Volkswagen Golf 8 se prezintă oficial: două versiuni hibride plug-in, variante mild-hybrid, dar și TDI-uri dezvoltate de la zero
Volkswagen a prezentat astăzi la Wolfsburg noua generație a bestseller-ului Golf. Noul Golf 8 vine cu un update tehnologic masiv și oferă o gamă de motorizări foarte interesantă.
Cel mai vândut model european primește astăzi o nouă generație. Volkswagen Golf ajunge la a opta iterare și a fost prezentat oficial în cadrul unui eveniment pe care Volkswagen l-a organizat la Wolfsburg. Odată cu modificările estetice care ating în special zona frontală, posterioară și interiorul, Golf se înnoiește mai ales la capitolele motorizări și tehnologie.
Între noutățile tehnice absolute notăm două noi motorizări TDI dezvoltate de la zero pe care Volkswagen le denumește "unele dintre cele mai curate motoare pe combustie din lume", două versiuni hibride plug-in și o serie de versiuni mild hibrid bazate pe gama de motorizări TSI.
Volkswagen Golf 8: date esențiale
Motorizări și versiuni de propulsie
● Noul VW Golf va fi disponibil în momentul lansării în 5 versiuni de motorizare: diesel, benzină, mild hybrid, plug-in hybrid și gaz natural (doar pe unele piețe).
● Puteri oferite de noua familie Golf după lansarea tuturor versiunilor (inclusiv GTI și R, indisponibile de la început): între 90 și 300 CP.
● Motoarele pe benzină sunt exclusiv versiuni turbo (TSI) și sunt oferite în variantele: 1.0 TSI (90 sau 110 CP) și 1.5 TSI (130 sau 150 CP).
● Vor exista și motoare 2.0 TSI în gama Golf pe versiunile GTI, GTI TCR și R. Acestea urmează să fie prezentate în viitorul apropiat.
● Motoarele diesel sunt dezvoltate de la zero special pentru a opta generație Golf. Acestea sunt un 2.0 TDI de 110 CP și un 2.0 TDI de 150 CP. Transmisie manuală standard, transmisie DSG opțional. Sistemul de tracțiune integrală 4Motion este disponibil opțional pe versiunea de 150 CP.
● Ambele motoare diesel oferă un sistem nou de reducere a oxizilor de azot cu ajutorul injecției AdBlue, eficiența fiind cu "până la 80% mai mare decât pe modelul anterior". Conform celor de la Volkswagen, noile motoare diesel dezvoltate de constructorul german devin astfel "printre cele mai curate motoare pe combustie din lume".
● Ulterior, Volkswagen va oferi un TDI mai puternic pe versiunea GTD.
● Versiunile mild hybrid de pe Golf sunt construite pe baza motorizărilor TSI de 110, 130 sau 150 CP și se numesc oficial eTSI. Acestea adaugă un generator de 48V și o baterie Litiu-Ion de 48V care au rolul de a scădea emisiile și consumul preluând controlul electric al elementelor electrice conexe ale mașinii în anumite momente. Versiunile eTSI sunt oferite exclusiv cu transmisie automată DSG.
● Versiunile plug-in hybrid se numesc oficial eHybrid. Vorbim de două variante: una concentrată pe emisii și consum scăzut (putere totală 204 CP), cealaltă pe performanțe ridicate (GTE, putere totală 245 CP). În ambele cazuri sistemul este format dintr-un motor TSI de 1.4 litri cuplat cu un motor electric alimentat de la o baterie cu o capacitate de 13 kWh (+50% față de vechea generație a versiunii Golf GTE). Volkswagen nu anunță autonomia electrică maximă în cazul acestor versiuni.
● Versiunea GTE se va evidenția în gama Golf, la fel ca până acum, printr-o serie de elemente estetice specifice. Acestea includ o semnătură luminoasă diferită la nivelul blocurilor optice frontale (o baghetă iluminată care unește farurile pe deasupra grilei), spoilere diferite de cele ale celorlalte versiuni, etriere roșii, jante de 17 inch dedicate acestei versiuni, difuzor posterior de aer și aripi ușor evazate.
Versiuni de echipare și dotări
● Noul Golf 8 renunță la vechile denumiri ale echipărilor Volkswagen (Trendline, Comfortline și Highline) în favoarea nivelurilor de echipare Golf, Life și Style. Va exista, de asemenea o versiune cu caracter sportiv denumită R-Line.
● În echiparea de bază (denumită Golf), noul model vine cu elemente precum faruri și stopuri full LED, buton de pornire, instrumentar de bord complet digital (ceasurile analog nu mai există în echiparea noii generații), volan multifuncțional, sistem de climatizare automată, sistemele de siguranță Lane Assist (avertizare la părăsirea benzii), Front Assist (monitorizarea zonei din fața mașinii și frânare automată în cazul unui eventual impact cu detectarea mașinilor și a pietonilor).
● Echiparea Life oferă suplimentar jante de 16 inch, încărcarea prin inducție a telefonului mobil, integrare wireless Android Auto și Apple CarPlay, iluminare ambientală interioară în 10 nuanțe, cotieră centrală frontală, sistem de parcare ParkPilot
● Echiparea Style plusează cu jante de 17 inch, elemente cromate exterioare (printre care țevi de evacuare trapezoidale), scaune sport frontale, volan și levier îmbrăcate în piele, oglinzi laterale cu funcție de memorie, iluminare ambientală interioară în 32 de nuanțe, sistem cornering pentru faruri, semnalizatoare dinamice LED pentru stopuri, climatizare automată cu trei zone (Air Care Climatronic) și Lane Assist (sistem care aplică forțe asupra direcției pentru păstrarea benzii).
● Echiparea sportivă R-Line adaugă jante Sebring de 17 inch, spoilere față și spate cu design sport, difuzor posterior de aer, ornamente negru glossy la exterior, direcție progresivă, suspensii cu setare specială, selector pentru modul de rulare, mâner din aluminiu al schimbătorului, volan multifuncțional îmbrăcat în piele perforată, scaune sport cu tetiere integrate, cusături contrastante și pedalier din oțel inoxidabil.
Tehnologie
● Noul Golf 8 oferă două display-uri masive încă din echiparea de bază: instrumentarul de bord digital (10.25 inch) și ecranul central tactil (8.25 inch). Acestea sunt "unite" de același suport vitrat. Opțional, sistemul de infotainment poate fi îmbunătățit prin două sisteme cu diagonala de 10 inch, aceste versiuni superioare estetic fiind denumite Innovision Cockpit de Volkswagen.
● Golf primește și un sistem head-up display cu proiecție pe parbriz.
● Volkswagen introduce sistemul Mobile key, care le permite posesorilor mașinii să o descuie/încuie cu ajutorul telefonului mobil. Germanii spun că anumite modele de mobil construite de Samsung sunt compatibile încă de la startul carierei de piață a noului model. Nu e nevoie de conexiune de internet pentru asta, e suficientă apropierea mobilului de mânerul ușii pentru deschidere și amplasarea telefonului în consola centrală pentru pornirea motorului. "Cheia virtuală" poate fi trimisă și cunoscuților sau membrilor familiei, care pot astfel descuia și porni mașina la nevoie cu mobilele lor.
● Acest pachet este integrat într-o aplicație prin care pot fi verificate de la distanță starea mașinii, situația ușilor, a luminilor, informațiile de consum și rulare, poziția în parcare sau programările la service.
● Golf 8 este primul model Volkswagen care permite comunicarea Car2X cu alte mașini compatibile aflate în trafic (indiferent de marcă). Conform celor de la Volkswagen, asta înseamnă că mașinile pot comunica între ele la nivel de milisecunde pe o rază de până la 800 de metri și pot alerta șoferul în legătură cu accidente, mașini oprite pe marginea șoselei, aglomerații în trafic sau construcții pe carosabil.
● Travel Assist este denumirea sistemului semi-autonom pe care Volkswagen îl implementează pe Golf. Este vorba de un sistem avansat de Cruise Control Adaptiv care permite păstrarea mașinii pe centrul benzii la viteze de până la 210 km/h. Sistemul este activ doar dacă șoferul păstrează cel puțin o mână pe volan. După 15 secunde în care sistemul detectează lipsa mâinii pe volan, sistemul emite avertizări audio și vizuale. În cazul în care șoferul nu reacționează, mașina se oprește în siguranță de una singură.
● Deși oferă faruri și stopuri LED încă din echiparea de bază, Volkswagen vine cu alte două pachete suplimentare care au rolul de a îmbunătăți vizibilitatea. Pachetul de top se numește IQ.LIGHT și oferă un sistem Matrix LED prezent în versiuni similare pe Touareg și pe noul Passat. Sistemul utilizează 22 de module LED per far pe care le activează și le dezactivează individual în funcție de situația detectată în zona din față a mașinii.
via Volkswagen
Motorizarile diesel dezvoltate de la zero sunt cu dedicatie pentru @PMC :).