Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 40% în Europa în prima jumătate a anului: Dacia a înregistrat 116.000 de unități, în scădere cu 47%
Europenii au înmatriculat peste 5.1 milioane de mașini noi în primele 6 luni ale anului, în scădere cu aproape 40% comparativ cu perioada similară din 2019. Dacia a înregistrat o scădere de 47%, la 116.000 de unități.
Piața auto europeană continuă să își revină timid pe măsură ce restricțiile de circulație impuse de autorități au fost eliminate.
Potrivit datelor oficiale publicate în această săptămână de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în luna iunie au fost înmatriculate aproape 1.13 milioane de mașini noi, în scădere cu 24% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Aceasta este cea mai mică scădere procentuală lunară a înmatriculărilor după izbucnirea pandemiei de coronavirus.
Dacia a avut o evoluție mai bună decât media europeană, în contextul unei scăderi de 18%, la 47.687 de unități. De altfel, acest lucru a contribuit chiar la o creștere a cotei de piață pentru luna iunie de la 3.9% la 4.2%.
Doar doi constructori au reușit să încheie prima lună de vară pe creștere: Porsche (+7.5%) și Volvo, însă în cazul producătorului suedez creșterea este nesemnificativă, de numai 0.2%.
La nivelul primelor șase luni ale anului, europenii au înmatriculat în total aproximativ 5.1 milioane de unități, în scădere cu 39.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La acest capitol, Dacia a înregistrat însă o performanță mai slabă decât media europeană, cu 166.183 de unități în primele cinci luni și o scădere de 46.7%. Prin urmare, și cota de piață pentru acest interval s-a diminuat de la 3.7% la 3.3%.
Pentru acest interval de 6 luni, niciunul dintre constructorii prezenți pe continentul european nu a reușit să-și mărească vânzările, iar cea mai mică scădere a fost raportată de Porsche: -15%.
Într-un clasament al celor mai mari mărci din Europa, Dacia se menține pe poziția a 16 într-un clasament dominat în continuare de Volkswagen.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-iun 2020 |
Înmatriculări ian-iun 2019 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 576.028 | 944.526 | -39% |
2 | Renault | 357.015 | 588.515 | -39.3% |
3 | Peugeot | 316.366 | 527.587 | -40% |
4 | Mercedes-Benz | 299.488 | 441.059 |
-32.1% |
5 | BMW | 286.023 | 429.167 |
-33.4% |
6 | Toyota | 279.221 | 388.542 |
-28.1% |
7 | Skoda | 278.290 | 398.559 | -30.2% |
8 | Ford | 273.520 | 510.761 | -46.4% |
9 | Audi | 261.482 | 406.760 |
-35.7% |
10 | Opel | 213.893 | 475.042 | -55% |
11 | Fiat | 210.017 | 380.877 | -44.9% |
12 | Citroen | 204.375 | 356.598 | -42.7% |
13 | Kia | 178.392 | 268.305 | -33.5% |
14 | Hyundai | 174.634 | 284.173 | -38.5% |
15 | Seat | 166.310 | 269.173 | -38.2% |
16 | Dacia | 166.183 | 311.800 | -46.7% |
17 | Nissan | 126.992 | 216.977 | -41.5% |
Via ACEA
Daca nu vor scadea preturile vertiginos la balariile de hybride, electrice si tot trendul asta aiuristic, nu se va mai vinde nimic ... au ajuns versiuni chele de masini de masa sa coste zeci de mii de euro ...e inadmisibil ... bancile nu prea mai dau credite asa usor, populatia tine de bani ca deh ...pandemia distruge economia ... in ritmul asta isi vor inchide fabricile cat de curand ... te adaptezi sau dispari ...e simplu