Viitoarea generaţie Mercedes S-Klasse va avea o cutie automată cu 9 trepte

Publicat luni, 28.05.2012 18:23 de Bogdan Mirică

Mercedes lucrează în prezent la o cutie automată cu nouă rapoarte pentru viitoarea generaţie S-Klasse. Transmisia va asista şi o versiune diesel-hibrid ce promite un consum de 2 litri/100 km.

BMW şi Audi au făcut mutarea lor în segmentul berlinelor de lux. Acum este rândul celor de la Mercedes să vină cu o replică pe măsură pentru A8 şi Seria 7. S-Klasse se pregăteşte pentru a lovi puternic în concurenţă şi anunţă încă de pe acum că va fi cea mai sigură maşină de serie din lume, o titulatură pretenţioasă, care anticipează însă abundenţa sistemelor de păstrare a controlului.

Noua generaţie a limuzinei best-seller va adopta şi o platformă nouă, din aluminiu, capabilă să reducă masa totală cu până la 100 de kilograme.

Pe lângă toate aceste inovaţii tehnologice, pe S-Klasse îşi va mai face loc una. Este vorba despre o transmisie cu 9 trepte, ce urmează a fi botezată 9G-Tronic. Cutia automată a fost dezvoltată pentru a oferi o eficienţă maximă, indiferent de propulsorul pe care îl asistă.

Poziţionată longitudinal, transmisia va fi compatibilă şi cu sistemul de tracţiune integrală 4Matic, dar şi cu unitatea electrică de pe motorizările hibride oferite în prezent de constructorul din Stuttgart. În aceste situaţii, unitatea electrică va fi montată între motorul termic, fie el diesel sau benzină, şi transmisie.

În cazul lui S-Klasse, unitatea electrică ar putea dezvolta 82 de cai putere, ajutaţi de cuplul şi puterea unui propulsor diesel eficient. Configuraţia le-ar putea aduce germanilor o nouă performanţă uimitoare pentru segment: un consum combinat de numai 2 litri/100 de kilometri.

via l autoblog

  • ian, luni, 28.05.2012 19:28

    ...pai in cazul asta sunt ferm convins ca..tehnologia lor o vor implementa pe toate modelele...mi s-ar parea normal...s-ul va fi modelul de debut...totusi interesant acest consum obtinut din cele 9 rapoarte ale cutiei de viteza si unitatea electrica...

  • ScorpyonVAG, luni, 28.05.2012 19:56
    @

    Sunt miliardar si merg cu 2 litrii la 100km. La fel ca un pensionar cu un AXIAM sau scuter. Super. Felicitari. Germany POWER :)

  • antonny, luni, 28.05.2012 20:38
    *****

    mai avem putin si o sa conducem masina ca pe un cap tractor ........

  • dumy78, luni, 28.05.2012 21:34

    abia astept sa vad S-ul nou ...... va fi opera de arta. Ii va bate pe A8 si seria 7 cam cum l-a batut Froch pe Bute......

  • MB, luni, 28.05.2012 22:13

    antonny aici vorbim de statutul, forta si rafinamentul unui S Class, nu de vreun Touareg V12 TDI ... mai ai si pretentia ca te pricepi la masini

  • edi80, luni, 28.05.2012 23:10

    probabil antonny s-a referit la cutia de viteze cu 9 trepte!!nu la putere

  • Dan, luni, 28.05.2012 23:14
    @MB

    Post-urile lui ScorpyonVag denota doua lucruri! 1 - E prost 2- E agramat. Acei 2 litri la suta de kilometri releva nivelul tehnologic al companiei. Nu au facut-o doar pentru ca acel client care cheltuie 90.000 euro pe masina sa faca economie la combustibil. Iar proprietarul de S Klasse nu ar trebui sa fie si probabil nici nu e rupt in fund ca si toti posesorii de S Klasse SH de la noi.

  • zarnesteanu, marţi, 29.05.2012 00:03
    Vorbiti pe nas, copii ...

    Mercedes e intre putinii constructori care inca isi mai produc singuri cutiile de viteze. Fiind un producator de lux, cutiile automate au o pondere mult mai mare in vanzari decat unitatile manuale si sunt extrem de bine puse la punct. Indiferent de anul de fabricatie intotdeauna mi s-au parut excelente. Chiar si pe o masina de logofat cum ar fi C Class, cutia manuala reuseste sa schimbe vitezele incredibil de bine, aproape telepatic, in traficul de zi cu zi. Iti trebuie doar putin timp de adaptare si o sa vezi ca daca, de exemplu, vrei sa retrogradezi in 20m, tot ce trebuie sa faci e sa ridici piciorul de pe acceleratie si sa pisti un pic frana. Masina va continua sa schimbe treptele inferioare pana aproape de stationare in timp ce toti in jurul tau, inclusiv cel din fata ta, au stopurile de la frana aprinse. De asemenea, dacai ai vreodata norocul sa pui mana pe un AMG, o sa realizezi ca si ultima generatie de cutie de viteze, in 7 trepte, e la fel de intuitiva ca si cea veche, in 5. Desi unii se plang de faptul ca schimba foarte des, setarile pe un AMG sunt superbe. Sunt multe de spus, fara sa mai pomenesc de acceleratia adaptabila de la autostrada la traficul de oras, toate gestionate de fapt tot de cutia de viteze. Sunt curios cum vor scoate camasa cu 9 trepte :) Deocamdata pare doar o competitie stupida generata de departamentele de marketing. A scos Mercedes 7 viteze, hopa, si legs-uze cu 8. Acum, lucreaza la 9 viteze. Sunt curios cat timp o sa treaca pana vine bobul de orez cu 10, 11, 12, etc. In cazul de fata deocamdata fiind insa vorba de Mercedes, sunt sigur ca or sa ia in considerare problema schimbarii foarte dese a vitezelor, si or sa gaseasca o solutie onorabila. Combinat cu faptul ca pot dezactiva un numar optim de cilindri, si un disel hibrid, nu e de mirare ca ating consumul asta incredibil pe o masina de talia lui S Class. Tot ce pot sa spun e ca am incredere in ei si sper din toata inima ca ceea ce vedem astazi pe S Class sa fie accesibil cat mai curand pe E, C, etc. Iar dupa 10 ani, cand le expira patentele, argatii si seceratorii din asia pot sa dea buzna pe gratis la tehnologiile de azi. Bineinteles, daca nu le iau cu japca intre timp. PS. Dan, ai perfecta dreptate. Un S Class sare bine de 100 000 de euro, iar un AMG se apropie de 200 000. :) Deci aici mesajul e altul decat economia de benzina.

  • zarnesteanu, marţi, 29.05.2012 18:16
    Erata

    "Chiar si pe o masina de logofat cum ar fi C Class, cutia manuala ..." Ma refeream de fapt la cutia automata.

  • unckle, marţi, 29.05.2012 22:36

    @zarnesteanu - spune asta celor de la AM .. lor li se pare un punct "negativ" cutia in 7 ... Stiu cateva AMGuri care depasesc lejer 200000Euro, in versiunea "cheala".

  • Adi, marţi, 29.05.2012 23:22
    Pt fanii AMG pur. Nu e nevoie de AMG...e nevoie de pachet AMG

    sa arate mai bine si fara sigle 63 sau 65...un 350 sau cum se va numii V6-ele de 3 litri cu pachet AMG full facut pe comanda speciala e suficient pt. o limuzina. AMG e bine sa ramana la CL , SL SLS, CLS de ce nu si C class.

  • Adi, marţi, 29.05.2012 23:22
    Pt fanii AMG pur. Nu e nevoie de AMG...e nevoie de pachet AMG

    sa arate mai bine si fara sigle 63 sau 65...un 350 sau cum se va numii V6-ele de 3 litri cu pachet AMG full facut pe comanda speciala e suficient pt. o limuzina. AMG e bine sa ramana la CL , SL SLS, CLS de ce nu si C class.

  • zarnesteanu, miercuri, 30.05.2012 00:04
    @unckle

    Cand am spus ca unora nu le place cutia in 7 trepte m-am referit la cazuri din afara site-ului AM. Faptul ca un redactor AM nu o agreeaza este o chestiune personala, de gust si nu e nimic rau sau neobisnuit in asta. De aceea am specificat "o cutie in 7 cu setari AMG". Pe un AMG aceeasi cutie se simte diferit fata de un Mercedes clasic. Preturile le-am calculat grosso-modo fata de moneda locala din Zarnesti si am facut estimarea cu o marja mare de siguranta :), just to be on the safe side ... (Bai, tare greu imi vine cateodata sa traduc in romana pura dialectul asta de Zarnesti.)