Informații neoficiale despre noua generație Dacia Logan: modificări de design și versiune mild-hybrid

Publicat vineri, 15.05.2020 11:04 de Daniel Popescu, Foto: Dacia

Noua generație Dacia Logan va primi modificări majore de design și un interior mai modern, pentru ca din 2023 să fie disponibilă și într-o versiune mild-hybrid, potrivit presei franceze.

Noua generație Dacia Logan va fi prezentată cel mai probabil în toamna acestui an simultan cu noua generație Sandero.

Până în prezent, constructorul de la Mioveni nu a oferit informații despre noul Logan, însă publicația franceză L'Argus susține că a intrat în posesia unor detalii inedite despre noutățile pregătite de Dacia.

Sursa citată afirmă că, la fel ca noul Sandero, noul Logan va fi dezvoltat pe o versiune low-cost a platformei CMF-B, pe care au fost dezvoltate noile generații Renault Clio și Captur. Logan va avea numeroase noutăți de design exterior, întrucât forma caroseriei va fi una mult mai "fluidă" decât în prezent, iar linia plafonului se va termina în zona portbagajului.

La interior, noul Logan va utiliza un ecran touch de dimensiuni mai mari, în timp ce poziționarea butoanelor fizice pentru controlul sistemului de aer condiționat va fi preluată de la noua generație a SUV-ului Duster.

Sub capotă, Dacia Logan ar urma să fie disponibil la lansare cu un motor pe benzină TCe de un litru, dar și cu o unitate diesel Blue dCi de 1.5 litri.

De asemenea, cel mai devreme în 2023, Logan ar urma să primească și o versiune mild-hybrid cu motor aspirat de 1.6 litri și 91 de cai putere, care va respecta viitoarele norme de poluare Euro 7 și care va fi acompaniat de o baterie de 1.2 kWh.

Nu în ultimul rând, Logan ar urma să folosească și o serie de sisteme de asistență precum frânarea automată de urgență sau sistemul pentru detectarea unghiului mort.

În urma acestor îmbunătățiri, prețurile noului Logan ar urma să crească cu 200-300 de euro comparativ cu actuala generație disponibilă în prezent la vânzare.

De asemenea, sursa citată menționează că Dacia ar urma să renunțe la dezvoltarea lui Logan MCV.

Via L'Argus

  • Clique, vineri, 15.05.2020 11:21

    Sună binișor, însă nimic despre o cutie automată ceva în dotare...

  • someone, vineri, 15.05.2020 12:06

    @ clique: actualul clio e-tech, care foloseste sistemul ce va fi pus si pe logan si sandero, e cuplat la o transmisie automata. doar ca nu stiu daca ecvt sau edc. asa ca raspunsul era printre randurile articolului.

  • UnAlex, vineri, 15.05.2020 12:06

    Adica Renault Arkana fara picioroange. Este aceeasi platforma, deci face sens.

  • dany, vineri, 15.05.2020 12:22

    de cve sa renunte la MCV? aia e cea mai practica caroserie

  • tng, vineri, 15.05.2020 14:31

    marea noutate -tot motoarele alea 1.5dCi si 1.6l aspirat!

  • Sam93, vineri, 15.05.2020 15:53

    Felicit reintoarcerea la motorul 1.6 aspirat. In sfarsit ceva fiabil, nu rahat de 0.9 in 3 cilindri. Oricum, vom vedea o gramada de producatori cum se intorc la motoare aspirate natural si injectie multi-punct odata ce trecem la noile norme de poluare Euro 7. Doar asa vor putea respecta noile norme de noxe, deoarece motoarele turbo si injectate direct product temperaturi mai mari si noxe mai mari. Abia astept cum se vor intoarce cu coada intre picioare toti la aspirate in timp ce o companie cu adevarat de iubitori auto, ca Mazda, nu a renuntat niciodata la ele.

  • Edikkk, vineri, 15.05.2020 16:31

    Un mare bravo pentru motorul aspirat, şi ok şi pentru mild hibrid la preţuri mici Ceea ce ar fi fantastic o Dacia e-tech

  • someone, vineri, 15.05.2020 18:46

    @ all: motorul aspirat de 1.6 e parte a sistemului hybrid, el nu va fi singur ca unitate propulsoare.

  • Ioeugen, sâmbătă, 16.05.2020 09:11

    @tng... motorul 1,5 dCi in toate versiunile lui este un motor foarte performant... dar nu e corean este?... ca nemțesc este... cât timp e montat și pe Mercedes...

  • Ioeugen, sâmbătă, 16.05.2020 09:18

    @Sam93... ăștia de ți-au arătat mânuță roșie vor un trifazic in loc de 1,6

  • fanel, sâmbătă, 16.05.2020 14:04

    "se vor intoarce la aspirate" eu zic sa ne intoarcem mai bine la magar si teleghuta. Sau pentru fani, la mersul pe jos.