Ford F-150: cea mai vândută mașină din SUA ajunge la a 14-a generație
Gigantul Ford F-150, cea mai vândută mașină în SUA în fiecare din ultimii 38 de ani, ajunge astăzi la o nouă generație. Odată cu aceasta, Ford F-150 primește o versiune hibridă în așteptarea variantei full-electrice.
Ford a prezentat astăzi în Statele Unite cea de-a 14-a generație a pick-up-ului F-150. Considerat unul dintre simbolurile industriei auto americane, Ford F-150 este cel mai vândut model din SUA, indiferent de segment, în ultimii 38 de ani.
La nivel estetic, noua generație Ford F-150 nu-și schimbă radical înfățișarea, noile linii de design reprezentând mai degrabă o evoluție decât o revoluție. Cea mai clară modificare se regăsește la nivelul blocurilor optice, acolo unde farurile full-LED și luminile de zi dezvăluie o semnătură luminoasă agresivă care scoate în evidență caracteristicile masive ale mașinii. Grila lui F-150 păstrează aceeași linie impozantă, fiind disponibilă în 11 variante diferite. Jantele pot fi comandate în variante de dimensiuni care merg de la 17 la 22 de inch, iar tipurile de caroserie în care poate fi comandată mașina generează o gamă largă de configurații: trei lungimi ale benei, trei tipuri de cabină (Regular, Extended și SuperCrew).
Cea mai serioasă modificare vine însă la interior, acolo unde Ford a profitat de evoluția tehnologică și estetică a celor mai recente modele din gamă și a "transferat" pe F-150 întreaga armată de sisteme disponibilă în restul gamei. Vorbim de ceasuri digitale de bord, de un display central de până la 12 inch, sistem multimedia SYNC 4 cu adaptare wireless pentru Android Auto, Apple CarPlay și SYNC AppLink (care include, printre altele, Waze și Alexa). Bang & Olufsen semnează sistemele audio disponibile opțional (până la 12 incinte acustice). În sfârșit, lista de sisteme de asistență activă include acum frânare automată în cazul detectării unei posibile coliziuni cu alte mașini sau cu pietonii sau păstrarea mașinii pe axa centrală a benzii de rulare.
Cel mai interesant sistem disponibil pe noul F-150 este însă unul prezent în premieră în gama mărcii (și anunțat și pe modelul electric Mustang Mach-E). Acesta se numește Active Drive Assist și permite rularea autonomă, fără obligația menținerii mâinilor pe volan, pe anumite porțiuni de autostradă cartografiate special pentru acest scop de Ford în SUA. Pentru a putea activa acest sistem, posesorii mașinii trebuie să cumpere separat un pachet hardware care conține o cameră de monitorizare a feței șoferului. Sistemul va rămâne activ atât timp cât cel de la volan privește înainte prin parbriz.
Întreg pachetul software al modelului american poate fi actualizat wireless prin update-uri over-the-air.
În așteptarea unei versiuni full-electrice care va apărea pe piață în 2022, noul F-150 oferă un sistem de propulsie full-hibrid (fără încărcare la priză) care este format dintr-un motor Ecoboost V6 de 3.5 litri și un motor electric de 47 de cai putere care trimit puterea spre roți printr-un sistem de transmisie cu 10 trepte. Celelalte cinci motoare disponibile anterior pe F-150 rămân în ofertă: V6 aspirat de 3.3 litri, V6 EcoBoost twinturbo de 2.7 litri, V6 EcoBoost twinturbo de 3.5 litri, V6 turbo de 3.0 litri și V8 aspirat de 5.0 litri. Ford nu a oferit cifrele de putere, cuplu sau consum ale acestor motorizări pe noua generație F-150.
via Ford
Imi place camionul, iar interiorul este un exemplu de organizare, se poate si cu ecrane si butoane, in acelasi timp. Daca eram in SUA, cu afaceri cu ferme, cherestea, etc, cu siguranta o treceam pe lista scurta, cu V8 bineinteles, un model multi functional pentru toate anotimpurile, pe orice forme de relief. Nu este de mirare ca este cel mai vandut pick-up din lume, iar americanii mai au de unde alege, Dodge Ram, Chevrolet Silverado, un segment inventat de ei, ce-i a lor este a lor.