Informații despre viitoarea generație Nissan Qashqai: japonezii vor să elimine motorizările diesel și să introducă variante hibrid
Nissan pregătește o nouă generație Qashqai, iar conform unor rapoarte, SUV-ul producătorului nipon ar putea fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Paris. SUV-ul ar urma să fie disponibil și în versiuni hibrid.
Nissan Qashqai este unul dintre modelele care a deschis apetitul publicului european pentru gama SUV. Actuala generație a modelului nipon a fost prezentată în 2013, iar în 2017 a primit un facelift consistent.
Între timp, inginerii și designerii Nissan pregătesc o nouă generație Qashqai. Conform unor rapoarte, modeul ar urma să fie expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment programat să își deschidă porțile în toamna acestui an.
Surse apropiate companiei spun că noua generație Qashqai va miza pe o versiune îmbunătățită a platformei CMF, aceasta urmând să poată susține și motorizări hibrid. În același timp, versiunile echipate cu motoare diesel ar urma să dispară din gama Qashqai.
"O platformă îmbunătățită reprezintă soluția cea mai bună pentru integrarea sistemelor electrificate", a declarat Ponz Pandikuthira, vicepreședintele departamentului de Management al Produsului din cadrul Nissan Europa.
Deși oficialii Nissan încă nu au venit cu informații clare, sunt șanse mari ca noul Qashqai să nu primească o variantă complet electrică, întrucât japonezii pregătesc un SUV electric nou bazat pe conceptul Ariya.
Conform surselor, viitorul Qashqai va fi oferit în două versiuni hibrid. Prima dintre acestea va miza pe sistemul ePower, iar a doua va folosi tehnologia plug-in hybrid oferită în acest moment de Mitsubishi pe SUV-ul Outlander PHEV.
ePower este un sistem hibrid în serie fără încărcare la piză care integrează un motor electric (pune în mișcare roțile), un motor cu ardere internă cu rol de generator și o baterie pentru stocarea energiei electrice.
Pentru a aduce ePower în Europa, Nissan trebuie însă să adapteze tehnologia, ca urmare a faptului că viteza medie de pe șoselele Bătrânului Continent este mai ridicată decât în Japonia, ceea ce scade eficiența sistemului.
"Nu pregătim o avalanșă de modele cu sisteme plug-in hybrid. Vom testa tehnologia în anumite segmente, dar nu există argumente puternice în favoarea dezvoltării unor proiecte majore", a completat oficialul Nissan.
Via | Auto Express
NISSAN ar putea monta o baterie de 65-70 kWh pe Qashqai si ar putea obtine cca. 500 km autonomie WLTP (masina ar fi asemanatoare cu modelul KIA e-Niro, ce are 455 km autonomie WLTP, ca idee...). Mai ales ca Leaf, din propria-i ograda, ar putea sa-i imprumute tot ceea ce are mai bun.