Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 40% în Europa în prima jumătate a anului: Dacia a înregistrat 116.000 de unități, în scădere cu 47%

Publicat joi, 16.07.2020 12:09 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Europenii au înmatriculat peste 5.1 milioane de mașini noi în primele 6 luni ale anului, în scădere cu aproape 40% comparativ cu perioada similară din 2019. Dacia a înregistrat o scădere de 47%, la 116.000 de unități.

Piața auto europeană continuă să își revină timid pe măsură ce restricțiile de circulație impuse de autorități au fost eliminate.

Potrivit datelor oficiale publicate în această săptămână de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în luna iunie au fost înmatriculate aproape 1.13 milioane de mașini noi, în scădere cu 24% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Aceasta este cea mai mică scădere procentuală lunară a înmatriculărilor după izbucnirea pandemiei de coronavirus.

Dacia a avut o evoluție mai bună decât media europeană, în contextul unei scăderi de 18%, la 47.687 de unități. De altfel, acest lucru a contribuit chiar la o creștere a cotei de piață pentru luna iunie de la 3.9% la 4.2%.

Doar doi constructori au reușit să încheie prima lună de vară pe creștere: Porsche (+7.5%) și Volvo, însă în cazul producătorului suedez creșterea este nesemnificativă, de numai 0.2%.

La nivelul primelor șase luni ale anului, europenii au înmatriculat în total aproximativ 5.1 milioane de unități, în scădere cu 39.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

La acest capitol, Dacia a înregistrat însă o performanță mai slabă decât media europeană, cu 166.183 de unități în primele cinci luni și o scădere de 46.7%. Prin urmare, și cota de piață pentru acest interval s-a diminuat de la 3.7% la 3.3%.

Pentru acest interval de 6 luni, niciunul dintre constructorii prezenți pe continentul european nu a reușit să-și mărească vânzările, iar cea mai mică scădere a fost raportată de Porsche: -15%.

Într-un clasament al celor mai mari mărci din Europa, Dacia se menține pe poziția a 16 într-un clasament dominat în continuare de Volkswagen.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-iun 2020
Înmatriculări 
ian-iun 2019
Evoluție
1 Volkswagen 576.028 944.526 -39%
2 Renault 357.015 588.515 -39.3%
3 Peugeot 316.366 527.587 -40%
4 Mercedes-Benz 299.488 441.059
-32.1%
5 BMW 286.023 429.167
-33.4%
6 Toyota 279.221 388.542
-28.1%
7 Skoda 278.290 398.559 -30.2%
8 Ford 273.520 510.761 -46.4%
9 Audi 261.482 406.760
-35.7%
10 Opel 213.893 475.042 -55%
11 Fiat 210.017 380.877 -44.9%
12 Citroen 204.375 356.598 -42.7%
13 Kia 178.392 268.305 -33.5%
14 Hyundai 174.634 284.173 -38.5%
15 Seat 166.310 269.173 -38.2%
16 Dacia 166.183 311.800 -46.7%
17 Nissan 126.992 216.977 -41.5%

Via ACEA

  • Sorin, joi, 16.07.2020 13:54

    Daca nu vor scadea preturile vertiginos la balariile de hybride, electrice si tot trendul asta aiuristic, nu se va mai vinde nimic ... au ajuns versiuni chele de masini de masa sa coste zeci de mii de euro ...e inadmisibil ... bancile nu prea mai dau credite asa usor, populatia tine de bani ca deh ...pandemia distruge economia ... in ritmul asta isi vor inchide fabricile cat de curand ... te adaptezi sau dispari ...e simplu

  • sandu, vineri, 17.07.2020 10:03

    cine zicea de opel ca o duce bine? are cea mai mare scadere. prostii de masini ce fac.