Volkswagen a prezentat noile Golf GTI, GTD și GTE: motoare cu puteri de până la 245 de cai și accesorii speciale pentru exterior și interior
Noul Volkswagen Golf a primit trei versiuni de performanță: GTI, GTD și GTE. Nemții propun un motor pe benzină de 245 CP, o versiune diesel cu 200 CP și o variantă plug-in hybrid cu 245 CP. Aceasta din urmă promite o autonomie electrică de până la 60 de kilometri.
Volkswagen Golf, cel mai bine vândut model european, a primit o nouă generație în urmă cu câteva luni. Acum, producătorul din Wolfsburg a publicat primele imagini și detalii referitoare la versiunile de performanță ale noului Golf.
Volkswagen Golf GTI, GTD și GTE vor fi expuse în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva și propun elemente specifice de design, un interior orientat către sportivitate și motorizări pentru toate gusturile.
Noile versiuni de performanță propun o serie de elemente estetice noi. Astfel, grila frontală a primit un design nou, are dimensiuni mai mari, iar cele două faruri sunt unite cu o bandă LED. Totodată, la nivelul grilei au fost montate și luminile de ceață cu LED care formează litera X, dar și o ramă restilizată.
Pragurile laterale sunt și ele modificate, în timp ce jantele cu design specific pot fi comandate în versiuni de 17, 18 sau 19 inch. În partea din spate, constructorul german a introdus un difuzor ușor retușat, iar denumirea modelului poziționată sub logo-ul companiei a fost înlocuită cu numele versiunii (GTI, GTE sau GTD).
Noul Golf GTI va fi echipat cu un sistem de evacuare cu două terminații (câte una pe fiecare parte), Golf GTD va primi o singură terminație dublă, în timp ce pentru GTE, nemții au decis să ascundă terminațiile sistemului de evacuare.
La interior, noile versiuni de performanță vor fi echipate cu un volan sport cu zone tactile. În partea de jos a acestuia a fost aplicat numele versiunii, iar materialul plastic poate avea culoarea roșie, albastră sau gri, în funcție de varianta comandată. Tot la interior, clienții vor primi scaune sport cu o tapițerie specială (Scalepaper) care, bineînțeles, în funcție de varianta de performanță comandată va avea accente roșii (GTI), albastre (GTE) sau gri (GTD).
Noile Golf GTI, GTD și GTE vor fi disponibile cu pachetul Innovision Cockpit. Acesta este format din instrumentarul digital de bord cu diagonala de 10.25 și sistemul de infotainment cu ecran de 10 inch.
Standard, versiunile de performanță ale noii generații Golf vor fi echipate cu următoarele dotări: Lane Assist, Front Assist, Autonomous Emergency Braking, diferențial controlat electronic, sistem Car2X (permite comunicarea cu alte mașini compatibile aflate în trafic indiferent de marcă), climatizare automată, faruri cu LED, stopuri cu LED și sistem de pornire Press&Drive.
Totodată, noile Golf GTI, GTD și GTE vor fi echipate cu sistemul Vehicle Dynamics Manager, gândit pentru a îmbunătăți comportamentul dinamic în funcție de situațiile de trafic. Pe lista de opționale se află și sistemul DCC (Dynamic Chassis Control) care promite patru moduri de funcționare: Eco, Comfort, Sport și Individual.
Noul Volkswagen Golf GTI va fi echipat cu un motor de 2.0 litri capabil să ofere 245 de cai putere și 370 Nm. Standard, acesta va fi cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional există și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte.
Versiunea Golf GTD va fi echipată cu motorul diesel de 2.0 litri care dezvoltă 200 de cai putere și 400 Nm. Acesta va fi oferit standard cu transmisia automată cu șapte trepte și va include și noul sistem de tratare a gazelor de eșapament în două etape.
Noul Golf GTE va fi echipat cu un sistem plug-in hybrid de propulsie format dintr-un motor pe benzină de 1.4 litri cu 150 CP și un motor electric de 85 kW. În total, sistemul oferă 245 de cai putere și 400 Nm, iar resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu șase trepte.
Mulțumită unei baterii cu o capacitate de 13 kWh, noul Golf GTE va fi capabil să parcurgă în modul electric circa 60 de kilometri. Viteza de top în E-Mode va fi limitată la 130 km/h.
Pentru moment, oficialii constructorului german nu au oferit detalii cu privire la performanțele noilor versiuni.
Parcă-i o broască obosită, cu aparat dentar. Fața aia nu se pupă deloc cu caroseria de Golf.