Viitoarele Aston Martin DB9 şi Vantage vor avea design-ul inspirat de One-77
Aston Martin a anunţat că va lansa un facelift pentru modelele DB9 şi Vantage în 2013, respectiv în 2014. Cele două modele vor primi motorizări V12 mai eficiente şi mai puternice, alături de un design împrospătat.
Englezii de la Aston Martin au dezvăluit faptul că vor lansa versiuni îmbunătăţite ale lui DB9 şi Vantage în 2013, respectiv 2014. Cele două facelift-uri vor împrospăta gama producătorului din Gaydon fără a dezvolta o nouă generaţie a acestui modele. Cei de la Aston Martin doresc să facă noile modele mult mai exclusiviste, plan care a fost abandonat în urmă cu un an după sosirea crizei economice chiar şi în acest segment. Modificările pe care le pregătesc cei de la Aston Martin sunt cel putin impresionante şi merg mai departe decât un facelift obişnuit.
Toate panourile de caroserie vor fi schimbate cu elemente mai uşoare, iar interioarele vor fi şi ele schimbate. Aspectul exterior nu a fost încă definitivat, dar supercar-ul One-77 va fi inspiratia designerilor mărcii din Gaydon pentru noul DB9. Desigur, modelul nu va reprezenta o versiune mai ieftină a lui One-77, dar va prezenta acelaşi limbaj de design şi poate chiar câteva elementele de stil care au debutat pe One-77. Printre elementele deja-anunţate pe acest model putem enumera liniile de pe profilul modelului, care vor fi similare cu cele prezente pe Rapide şi pe Vantage. Cu toate aceste modificări, design-ul şi forma generală a modelului vor trăda rădăcinile modelului din Gaydon, respectiv platforma de DB9 pe care este bazat.
Ampatamentul, ecartamentul, lungimea şi lăţimea modelelor DB9 şi Vantage vor rămâne neschimbate odată cu facelift-ul. Motivul acestei politici este intenţia celor de la Aston Martin de a îmbunătăţi cele două modele doar prin soluţiile tehnologice pe care le au la dispoziţie. Astfel, Vantage şi DB9 vor deveni modele mai bune prin tehnica pusă la dispoziţie inginerilor Aston Martin şi prin materialele ce vor realiza cele două supercar-uri. Primele informaţii anunţă o masă redusă cu 10%, ceea ce ar însemna ca DB9 să cântărească mai puţin de 1.500 kilograme. Atât DB9, cât şi Vantage sunt modele destul de grele, cântărind cu 130 kg mai mult decât un Ferrari California, respectiv cu 70 kg mai mult decât un 599 GTB Fiorano. Totodata, o verste bună este că motorul V12 al celor de la Aston Martin rămâne în producţie pentru cel puţin încă o generaţie.
Viitoarele modele Aston Martin nu vor beneficia de tehnologia injecţiei directe folosita de englezi în competiţii, dar vor dezvoltă ceva mai multă putere şi cuplu motor suplimentar, în timp ce emisiile de CO2 vor trebui să scadă cât mai aproape de 300 de grame pe kilometru. Avantajul britanicilor stă în producţia redusă a modelelor pe care le realizează, ceea ce înseamnă ca îşi pot negocia ţintele de CO2 pentur următorii ani cu Comisia Europeană.
Via | Autocar