul BMW M5 va fi echipat cu un motor V8, spre deosebire de generatia E60 care este echipata cu un V10 de 4.941 centimetri cubi. Pentru moment, oficialii BMW nu au dezvaluit daca noul propulsor al lui M5 va fi sau nu supraalimentat, dar avand in vedere faptul ca acestia incearca sa reduca emisiile de CO2 si sa scada consumul de carburant, exista posibilitatea ca viitorul M5 sa aiba un motor V8 bi-turbo, similar cu cel folosit pe X5 M si X6 M. Mai mult decat atat, daca ar fi sa luam in vedere declaratiile oficialului BMW, motoarele constructorului bavarez vor deveni mai eficient dar nu mai putin puternice, deoarece "downsizing nu inseamna downgrading".

Modelele X1 si X3 ar putea avea si ele cate un reprezentan in gama M de la BMW daca planurile actualului presedinte al diviziei de performanta se vor adeveri. Dr Kay Segler considera ca actualele X5 M si X6 M isi au locul in gama M de la BMW gratie performantelor oferite si promite ca viitoarele modele din aceasta gama nu vor dezamagi clientii BMW. Pe langa modificarile operate la motoare si transmisii, noile modele M de la BMW vor fi mai usoare, pentru a avea un raport putere/greutate cat mai bun. Kay Segler considera ca nu este important numarul cilindrilor de sub capota unei masini BMW M sau daca motorul acesteia este supraalimentat in conditiile in care acest model ofera performantele asteptate de clientii marcii bavareze.

Via | 4wheelsnews

  • Am putere si avere, vineri, 18.09.2009 13:19

    Am un 540.asta cred ca va zice totul voua cu Logan! hehe! Bei ii fac pe astia cu cilindrii mai putin de nu se vad! Bmw este masina omului care progrseaza in viata , nu ca unii ce conduc Dacia din 79 toamna! Am inceput o afacere cu bluji din Turcia, din Ankara si acum am ajuns departe!

  • Decimus4u, vineri, 18.09.2009 13:46
    Bujie

    Se vede ca ai inceput cu bujii; asa ti-a ramas creierul la stadiul de bujie fara scanteie HA HA HA... Ai uitat sa scrii ca esti fan Guta si ca nu ai trecut pe la scoala. Ii compatimim pe copiii tai care pot sa conduca orice masina daca o sa fie analfabeti ca tine. Multa bafta la bujii!!!!

  • NeoGalaxy, vineri, 18.09.2009 14:26

    @Decimus :)) El se refera la blugi mah nu la bujii :))) Bine ca nu are prea multa minte asta se vede oricum dar asa ca fapt divers... nu poti sa judeci toti prostii daca oricum nu-i duce capul la mai mult. Lasa-l in pace la BMW-ul lui si oricum nu poate mai mult. Condoleante Am putere si avere!

  • mowgli, vineri, 18.09.2009 14:31
    damn it

    cine dracu ii directoru ala? sa-i trimit un link cu principiul de functionare a propulsorului L6. Ce dracu sa intamplat cu sechs zylinder? reveniti fratiolor la traditie.aveti un motor genial ce sta si asteapta.develop it!!!!

  • Decimus4u, vineri, 18.09.2009 14:40
    @Neo

    Da ma ai dreptate...m-am grabit..dar tot acolo este. Vezi tu ca astia sunt taranii care ne fac de ras peste tot; astia sunt aia care fac gratare si lasa mizerie dupa ei astia sunt cei care isi golesc scrumierele la semafor si ragaie ca niste animale ce sunt. Ciafa de porc, capul mare dar gol, aur la gat ca la un caine si te sfideaza de cate ori are ocazia. Bafta baieti!

  • razvan, vineri, 18.09.2009 15:12
    m

    Aceasta tendinta se scadere a cilindreei si a emisiilor o are toata industria auto . Supraalimentarea motoarelor rezolva problema consumului , puterii ,cuplului ,noxelor.........

  • unckle, vineri, 18.09.2009 16:33

    tare baiatu' cu 540, jos palaria - trebuie sa recunoasteti ca , din moment ce nu are ca toti manelistii masina super-sport cu motor de 2l diesel este un fan al benzinelor V8 , si astia-s rari rau de tot :) Razvan, BMW are motoare turbo pe modelele X5 M si X6 M - V8 de 4,4 parca, biturbo, 550 de cai -- facute clar pentru a misca vapoarele alea . Ideea de motoare sportive s-a invartit mult mai mult in jurul motoarelor de inalta turatie , aspirate - asta au facut cei de BMW de foarte multi ani , asta fac producatorii de masini pur-sange gen Ferrari , Lambo etc. Motorul cu 6 cilindri in linie de la BMW este ( a fost si va ramane ) "cel mai cel" in varinata aspirata sau turbo , inginerii au dat tot ce se putea mai bun ( in limitele tehnologiei disponibile si a pretului rezonabil ) , dar sunt sigur ca pe viitor , odata cu tehnologia, cei de la BMW vor depasi 100 de cai pe litru la motoarele aspirate de pe masinile din gama "mainstream" - iar pe M o sa vedem propulsoare evident mult mai capabile. Istoria a demonstrat aceasta evolutie, si cred ca viitorul va urma acelasi model stabilit in urma cu multi ani ;)

  • mowgli, vineri, 18.09.2009 16:52
    @unkle

    ce sa zic? abia astept viitorul.

  • Andrei, vineri, 18.09.2009 16:52

    Cam ce venit trebuie sa ai ca sa intretii un 540? Doar asa de curiozitate? :)

  • unckle, vineri, 18.09.2009 17:04

    Andrei, trebuie sa ai bani - nu un venit ... este o diferenta, stii . Unii dintre noi lucreaza pe bani, altii pe salariu .... aia cu salariu nu or sa aiba niciodata un 5'ar ;) mergi pe forumul BMW.ro , o sa vezi acolo ce spune lumea - destul de mult daca stai sa te gandesti ca numai asigurarea obligatorie este cam cat salariul pe 2-3 luni al unui muncitor cu calificare medie ..

  • mowgli, vineri, 18.09.2009 17:24
    @unkle

    nu e chiar asa. asigurarea pe 12 luni, din 2010 la masinile peste 2000cmc va fi 864 ron. deci nu e chiar asa de mult.masina are un consum urban de 17-18 litrii, si aici ma refer la modelul din 92 ca altele nu ma intereseaza.dar imi imaginez ca, consumul e mai mic.nici impozitul nu e enorm.da e o diferenta intre o fiesta de 1.2 dar intre un bmw de 2500 diesel si un 4000 benzina nu e chiar asa tragic.

  • enoeht, sâmbătă, 19.09.2009 14:29

    Costuri intretinere BMW 540i. Presupunem ca masina a fost achizitionata SH, din 2006, cu ~70000 Km, cu 30000 Eur (cam la banii astia se poate gasi una pe mobile.de): - impozitul anual este de 2400 RON. - RCA-ul in 760 RON - CASCO, la o cota de 4.73% (atat am eu la CERTASIG), 1419 EUR, ~6101 RON Cost total pentru un an 9261 RON, sau 771 RON lunar. Rezulta ca este o masina pe care si-o permite si un salariat la o companie privata din IT, domeniul financiar, etc. BTW, primul post a fost pus ca sa starneasca discutiile. Revenind la topic, L6-le cu dubla sau tripla supraalimentare (400+CP) pe o masina de 1300-1400Kg este o combinatie perfecta. Sper ca asa va "arata" urmatorul M3.

  • Andrei, sâmbătă, 19.09.2009 14:33
    @enoeht

    Cum merge Alfa 159? Poti da cateva detalii? Ce motorizare ai ?

  • enoeht, sâmbătă, 19.09.2009 22:36
    @andrei - AR159

    Nu este on-topic, dar sper sa nu se supere prea multi. Am 1.9JTDM 150CP. Masina este OK, cam joasa pentru Romania si suspensia o idee cam tare. Sta foarte bine pe curbe - am mers pe Dealul Negru cu 120 Km/h fara probleme (vara, vreme frumoasa), iar pe autostrada se simte perfect la 190 Km/h. Nu ma incanta cutia de viteze, care la 5000 Km inca "agata" in a doua, sper sa se mai lase. Daca as cumpara acum AR 159, as lua benzina, mai ales ca se vinde si la noi 1.8TBi 200CP. Motorina nu se potriveste caracterului AR dupa parerea mea.

  • enoeht, sâmbătă, 19.09.2009 22:43
    @Automarket - nu credeti ca ar fi o idee buna sa deschideti un forum?

    Cititorii Automarket ar putea discuta mai mult pe subiecte diverse. Unul dintre ele fiind impresii despre masinile pe care le conduc :)

  • mowgli, sâmbătă, 19.09.2009 22:46
    @enoeht

    este un forum, de vreo 6 luni.nu prea intra lumea din pacate, e si cam prost promovat.desi incerc sa mai conving oamenii sa vb acolo ce e off-topic. apropo: HAIDETI DRACU PE FORUM!!!!!!! http://www.automarket.ro/forum/

  • Andrei, duminică, 20.09.2009 00:31

    Mersi @enoeht pt. info. Haideti sa stabilim cand intram pe forum.Ca am fost de multe ori singur pe acolo.@mowgli ce zici?

  • mowgli, duminică, 20.09.2009 03:05
    @andrei

    eu as sta toata ziua acolo.am si facut un thread acolo.pt fanii bmw.intru si pe alte thread-uri no problem.desi recunosc ca nu prea am mai intrat din cauza lipsei de popor/timp.ca sa ajungi la forum trebuie sa pui cursoru pe "mai multe" si e bagat in aceeasi grupa cu anvelope, asigurari, blog etc. cam ascuns, parerea mea.s-ar putea scrie multe probleme si afla multe raspunsuri prin intermediul forumului.din pacate nu e folosit.le-am zis la cat mai multi, am facut si thread, ce sa mai fac? sa pun un sticker cu linku pe masina? sau sa urlu in megafon?

  • mowgli, duminică, 20.09.2009 03:06
    @andrei

    and another thing, recomand si eu alfa romeo.si motoarele diesel sunt f bune.

  • tzenu_bmw, marţi, 22.09.2009 14:01
    aha

    apai frate cu sau fara pea multi cilindri tot bmw-uri o sa fie si tot aceeasi putere o sa o vedcem si pe vitor sau chiar mai mare